Springende Windes

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Maximilian
    Met enige kennis...
    • 12-02-2003
    • 352

    Springende Windes

    Wat een heerlijk weer weer!!!

    Wat een verschil met een paar maanden geleden.
    Een zonnebril en een korte broek, dat was alles wat ik aan kleren aan had afgelopen zaterdag. Dat is toch een groot verschil met hoe ik er twee maanden geleden nog bijliep.

    Ik geef het maar meteen toe, hoewel ik in de winter ook regelmatig op pad ga, ben ik eigenlijk toch een echte zomervisser. Niet alleen omdat ik niet zo gesteld ben op kou en regen, maar ook het gedrag van de vissen in de zomer spreekt me meer aan. Zo komt het in de winter regelmatig voor dat ik na een hele dag vissen naar huis ga zonder ook maar een vis in mijn handen te hebben gehad. In de zomer gebeurd me dit (bijna) nooit. Behalve het feit dat het bijtgedrag van de vissen agressiever wordt bij oplopende watertemperaturen wordt ook het gevecht steeds interessanter. Een brasem van een halve meter haal ik in de winter gemakkelijk binnen met een onderlijn van 12/100 (soms zelfs met 10/100), in de zomer echter moet je daar toch echt wel iets meer voor doen. En ook de windes die ik twee maanden geleden nog haast als makke lammetjes uit het water tilde beginnen steeds meer kuren te vertonen. Afgelopen zaterdag was er zelfs een bij die zo ongeveer een halve meter los van het water kwam als reactie op mijn aanslag: "JIEHAAAA !!!", riep ik met een brede lach op mijn gezicht, wat een toffe sport !

    groeten van een visvriend,
    :smikkel:
    g\'day to y\'all folks,

    :fish: :frog: :snail: :snog::robin::worm: :smikkel:
  • lex

    #2
    Mooi verhaal maxi..........Dat is inderdaad genieten van de sport.

    Reageer

    • Braakdraak
      Banned
      • 23-02-2003
      • 325

      #3
      Raar. Ik vang in de winter altijd veel meer. Maar ja, in de winter moet je ook niet op brasems vissen, maar op voorns.

      Reageer

      • minimus
        Specimen Hunter
        • 19-03-2003
        • 1203
        • Tilburg

        #4
        Gaan we hier een nieuwe generatie mini en maxi beleven ??
        As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

        Reageer

        • lex

          #5
          Ik denk het wel mini!! :hammerhead: :hammerhead: :joehoe: :joehoe: :lijpo: :bow: :bow: :clap: :rotfl: :rotfl: :redmoon: :lallen: :smikkel: :smikkel: :heavy: :echtniet:

          Reageer

          • pastoor
            ...
            • 02-02-2003
            • 1112
            • Drongelen

            #6
            Inderdaad Max dit is fantastisch om mee te maken.
            Heb het is gehad met de vaste stok op zink en ongeveer een meter diep.
            De brasem beet zo fel en ik was een beetje laat bij de hengel.
            Toen hij de angel voelde ging ier er als een haas van door met resultaat vanwege de ondiepte en strakke lijn, dat ie in een mooie bocht eerst een halve meter boven het water uit kwam.
            Moest je eigenlijk op band hebben zo iets.

            Reageer

            • jagt

              #7
              hoi

              Beetje laat bij de hengel!!!!!
              Moet dan wel een lange band zijn.
              :bow: :bow: :clap: :clap:

              mzzl cor

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎