wanneer welk kunstaas in te zetten?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hopjesvla
    Met enige kennis...
    • 26-03-2009
    • 353
    • hazerswoude

    wanneer welk kunstaas in te zetten?

    nu het roofvis seizoen weer bezig is, en het goed snoekweer is vroeg ik me af welk kunstaas bij welk type weer/water in te zetten?

    ik vis eigenlijk altijd gewoon in polderslootjes die niet dieper worden dan 2 meter. normaal vang ik altijd wel een visje maar ik weet nooit precies wanneer ik nou welk aas het beste kan gebruiken. gister was het bijvoorbeeld heel helder water, zo helder had ik het daar nog nooit gezien, naar mijn gevoel gebruikte ik kunstaas dat met de kleuren wit/zilver/rood maar ik heb geen idee waarom nou echt. weet iemand wanneer welk kunstaas in te zetten? ik heb er ooit wel eens een stuk over gelezen maar kan het niet terug vinden.

    alvast bedankt^^.

    gr,
    martijn
  • henderik
    Newbie
    • 07-10-2009
    • 41
    • groningen

    #2
    Pluggen

    Hoi Hopjes.
    Als ik jou was zou ik hoogzwemmende pluggen gebruiken,je hebt van die pluggen met een snoek imitatie die doen het heel goed.
    Want een snoek is een kannibaal hij vreet zijn eigen soort want dat wordt gezien als concurrentie.
    Dus ik zou zeggen:gewoon proberen.
    Gr.Henderik.

    Reageer

    • Joey
      Witvisser en Roofvisser
      • 16-05-2006
      • 122
      • Breda

      #3
      Ik heb weleens gelezen dat je in helder water het beste natuurlijke kleuren kunt gebruiken. Bijvoorbeeld een baars of voorn imitatie.

      Is het water troebel dan gebruik je felle kleuren.

      Kijk ook eens of je aasvissen ziet zwemmen, en werp daar je aas in. Zo ving ik afgelopen zondag in korte tijd 2 snoeken (waaronder 1 van 91 cm) omdat ik met een klein 8 cm shadje viste nadat ik op mijn stek veel kleine vis zag zwemmen.

      Overigens is mijn ervaring dat bijvoorbeeld een zilverkleurig spinnertje met wat rood accenten het altijd wel doet, en dan vooral ook op de Baars.

      Nog een tip: Vis je op een veelbelovende stek en heb je bijvoorbeeld na 5 minuten werpen nog geen beet, ga dan niet te snel verkassen. Vaak krijg je als je net even wat langer bezig blijft toch nog die aanbeet, en dat zal niet zelden een kanjer zijn. Zo ving ik vorig jaar na een half uur werpen en binnenvissen op dezelfde stek toch nog een flinke snoek.
      www.beekvissers.web-log.nl

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2325
        • Ter Apel

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Joey
        Overigens is mijn ervaring dat bijvoorbeeld een zilverkleurig spinnertje met wat rood accenten het altijd wel doet, en dan vooral ook op de Baars.
        Dat is mijn ervaring ook. Bijvoorkeur vis ik met de Ondex spinners. Baars en snoek zijn er gek op.

        Daarnaast zit er in mijn vistas nog de rapala jointeds pluggen in fire tiger kleur, een lepel met baarsmotief, een salmo plug met snoekmotief en natuurlijk twisters en shads.

        Vergeet vooral het dode aasvisje niet. Deze kun je monteren op een jigkop (fireball) en binnen vissen als een shad.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        • 4x14
          Banned
          • 10-12-2006
          • 849
          • Brielle

          #5
          Streamers zijn bijna altijd goed, op diep en ondiep water. Zeker nu het wat kouder wordt ga je op deze dingen echt veel vangen, ik had een hekel aan spinners en ik vistte er alleen mee als ze een beetje formaat hadden. Grote softbaits zijn ook vaak goed, maar ga je in een polderslootje lopen ***ten dan zou ik een leuke shad van een cm of 15 nemen bijvoorbeeld of gewoon een streamer.

          Maarja, je kan er zoveel over vertellen en vragen maar dan zou ik naar een ander forum gaan want hier vist niemand op roofvis die zinnige reacties plaatst of kan plaatsen. En ik ben al een paar jaartjes gestopt met roofvissen dus ik kan je ook niet alles meer vertellen, zoek is op google naar het roofvisforum daar leer je een stuk meer.

          Reageer

          • Burrel
            Roofvisser
            • 06-05-2008
            • 22
            • Velserbroek

            #6
            Ik blijf zweren bij de dikbuikige pluggen (het goedkope spul)
            en de rapala jointed

            geschikt voor water tot een mtr of 2 a 3 diep

            Reageer

            • joppe
              Newbie
              • 18-11-2009
              • 19
              • Herentals

              #7
              forel vissen

              halo ik ben joppe ik heb forel gevangen met powerbejt

              Reageer

              • preston-freak
                wedstrijd, specimenvissen
                • 12-04-2008
                • 1834
                • Oss

                #8
                Ik hou altijd de vangstmeldingen op TF in de gaten m.b.t. type, kleurgebruik etc, maar sommig kunstaas, zoals bijv. (zilveren of koperen) spinners doen het altijd wel.
                Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎