Shimano ASPIRE AX Pro Competition

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • sander wolters
    STIPPERGRUPPE WESUWE
    • 17-05-2003
    • 15
    • ter apel

    Shimano ASPIRE AX Pro Competition

    Heb me deze stok aan geschaft op 16m graag zou ik jullie ervaringen over deze stok willen horen



    mvg sander
    s.wolters
  • preston-freak
    wedstrijd, specimenvissen
    • 12-04-2008
    • 1834
    • Oss

    #2
    Toe maar, het mag wat kosten. Ik denk niet dat er veel forumleden zijn die zich deze stok kunnen veroorloven. Maar gezien de prijs had je beter eerst kunnen informeren alvorens 'm aan te schaffen. Het zal ongetwijfeld fijn vissen, maar ik vraag me af of je geregeld op 16 m wilt en mag vissen. Vaak is 13.00 max. (ook op het WK enzo) en ik vind 14.50 m al een heel eind.
    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

    Reageer

    • post1
      Banned
      • 03-06-2009
      • 139
      • grun

      #3
      ik heb in mijn hand gehad ! Eerlijk? voor dat geld mag je hem houden .............. lol haal wat extra toppen er bij!

      Reageer

      • sander wolters
        STIPPERGRUPPE WESUWE
        • 17-05-2003
        • 15
        • ter apel

        #4
        Ben zelf een bedrijf in hengelsport dus heb hem vrij goed in handen gekregen. Maar wil gewoon graag weten wat jullie bevindingen zijn dit omdat je zeer weinig over de hengel kan vinden in het nederlands. Dus mensen met een normaale ax of met een ax pro zou graag wat info willen ter opzichten waar je op moet letten bij deze stokken..
        s.wolters

        Reageer

        • Jan Broess
          Specimen Hunter
          • 21-09-2003
          • 1131
          • Nieuwegein

          #5
          Fantastisch dat je Aspire hebt kunnen kopen. Je bent er vast erg blij mee, want je bent 1 van de weinigen die zo'n droomstok kopen. Ik weet wel zeker dat zo'n stok jou zal bevallen, geen recensies nodig
          Maar 16 meter?????? Ik gebruik zelden langer dan 13 meter, zelfs 11.50 meter is het meest gebruikt.

          Ik denk ongeveer te weten hoeveel het jou heeft gekost. Dat is de reden waarom weinig mensen zo'n stok kopen. Ik heb een Shimano stok van 2 klassen lager, namelijk Speedmaster AX. Ook een prima stok, wat mij betreft hoef ik geen betere stok. Zonde van het geld eigenlijk. Je vangt er volgens mij niet beduidend meer vis mee, maar het vist wel lekkerder. Maar voor mij, net als velen, is het net teveel van het goede wat vraagprijs betreft.

          Desalniettemin gefeliciteerd met je nieuwe aankoop . Wees er a.u.b. zuinig mee. Hopelijk voel je je snel thuis met die stok. Ik hoor het wel.
          Greetz,
          Jan Broess

          www.devaartposcar.nl

          Reageer

          • preston-freak
            wedstrijd, specimenvissen
            • 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door sander wolters
            Ben zelf een bedrijf in hengelsport dus heb hem vrij goed in handen gekregen. Maar wil gewoon graag weten wat jullie bevindingen zijn dit omdat je zeer weinig over de hengel kan vinden in het nederlands. Dus mensen met een normaale ax of met een ax pro zou graag wat info willen ter opzichten waar je op moet letten bij deze stokken..
            Ik had in 1e instantie een AX PRO gekocht, maar die heb ik snel ingeruild voorr een gewone AX. De meeste hengels zoals de PRO, Speedmaster en andere Shimano's vind ik gewoon te dik. Een dunnere hengel vind ik veel beter hanteerbaar en sneller.
            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

            Reageer

            • sander wolters
              STIPPERGRUPPE WESUWE
              • 17-05-2003
              • 15
              • ter apel

              #7
              dat klopt . De pro is een stuk stugger dan de ax maar het verschil is echt nihiel. Verder ben je zeer tevreden over de ax??
              s.wolters

              Reageer

              • Jans
                Toekomstig expert
                • 13-03-2004
                • 272
                • Drenthe

                #8
                Moi,

                De pro is een stuk stugger dan de ax maar het verschil is echt nihiel.
                ????????? beetje nogal tegenstrijdig.
                Er is altijd iemand die nog minder vangt.

                Reageer

                • cheffie
                  Beginners geluk
                  • 03-04-2008
                  • 664
                  • Noord Holland

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
                  Ik had in 1e instantie een AX PRO gekocht, maar die heb ik snel ingeruild voorr een gewone AX. De meeste hengels zoals de PRO, Speedmaster en andere Shimano's vind ik gewoon te dik. Een dunnere hengel vind ik veel beter hanteerbaar en sneller.
                  @ preston-freak:
                  Speedmaster AX op 13 meter dik...?? Geen last van. Ik heb toch echt geen bere klauwen.
                  Wat zijn dan dunne hengels?
                  Heb diverse hengels in het wedstrijd circuit bij vrienden in handen gehad, Colmic X40, Preston CXR 600 diverse Sensas stokken.. allemaal ongeveer de zelfde diameter. Voel weinig verschil... Ik vind de SM AX overigens snel genoeg voor de gemiddelde kanaal visserij, zeker gezien de winderige omstandigheden hier in het Noord-Westen en Noorden vh land, waar ik toch 75% van mijn wedstrijden vis.

                  Reageer

                  • sander wolters
                    STIPPERGRUPPE WESUWE
                    • 17-05-2003
                    • 15
                    • ter apel

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jans
                    Moi,



                    ????????? beetje nogal tegenstrijdig.


                    Bedoelde de rest zit bijna geen verschil in jans! Alleen dat de pro een stuk stugger is.
                    s.wolters

                    Reageer

                    • preston-freak
                      wedstrijd, specimenvissen
                      • 12-04-2008
                      • 1834
                      • Oss

                      #11
                      Dikke hengels zijn misschien strakker, maar daardoor vind ik ze juist minder fijn zwiepen bij het aanslaan. Ook vind ik een dunne hengel beter hanteerbaar, o.a. bij veel wind. Ik ben gewoon erg tevreden over mijn AX, deze hengel is op 13.00 m (die ik heb) even dik als de Pro op 11.50 die ik eerst had (ik had ook een langere hengel nodig, ook een reden voor mijn overstap). Nu zou ik dus voor een Exage BX kiezen, je hebt ook een Exage Slim, die is weer te dun en dweilt te veel.
                      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎