het beste weer om te vissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • abramusbrama
    Komt net kijken
    • 24-04-2003
    • 93

    het beste weer om te vissen

    Hoi

    Wat is volgens jullie het beste weer om te vissen, en welke tijd van de dag. Ik vis het liefst s'avonds, vlak voor de schemering.
  • antje
    Frequent aanwezig
    • 01-03-2003
    • 120

    #2
    Hoi,
    Ik vis het liefste in de ochtend, daar het water dan nog niet zo warm is (en daarmee , minder zuurstof bevat).

    groetjes Antje
    Vandaag is morgen alweer gisteren. SHIT, alweer achter het net gevist dus !!

    Reageer

    • jagt

      #3
      hoi
      het liefste ben ik op mijn stek als het nog donker is {in de morgen}nog even een bakkie doen met je vismaten.
      de natuur ontwaakt,een plons in de verte mischien vis,gauw op de kanis zien te komen.
      de pret begint.

      mzzl cor

      Reageer

      • lex

        #4
        Maakt me niets uit wanneer. Als ik op mijn kist zit vind ik alles prima.

        Reageer

        • john van den broek
          Specimen Hunter
          • 30-03-2003
          • 1089
          • Venray

          #5
          Ik sluit me aan bij jou Cor, alleen het moet wel een beetje licht zijn. Mist die nog boven het water hangt en de zon die langzaam terrein begint te winnen.
          Kringen op het water van spelende vis, libellen die rondjes cirkelen en een gezin eenden die hun kroost naar iets voedzaams brengt.

          Het beste weer om te vissen voor het genot.
          Het beste weer om vis te vangen ? Mijn gevoel zegt na een avond waarop het geregent heeft en s'morgens nog een westenwind staat.

          Groet John.
          Groet John.

          www.baitstore.nl

          Reageer

          • jagt

            #6
            hoi
            veel beter word het niet op deze aardkloot

            mzzl cor

            Reageer

            • kaledwaas

              #7
              john je ontroerd me.. :mecry: :mecry:

              maar het beste weer om te vissen bestaat denk ik niet.ik heb met regen zitten vissen en me scheel gevangen...maar ook dagen gehad dat ik niets ving..en dat is eigenlijk met alle weertypes mijn ervaring.


              [Gewijzigd door kaledwaas op dinsdag 3 juni 2003 @ 10:19]

              Reageer

              • Braakdraak
                Banned
                • 23-02-2003
                • 325

                #8
                Het liefst zo koud mogelijk.

                Reageer

                • Theo van Berner

                  #9
                  Het beste weer om te vissen is ieder weertype. Het beste weer om daadwerkelijk iets te vangen is iets anders. Een oud gezegde bijvoorbeeld: "komt de wind uit noord, dan is de rust in het water verstoord" klopt nog steeds. De vangsten kunnen per stek enorm verschillen. Met deze wind zit ik het liefst pal tegen wind onder de kant te vissen. Wel koud en soms loopt het water je uit de ogen, maar de resultaten kunnen goed zijn. Vaak laat ik met deze wind de zoetstoffen weg en vervang ik die door meer zout en drijvende bestanddelen. De onderstroom neemt die mee naar dieper water en "verleid" de vis om naar je voerplek te komen.

                  Reageer

                  • Slafes
                    Sportvisser
                    • 31-01-2003
                    • 844
                    • Leuven

                    #10
                    Ben vorige week elke dag gaan vissen...

                    Was heet weer, en de eerste dagen van de week was het pover met vangen, dan woe do was het schitterend, de ene beet na de andere, maar enkel wanneer er schaduw op de vijver viel, overdag dus bijna niets te vangen. Vrijdag koppelwedstrijd op de vijver geweest, winnend koppel had maar 13 kilo, ik had de zaterdag na een uur al meer aan kilo gevangen... Ook na het invallen van schaduw op de vijver... Gisteren en eergisteren was er na de weerserandering helemaal niets te vangen! Bij elke weerswisseling blijkt dat de vissen een aantal dagen niet meer bijten,... Heb ook al op sites gelezen dat dit vrij normaal is.
                    http://www.wandelendetakken.be

                    Reageer

                    • minimus
                      Specimen Hunter
                      • 19-03-2003
                      • 1203
                      • Tilburg

                      #11
                      Noordenwind is over het algemeen niet best en na een periode van veel regenval meestal ook niet. Ik vis het liefst met droog, bewolkt weer en een temp van 16 tot 19 graden en wind uit west tot zuidwest Ik heb daarbij zowel met brasem als met zeelt de beste vangsten geboekt.
                      As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

                      Reageer

                      • Theo van Berner

                        #12
                        Helemaal mee eens Minimus. Zuiden en Westen wind is altijd de beste wind. (hoewel; als je last hebt van je darmen weet ik een nog veel betere wind.) Maar ik vis toch ook graag met een Oosten of Noorden wind. Daar wordt ik echt pissig van als ik na 90 minuten nog geen aanbeet heb gehad. Juist dan trek ik alles uit de kast voor die ene. Daar leer je goed om te gaan met de verschillende technieken en tactieken. En je kweekt karakter. Daar gaat het nogal eens om tijdens een wedstrijd waar practisch niemand wat vangt.
                        Groet,
                        Theo.

                        Reageer

                        • Pieter Stam
                          Tinca Tinca
                          • 11-10-2002
                          • 2882
                          • NL

                          #13
                          Geef mij maar droog weer om te vissen. Niet te koud maar ook niet deze smerige hitte. Ik vis graag 's ochtends vroeg (± 1 uur voor zonsopgang).
                          Wat me altijd opvalt is dat je 's ochtends vroeg veel meer aasbellensporen van karpers ziet...
                          Doet me altijd weer goed. Stilte, schemering, bellensporen, springende vis, en een pennetje dat roerloos boven je voerstekje staat en regelmatig en toe onderduikt of wegloopt.

                          Groeten,
                          Pierre

                          Reageer

                          • Theo van Berner

                            #14
                            Ik ken dat Pierre. Wat een wereld hobby hebben we toch. Geen gezeur aan je kop. Een v'tje ganzen die overvliegt. Koeien die loeien. Zwanen die voorbij zwemmen en noem maar op. En dan in eens die ruk aan je top. Het water loopt me al in de mond! Je moet echt ook eens in de winter gaan vissen wanneer de sneeuw je om de oren vliegt. Fantastisch!!

                            Reageer

                            • Braakdraak
                              Banned
                              • 23-02-2003
                              • 325

                              #15
                              Het is veel te mooi weer om op aantal te vissen. Een succes kun je behalven met brasemvissen. Een oud gezegde: vrouwen blood, visvangst groot.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎