Wind op kop.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Deemes
    Met enige kennis...
    • 06-09-2005
    • 335
    • Retie

    Wind op kop.

    Hallo heren matchvissers,

    .....welk is voor jouw persoonlijk werptechnisch gezien het beste slidersysteem bij wind op kop?

    Dirk
    \'k Pak \'m \'beet\'!
  • SvVoorden
    Sportvisser
    • 26-07-2002
    • 747
    • Woerden

    #2
    Met een stangetje denk ik of anders een dobber die zeker niet de lijn in klimt dus met iets meer voorverzwaring in de pen. Zolang de dobber niet klimt kun je strak gooien. Probleem op wateren waar de bodem afloopt is dat door de golfslag je dobber naar de kant komt en dus de bulk op de bodem gaat liggen waardoor je dobber omhoog komt. Dat vind ik zelf een groter probleem dan het gooien.
    Sjaak van Voorden

    Reageer

    • martinwinschoten
      ONVOORSTELBAAR
      • 17-02-2008
      • 798
      • Winschoten

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door SvVoorden
      Met een stangetje denk ik of anders een dobber die zeker niet de lijn in klimt dus met iets meer voorverzwaring in de pen. Zolang de dobber niet klimt kun je strak gooien. Probleem op wateren waar de bodem afloopt is dat door de golfslag je dobber naar de kant komt en dus de bulk op de bodem gaat liggen waardoor je dobber omhoog komt. Dat vind ik zelf een groter probleem dan het gooien.

      Zet je je bulk hoger en dan wat droppers gespreid op de grond. Zo zal je dobber een stuk trager of misschien wel niet naar je toekomen. Ook is de dikte van je antenne hierbij van groot belang. Die moet heel erg dun zijn!
      Team Bobs hengelsport Prinz Royal

      Team Attrafish Nederland

      Reageer

      • SvVoorden
        Sportvisser
        • 26-07-2002
        • 747
        • Woerden

        #4
        Ik gebruik wel vaak 1 dropper (6 of 8) op de onderlijn om dit te vertragen, meerdere heb ik nog niet geprobeerd. Dit werkte vaak al wel redelijk. Nadeel als je verder werg vist met een slider en er losse hagels er onder hebt hangen deze toch om de dobber slaan. Ik onthoud het voor komende winter.
        Ik snap dat de dikte van de antenne dun moet zijn maar op 35-40 meter zoals we in zie je die niet meer. Ik gebruik overigens meestal orgelpjijpjes en die hebben ook weinig weerstand.
        Dank voor de tip!!
        Sjaak van Voorden

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎