Korum 3G Power Float 3.90

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • wvv
    Newbie
    • 27-07-2009
    • 39
    • Zutphen

    Korum 3G Power Float 3.90


    13ft (3.90 mtr), 3 piece rod, a more powerful rod for dealing with large specimen fish on the float.
    Ideal for carp on the commercials and trotting for river specimens, the Power Float is perfect, combining a crisp action with reserves of power in the butt.
    Suggested line rating 4lb - 8lb.

    De Korum 3G Power Float met een lengte van 3.90mtr. is 3 delig, dus comfortabel transport, en heeft een volledig kurken handvat.
    Er zitten 13 oogjes op en de afwerking is keurig en de blank heeft een matte antraciete kleur.
    De actie is werkelijk uitstekend, redelijk parabolisch bij 't drillen en niet slap bij 't uitwerpen.
    Deze hengel ligt lekker licht in de hand en is goed in balans met een 2500 model molen.
    Je kan de gevangen vis prima sturen naar je schepnet ondanks de stroming, de klappen van de vis worden goed gedempt.
    De actie is (zover ik weet) vergelijkbaar met een 1,25Lb avon-top hengel.

    Zelf vis ik met deze hengel (sinds kort) aan de rivier-kribvakken, voornamelijk op Winde/Baars, met forel/avon-dobbers van 4 tot 10 gram.
    De molen is een Daiwa 2500 model met 20/00 3,8Kg nylon hoofdlijn.
    Wat mij betreft een goede aanwinst voor de manier van vissen zoals ik 't graag doe.

    Deze 'Engelse' hengel is niet echt een matchhengel maar heeft meer weg van een penhengel.
    Je kan 'm dus bijvoorbeeld ook goed gebuiken voor Zeelt visstekken.
    Zelf heb ik inmiddels er Brasem/Kolblei mee gevangen naast de Winde en Baars aan de rivier.

    (zie mijn fotoalbum of www.zoetvisserij.com vangstberichten)

    Wilco.

    Info: http://www.korum.co.uk/rods.php

    [ Aan de Gelderse IJssel ]
Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎