preston pxr 4000

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • eagle
    Piscem natere doces
    • 13-07-2009
    • 165
    • leiden

    preston pxr 4000

    vandaag voor het eerst de preston pxr 4000 vast gehouden

    voelt aan als een zeer degelijke molen
    ik geeft toe het draait niet zo als mijn Td-r Match van Daiwa maar hier licht ook wel een prijsverschil

    opvallend vond ik de lijnclip wat niet meer echt een clip is maar een opstaand rondje (denk dat dit wel lijn vriendelijker is )

    voordeel van deze molen voor mij is ook de dubbele slinger die je helaas niet op alle molens ziet

    aangezien ik op zoek ben naar een extra molen wil ik graag weten of er al forum leden zijn die ervaring hebben met deze molen

    of een andere molen aanbevelen in de zelfde prijs klasse
    Ben nog even oude vissen uit de sloot aan het halen
    met vriendelijke groet arjan
  • Tom Meertens
    Feedervisser
    • 05-12-2008
    • 182
    • Philippine

    #2
    Heb hem nog niet gezien , en als je een molen zoekt met dubbele slinger heb je die ook van Shimano de Exage heeft deze nu ook evenals de Stradic .
    De preston kost ca 100 euro , daar koop je ook een leuke shimano voor .
    Als je het geld ervoor over hebt zou ik een Twinpower kopen , daar ga je veel meer en veel langer plezier van hebben .

    groeten Tom .

    Reageer

    • Robin
      Vaste stok & Feeder
      • 26-11-2006
      • 490
      • Meerssen

      #3
      Tom,

      kijk eens op de site van Rinko, een forumlid, voor een kleine recensie van deze molen. http://barbeel.com/menu_materiaal.html
      groetjes Robin

      "De beste tijd moet nog komen"

      Reageer

      • eagle
        Piscem natere doces
        • 13-07-2009
        • 165
        • leiden

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Robin
        Tom,

        kijk eens op de site van Rinko, een forumlid, voor een kleine recensie van deze molen. http://barbeel.com/menu_materiaal.html
        dank voor de tip de recensie ziet er goed uit
        mischien dus toch maar doen
        Ben nog even oude vissen uit de sloot aan het halen
        met vriendelijke groet arjan

        Reageer

        • reijntjes
          Swingt(o)(i)pper
          • 12-12-2005
          • 3497
          • Asten

          #5
          De vraag is of dit een objectieve recensie is natuurlijk.
          Groeten

          Frank

          2015 de Belgen verslagen in eigen huis
          2016 walk-over Blauforlaet !
          2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
          2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
          2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

          Reageer

          • Harpie
            Specimen Hunter
            • 13-02-2003
            • 1009
            • Emmen

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door reijntjes
            De vraag is of dit een objectieve recensie is natuurlijk.
            Reijntjes,

            Waarom zou dit geen objectieve recensie zijn.

            Rinko is zeer goed te spreken over deze molen, als het niet aan zijn eisen zou voldoen dan zal hij dat zeker zeggen.

            Gr,
            Harpie
            https://www.prestonfishing.nl/

            Reageer

            • eagle
              Piscem natere doces
              • 13-07-2009
              • 165
              • leiden

              #7
              de recensie is voor mij niet doorslaggevend in de beslissing

              ik heb de molen zelf in mijn handen gehad en hij voelt degelijk aan zeker in die prijsklasse

              over de duurzaamheid kan natuurlijk nog niet veel gezegd worden daar zijn ze te kort voor op de markt maar preston is voor mij wel een fabrikant van degelijk materiaal

              maar zijn er dan helemaal geen forum leden die er al een hebben ?
              Ben nog even oude vissen uit de sloot aan het halen
              met vriendelijke groet arjan

              Reageer

              • Harpie
                Specimen Hunter
                • 13-02-2003
                • 1009
                • Emmen

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door eagle
                maar zijn er dan helemaal geen forum leden die er al een hebben ?
                Rinko heeft hem en is ook lid van het forum.

                Gr,
                Harpie
                https://www.prestonfishing.nl/

                Reageer

                • reijntjes
                  Swingt(o)(i)pper
                  • 12-12-2005
                  • 3497
                  • Asten

                  #9
                  Rinko is zeer goed te spreken over deze molen, als het niet aan zijn eisen zou voldoen dan zal hij dat zeker zeggen
                  Niet als hij en zijn site gesponsord worden door Preston/Korum.
                  Overigens niets ten nadele van Rinko hoor ik waardeer zijn grote bijdrage de laatste jaren aan de hengelsport en specifiek het barbeelvissen. HIj is een groot voorbeeld voor mij !
                  Aangepast door reijntjes; 04-09-2009, 09:47.
                  Groeten

                  Frank

                  2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                  2016 walk-over Blauforlaet !
                  2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                  2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                  2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                  Reageer

                  • wvv
                    Newbie
                    • 27-07-2009
                    • 39
                    • Zutphen

                    #10
                    Niet als hij en zijn site gesponsord worden door Preston/Korum
                    Daar zal hij zelf weloverwogen voor gekozen hebben omdat 'ie het materiaal waardeerd.

                    Met recensies op diverse websites en sponsoring / adverteerders is 't altijd lastig te bepalen wat je als lezer van de eindconclusie moet vinden.
                    Een schrijver die een product 'kado' krijgt van een leverancier, om eens te testen, zal ook niet echt negatief gaan schrijven als het niet helemaal is wat 'ie dacht dat 't zou moeten zijn.
                    Anders krijgt die schrijver gewoonweg niets meer kado.

                    Wat betreft de PXR4000...
                    Heb er zelf ook even naar gekeken en vond vooral reviews uit de UK, met o.a. een prima filmpje met iemand van een tijdschrift/website en de productmanager van Preston die een impressie geeft waarom ze voor maar 2 modellen hebben gekozen en de prijs/kwaliteit info.
                    Vond 't wel overtuigend, maar omdat ik beetje Daiwa-fan ben uiteindelijk toch weer daar eentje van uitgekozen.
                    Het is wel zo, denk ik, dat de fabrikant een degelijke molen op de markt zet omdat ze maar 2 modellen leveren die gewoon dus goed moeten presteren waarvoor ze bedoeld zijn.
                    Veel andere grotere fabrikanten hebben alle prijsklasses helemaal dichtgegooid met tientallen modellen om maar zoveel mogenlijk vissers aan zich te binden.
                    Maar daar zitten dus ook veels te veel rommel-producten tussen.
                    Als je alleen de goede eruit weet te filteren, al dan niet met behulp van tijdschrift/websites/forum, dan heb je een prima molen gevonden voor jouw prijs.


                    Wilco.
                    [ Aan de Gelderse IJssel ]

                    Reageer

                    • reijntjes
                      Swingt(o)(i)pper
                      • 12-12-2005
                      • 3497
                      • Asten

                      #11
                      Daar zal hij zelf weloverwogen voor gekozen hebben omdat 'ie het materiaal waardeerd.
                      Meestal kiest de sponsor diegene die hij wil steunen en is het niet zo dat je zelf je sponsor kunt kiezen.
                      De mensen die een keuze hebben horen echt bij de top.


                      Met recensies op diverse websites en sponsoring / adverteerders is 't altijd lastig te bepalen wat je als lezer van de eindconclusie moet vinden.
                      Precies dat bedoel ik !
                      Groeten

                      Frank

                      2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                      2016 walk-over Blauforlaet !
                      2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                      2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                      2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                      Reageer

                      • eagle
                        Piscem natere doces
                        • 13-07-2009
                        • 165
                        • leiden

                        #12
                        maar stel nou dat iemand een oordeel van mij vraagt over de daiwai tdr zal ik zeggen dat dit een goede molen is
                        maar dit doe ik uit eigen ervaring heb de laatste jaren niets anders dan deze tdr gehad en kan hem dus ook niet vergelijken met andere molens

                        iemand die dus hengelspullen toegestuurd krijgt om te testen zal dus een betere vergelijking kunnen maken dan dat ik kan puur omdat hij/zij er meer gezien hebben

                        en om nu te zeggen dat als je spullen toegestuurd krijgt je hierdoor niet meer negatief uit kan laten over het produkt gaat mij te ver
                        wel moet je meer tussen de regels doorlezen omdat het vaak beter verpakt wordt


                        Een schrijver die een product 'kado' krijgt van een leverancier, om eens te testen, zal ook niet echt negatief gaan schrijven als het niet helemaal is wat 'ie dacht dat 't zou moeten zijn.
                        Anders krijgt die schrijver gewoonweg niets meer kado.1"


                        kijk maar eens naar topgear of een willekeurig auto magazine
                        en ook in de beet staan niet altijd alleen maar lovende woorden


                        belangrijk voor mij is mijn eigen gevoel en vertrouwen in de molen
                        en het vertrouwen van de verkoper in het produkt heeft hij dit niet zal hij het ook niet verkopen

                        helaas is dat laatste niet bij iedere hengelsportzaak zo
                        Ben nog even oude vissen uit de sloot aan het halen
                        met vriendelijke groet arjan

                        Reageer

                        • Tom Meertens
                          Feedervisser
                          • 05-12-2008
                          • 182
                          • Philippine

                          #13
                          Deze recensie is aardig , maar we gaan toch niet twijfelen aan de kwaliteit van shimano molens zeker .
                          En dan echt niet alleen de duurdere type,s , ook bv de seido welke vergelijkbaar is in prijs .
                          Als je de mogelijkheid hebt Arjan moet je eens aan beide molens draaien , en het zou me niets verbazen dat de Seido met de helft van het aantal lagers als de preston toch lichter loopt .
                          En ik word overigens niet gesponsord door of verkoop shimano.
                          Ik feeder zelf met Twinpowers 4000 FC maar dit is appels met peren vergelijken met de preston .
                          Preston maakt deze molens overigens niet zelf maar laat deze in verwegistan maken .

                          mvg Tom.

                          Reageer

                          • preston-freak
                            wedstrijd, specimenvissen
                            • 12-04-2008
                            • 1834
                            • Oss

                            #14
                            De laatste jaren ben ik verknocht geraakt aan Preston, maar wat molens betreft blijf ik bij Shimano.
                            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                            Reageer

                            • eagle
                              Piscem natere doces
                              • 13-07-2009
                              • 165
                              • leiden

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
                              De laatste jaren ben ik verknocht geraakt aan Preston, maar wat molens betreft blijf ik bij Shimano.
                              is dit uit ervaring met de preston molen of omdat je er geen goed gevoel bij heb

                              inderdaad zijn het niet de topmolens uit het segment maar ik denk dat dit een goede kwaliteit heeft voor het geld
                              Ben nog even oude vissen uit de sloot aan het halen
                              met vriendelijke groet arjan

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎