Voer(korf) op de rivier

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Theo van Berner

    Voer(korf) op de rivier

    Op bijvoorbeeld de Lek of het Merwedekanaal vis ik met feeders. naar mijn gevoel verlies ik (te)snel voer uit een open korf door de sterke stroming. Je bouwt eigenlijk geen voerplek op, toch? Is een aan de zijkant gesloten korf nou beter? Je voer is anders snel verdwenen?
  • kaledwaas

    #2
    je kan heel envoudig zelf een gesloten korf maken theo..
    heb het 1 en ander beschreven op mijn site waar je komt door op het www-knopje te klikken bovenin mijn reply

    Reageer

    • Theo van Berner

      #3
      Rob.
      Heb je site bezocht en gevonden wat je bedoelde. Ga het zeker proberen te maken.

      Reageer

      • lex

        #4
        Hoi Theo,

        Ik vis altijd met gewone gaaskorven op stromend water.
        Ook als het 140 gram stroomt. Je moet alleen zorgen dat je voer genoeg plakt zodat het niet tijdens het afzinken al uit de korf stroomd. Als je voertje dit zelf niet heeft kun je eens proberen TTX door je voer te doen.

        Het opbouwen van een voerplek gaat niet op de stroom. Alles stroomt weg. Je krijgt als het ware een voerspoor. Daarom is het zaak niet te lang te wachten als je geen beet krijgt. Ik zelf wacht niet langer dan 5 min. Dan ophalen en opnieuw ingooien.

        Reageer

        • kaledwaas

          #5
          mocht het je nu niet lukken theo..dan heb ik er nog wel een aantal liggen voor je..dacht gezien te hebben dat je in zoetermeer woont.ik woon in Den Haag..neem ze eventueel wel mee op de 13e juli als je komt.

          Reageer

          • Theo van Berner

            #6
            Die TTX gebruik ik ook. Aleen dat sneller terugkomen met je voer deed ik nog niet. Die link had ik nog niet gelegd.

            Reageer

            • john van den broek
              Specimen Hunter
              • 30-03-2003
              • 1089
              • Venray

              #7
              Je kunt niet altijd gesloten korven gebruiken, zeker niet als je op afstand moet vissen. Het liefst vis ik met een fotorolletje waar de bodem vanaf gezaagd is en verzwaard is met wat bladlood. Wanneer je verder dan 50 meter moet werpen gaat de precisie van de worp verloren, je zult dan over moeten schakelen naar een gazen korf.

              Je kunt in combinatie met de TTX ook zand gebruiken om het voer te verzwaren. De korf zal sneller op de bodem komen.

              Ik heb ook ergens gelezen dat ze in plaats van TTX, PV1 collant gebruiken om het voer plakkeriger te maken ???

              Groet John.
              Groet John.

              www.baitstore.nl

              Reageer

              • lex

                #8
                Klopt john pv1 is een kleef middel.
                Maar bij mijn weten wordt het niet los gebruikt maar als bestanddeel in een voer. Dus niet als ttx ernaast.

                Reageer

                • Harpie
                  Specimen Hunter
                  • 13-02-2003
                  • 1009
                  • Emmen

                  #9
                  Hoi,

                  Doe een stuk plakband om je korf.
                  Met het blakband kun je regelen welke opening je wilt overhouden.

                  Gr,
                  Harpie
                  https://www.prestonfishing.nl/

                  Reageer

                  • Theo van Berner

                    #10
                    Dat is een goeie Harpie. Een rol plakband heb ik altijd wel bij me.

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎