Wat is de beste manier om Forel te vangen!!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • abramusbrama
    Komt net kijken
    • 24-04-2003
    • 93

    Wat is de beste manier om Forel te vangen!!

    Weet er iemand wat nou echt de beste manier is om forel te vangen? Mijn voorkeur gaat uit naar de spinner.
  • jagt

    #2
    hoi
    Is het niet zo {verbeteren mag}dat de manier van
    vissen ondergeschikt is aan je eigen plezier.
    Dat de manier van vissen waar je de meeste voldoening uithaalt de beste is,of de manier waar je de meeste op land scheurd.
    Probeer een evenwicht te vinden tussen die twee en je zit gebakken dacht ik toch.

    mzzl cor
    een voor allen ,allen voor een

    Reageer

    • Maximilian
      Met enige kennis...
      • 12-02-2003
      • 352

      #3
      Wilde forelsoorten zoals de beekforel en zeeforel zijn uiterst zeldzaam in Nederland. In de Limburgse beken zwemmen enkele exemplaren rond en sporadisch wordt er een gevangen op de grote rivieren. De kans dat je er een vangt is uiterst klein. Dan is de kans dat je een uitgezet exemplaar (vnl. regenboogforel) vangt nog vele malen groter. De eerste tip is daarom:

      zoek een water waar je forel kunt vangen, goede kansen heb je in Scandinavie. In Nederland kom je al snel terecht bij een forelvijver.

      Bijna alle forelsoorten nemen hun voedsel van het wateroppervlak, de ideale manier om op forel te vissen is daarom het vliegvissen. Hiervoor kun je apparte hengels, tuigjes en immitatieinsekten kopen. Met een licht werphengeltje een onderlijn die met vet is ingesmeerd en een vlieg aan de haak schijnt het soms ook te lukken. Ook met de spinner heb je kansen, maar deze zijn beduidend kleiner dan met de vlieg. Andere manieren om op forel te vissen zijn bij mij onbekend.

      Van vliegvissen heb ik weinig kaas gegeten, als het je interesseert raad ik je aan je vraag nogmaals te plaatsen op de apparte forumplaats over vliegvissen.

      vriendelijke groeten van een visvriend,
      :smikkel:
      g\'day to y\'all folks,

      :fish: :frog: :snail: :snog::robin::worm: :smikkel:

      Reageer

      • Theo van Berner

        #4
        Er zijn speciale "spinners" voor forel in diverse kleuren. Vliegen zijn ook prima, maar zonder uitrusting kom je niet ver op een water als het Oostvoornse meer of het Brielse meer (bij de brug).

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎