Nachtvissen op Brasem

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • drifter
    Newbie
    • 23-05-2003
    • 33

    Nachtvissen op Brasem

    Hallo visvrienden

    Heeft het zin om in de nachtelijke uren op brasem te vissen of
    is dit nutteloos verspilde nachtrust.
    Heeft iemand hier ervaring mee, laat dit dan even weten.

    Alvast bedankt
    Arnold :
    Drifting with the flow
  • kantvisser
    Bart Van Peborgh
    • 24-12-2002
    • 837
    • Koningskooikt

    #2
    Brasem bijt zowel 's nachts als overdag, ik heb jaren zelf aan nachtwedstrijden gedaan en spreek uit ervaring, het enige verschil met overdag vissen is dat 's nachts brasem "bijna" alleen te vangen is met de mestpier en redelijk zwaar op grond, ik heb ook al met de feeder 's nachts op de brasem gevist met zeer goed resultaat, meestal vang je 's nachts de mooiste brasems.
    Groeten van Kantvisser

    Bart Van Peborgh
    Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
    Koning 2004

    http://mokabe.be

    Reageer

    • swa
      Theoreticus
      • 09-05-2003
      • 718
      • Tienen

      #3
      Ik kan de mening van kantvisser bevestigen. Ook al een aantal keren zo gek geweest om 24 uur te vissen en je vangt inderdaad ook 's nachts. Volgens mij meestal toch iets beter tegen de morgen. Maar inderdaad bijna alleen aan de pier en zeer zwaar op de grond en dan soms nog alleen slepend.

      Reageer

      • loconero
        Newbie
        • 17-06-2003
        • 17

        #4
        tja ik heb laatst tot 5 uur gezeten maarre na kwart over 1 niks meer (en dat was dan nog een karper laatste brasem rond half 12), had mais aan de haak. Diepte veranderd, lood veranderd, aas kon ik niet veranderen (had dus alleen mais). Trouwens als iemand nog tips heeft om op brasem te vissen, vis met 0,18 mm lijn (bij ons veel karper als bijvangst), maat 10 haak, en een loodsetting voor een brasem (onderste loodje 5 cm van de haak, de rest dicht op elkaar in het midden tussen de dobber en de haak). en het onderste loodje ligt op de bodem. Als voor gebruik ik huismerk voer van discus (mak) met daar doorheen mais, ik voer in het begin 3 of 4 ballen en daarna ieder half uur tot uur nog een bal. Heeft iemand ook nog tips voor het monteren van een breker op een dobber en waar dient dat plastic buisje voor dat erbij zit?
        Wie het kleine niet eert is het grote niet weert

        Reageer

        • kantvisser
          Bart Van Peborgh
          • 24-12-2002
          • 837
          • Koningskooikt

          #5
          Dat platiekje dient om over uw pen te schuiven en daar dan het breeklichtje in te steken maar de meeste nachtpennen zijn voorien van een antenne die haal je er gewoon uit en daar steek je je breeklichtje in.
          De nachtpennen waar ik mee vis heb ik trouwens zelf gemaakt van een gewone pen waar ik overdag altijd mee vis, daar heb ik een stukje afgedaan en dan dat plastiekje erop geplakt, geschilderd en daar steek ik mijn breeklichtje in.
          Groeten van Kantvisser

          Bart Van Peborgh
          Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
          Koning 2004

          http://mokabe.be

          Reageer

          • Theo van Berner

            #6
            Hoi Lonerco.
            Werp alleen voer bij als je veel vangt. Zo'n voerbal zou de vis kunnen wegjagen of, wat veel het geval is, overvoeren. Zo'n Discus voertje verzadigt toch al vrij snel. Beter is bij te voeren met 3 tot 5 maden na iedere aanbeet. Voeg er gemalen hennep bij, dat laxeert waardoor de vis zich sneller leegt en weer hongerig wordt.
            Doe 's-nachts ook eens wat vismeel door je voer. Grote brasem is daar gek op. En wil je alleen brasem, maak dan je voer vroeg klaar zodat zwevende deeltjes ook blijven liggen.

            Reageer

            • loconero
              Newbie
              • 17-06-2003
              • 17

              #7
              ja maar ik vis dus met mais, kan ik ook gewoon een paar maiskorrels erbijgooien? of is dan het hele effect weg? waar haal ik gemalen hennep? bij de coffeeshop?
              Wie het kleine niet eert is het grote niet weert

              Reageer

              • Theo van Berner

                #8
                Enkele maiskorrels na iedere aanbeet ik ook oke. Gemalen hennep haal je bij een echte hengelsportzaak zoals Carps Cabin in Benthuizen of De Sportvisser te Den Haag (vroeger heette die Ger Hekking).

                Reageer

                • drifter
                  Newbie
                  • 23-05-2003
                  • 33

                  #9
                  Badankt voor de tips mannen, ik ga snel een nachtje proberen.
                  Drifting with the flow

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎