lood vraag.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Timbrado
    Komt net kijken
    • 02-08-2009
    • 66
    • Gelderland

    lood vraag.

    Aangezien ik eigenlijk pas op de ijsel vis (tussen de kribben) ben ik gisteravond op de stroming gaan zitten
    omdat ik daar kort voor de kant snoekbaar zag jagen. Nu ben ik met dood gaan vissen met 90 gram rond lood aan de hengel, maar tot mijn verbazing ligt het lood binnen de korste keren weer aan de kant door de sterke stroming.

    Ik zou graag weten welke vorm lood en welk gewicht jullie gebruiken op een revier zoals de ijsel en vol op de stroming??
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

    #2
    Ik ben heb laatst een wedstrijd gevist [twee daagse] bij zutphen kon ik met 150 gr vissen dat bleef goed liggen,maar het is vaak zo dat met een rollende korf ,mits het niet te vuil is aan de grond je meer vis in het net brengt en vooral kollen ,
    De andere dag bij deventer was het weer anders daar bleef 80 gram gewoon liggen en moest je om met een rollende korfte vissen nog lager gaan in gewicht Alles is afhankelijk van de water omstandig heden valt er veel regen ,echt veel regen zal je behoorlijk zwaar moeten .Maar wat ik eigenlijk wil zeggen voor een stromende rivier bestaan geen adviezen voor standaard maten .Die moet je standaard gewoon bij je hebben .
    Groeten van Jan de visser

    Reageer

    • Timbrado
      Komt net kijken
      • 02-08-2009
      • 66
      • Gelderland

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door janb
      Ik ben heb laatst een wedstrijd gevist [twee daagse] bij zutphen kon ik met 150 gr vissen dat bleef goed liggen,maar het is vaak zo dat met een rollende korf ,mits het niet te vuil is aan de grond je meer vis in het net brengt en vooral kollen ,
      De andere dag bij deventer was het weer anders daar bleef 80 gram gewoon liggen en moest je om met een rollende korfte vissen nog lager gaan in gewicht Alles is afhankelijk van de water omstandig heden valt er veel regen ,echt veel regen zal je behoorlijk zwaar moeten .Maar wat ik eigenlijk wil zeggen voor een stromende rivier bestaan geen adviezen voor standaard maten .Die moet je standaard gewoon bij je hebben .
      Het is eigenlijk de eerste keer dat ik op de stroming zat, ik wist daardoor niet wat het juiste gewicht zou moeten zijn. Zou het te maken kunnen hebben met te laag water?? want de ijsel staat behoorlijk laag nu.
      Ik zal aankomende week toch eens wat zwaarder lood gaan kopen omdat het plekje volgens mijn leuke snoekbaars herbergt, dit omdat ik een aardige jongen aan de kant zag jagen

      Jan bedankt voor je reactie.

      Reageer

      • Sikky
        Komt net kijken
        • 15-08-2009
        • 71
        • Zutphen

        #4
        **Aangezien ik eigenlijk pas op de ijsel vis (tussen de kribben) ben ik gisteravond op de stroming gaan zitten**

        Je zou ook eens kunnen proberen vanaf de kop van de krib en dan op het stroomnaadje vissen.
        Je vist dan met de stroming mee waardoor je veel lichter kunt gaan vissen, 40gr is vaak al voldoende om aasvis op stroomnaadje te houden.

        Met vriendelijke groet Jan.

        Reageer

        • Timbrado
          Komt net kijken
          • 02-08-2009
          • 66
          • Gelderland

          #5
          Dat is juist het probleem jan, de plek waar ik op de stroming vis zijn geen kribben en kan ik niet anders
          dan vanuit de kant vissen.
          De reden dat ik op deze plek wil zitten is omdat ik al enkele malen een mooie grote vis achter de plug aan heb gehad, maar om een of andere reden willen ze de verschillende pluggen maar niet pakken,??

          De plek waar ik tussen de kribben vis pak ik zowel met spinners/pluggen als met dood aas elke avond wel
          een paar snoekbaarsjes , maar dit zijn vissen tussen de 30 a 45 cm.
          Vandaar ik nu graag juist eens op die plek zou gaan zitten omdat ik denk dat daar leuke vissen te pakken zijn,
          alleen die verd... stroming

          Reageer

          • Sikky
            Komt net kijken
            • 15-08-2009
            • 71
            • Zutphen

            #6
            **de plek waar ik op de stroming vis zijn geen kribben**

            Ok....dan begrijp ik je beter.
            Je zou kunnen denken aan een lood wat voorzien is van een ankerdraad BV; Zeelood of voekorf met ankerdraad.
            Deze draden kan je in elke gewenste stand zetten zodat ze houvast hebben op de bodem maar ook hier geld wat Janb ook al zij;"Alles is afhankelijk van de water omstandig heden valt er veel regen ,echt veel regen zal je behoorlijk zwaar moeten .Maar wat ik eigenlijk wil zeggen voor een stromende rivier bestaan geen adviezen voor standaard maten .Die moet je standaard gewoon bij je hebben".

            Met vriendelijke groet Jan.

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎