Voerkorven

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Toine_Feeder
    Newbie
    • 12-05-2003
    • 11

    Voerkorven

    Hoi,
    Ik ben overgestapt van een cagefeeder naar de speedkorf. Ik heb dit gedaan om zuiverder te gooien, en om het "twisten"van de lijn te verminderen. Als ik een cagefeeder gebruik en ik draai hem binnen gaat mijn lijn draaien, met de gevolgen van dien. Met de speedkorf heb ik daar geen problemen mee. Daar ik al mijn korven zelf maak is het geen probleem om een speedkorf van bijvoorbeeld 20 gram te maken. Mijn vraag is doordat de speedkorf aan de onderkant vrijwel dicht is, heeft dit nadelige gevolgen aangaande het loskomen van het voer. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee.


    [Gewijzigd door Toine_Feeder op woensdag 11 juni 2003 @ 09:36]
    Beginner
  • Jan Grijpstra
    Sportvisser
    • 09-10-2002
    • 646
    • Aalzum

    #2
    Ja, doordat de speedkorf aan de onderzijde dicht is, duurt het idnerdaad wat langer eer het voer uit de krof komt, zeker casters komen op deze manier zeer moeilijk uit de krof.
    Daar is wel wat aan te doen, door de onderzijde niet helemaal dicht te maken met lood, maar het lood te bevestigen aan staafjes (zodat de onderzijde open blijft) heb je het probleem al opgelost.

    groetjes Jan
    -------------------------------------
    Groeten van Jan

    Reageer

    • dim
      Komt net kijken
      • 16-11-2002
      • 85
      • Ingelmunster

      #3
      Wij hebben hier speedkorven van 30 tot 100 gr met het lood in een ring gegoten . De opening is wat kleiner maar groot genoeg om het voer eruit te trekken .

      Reageer

      • Christ

        #4
        Hoi Toine- Feeder.

        Mijn speedkorven maak ik ook altijd zelf en met recht mag ik zeggen dat ze verder gooien dan welke korf dan ook.
        Op de eerste plaats gebruik ik geen lood maar ijzer voor de gewicht verzwaring. Met 10 gram kan kan ik telkens de korf zwaarder maken. Het gewicht zit ook normaal aan de voorkant en sluit de gehele voorkant af.
        De openig om te vullen zitten bij mijn korven aan de zij kant. De normale opening heb ik dicht geknepen en vast gestoldeerd.
        De korf heeft nu meer de vorm van een peer en dat is een perfecte vorm om ver te kunnen gooien.
        Het voer en de casters kan er goed uit omdat de twee openingen aan de zijkant doorlopen tot bijna aan de voorkant waar het gewicht zit.
        Deze speedkorf kan je heel gemakkelijk vullen, hij gooit als een speer en lost als een kiepwagen.

        Groetjes
        Christ.

        Reageer

        • lex

          #5
          Hoi christ,

          Dat klinkt goed!!!
          Verkoop je die korven ook??? Ik heb er intresse in!!!
          Ik hoor het wel van je.

          Reageer

          • javah
            Frequent aanwezig
            • 25-05-2003
            • 173

            #6
            Christ, Kan je niet eens een plaatje posten? zodat we allemaal kunnen zien hoe hij eruit ziet.

            Reageer

            • abramusbrama
              Komt net kijken
              • 24-04-2003
              • 93

              #7
              klopt, het voer komt dan minder goed los. Wat je dan moet doen is wat maden door het lokvoer mengen. Als de korf dan op de bodem ligt bewegen de maden en komt het lokvoer los.
              Een zeer handige en goede manier, die ik zelf ook hanteer.

              Mzls

              Reageer

              • Christ

                #8

                Hoi allemaal

                Even nog een klein tipje om een normale speedkorf goed te laten lossen. Je moet de korf vullen met een stukje schuimrubber. Als je nu voer in de korf drukt dan druk je dat schuimrubber in elkaar en zal het voer er weer uit drukken als de korf op de bodem ligt. Na van nant het voer, duurt het 10 tot 20 sec en de voerkorf wordt automaties geledigt.
                Het stukje schuimrubber ziet er uit als een wijnkurk en moet los in de korf passen.
                Ook goed is om een rond plakkertje op het ronde gedeelte van het stukje schuimrubber te plakken.
                Dan trekt er geen vocht van uit het schuimrubber in het voer als je de korf vult.
                Je kunt dat thuis mooi uit proberen met voer en water en verschillend soorten schuimrubber.

                Niks is er moeilijk als je het maar weet.

                Groetjes
                Christ.

                Ps Er komen foto,s en tekeningen van mijn nieuwe speedkorven en Bas zal die misschien wel ergens kunnen plaatsen.

                Reageer

                • Forummanager
                  Visserslatijn Nederland
                  • 30-12-2001
                  • 12131
                  • Albrandswaard

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Christ

                  Ps Er komen foto,s en tekeningen van mijn nieuwe speedkorven en Bas zal die misschien wel ergens kunnen plaatsen.
                  Geen probleem Christ!

                  Groet,
                  Bas
                  Visserslatijn Nederland
                  http://www.visserslatijn.nl
                  Sinds 1997...

                  Nationaal HengelSportForum
                  http://www.hengelsportforum.nl
                  Sinds 2001...

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎