stille aasaanbieding

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • minimus
    Specimen Hunter
    • 19-03-2003
    • 1203
    • Tilburg

    stille aasaanbieding

    Dit weekend komt er weer een wedstrijd en ik zie het, de weersvoorspelling in acht nemend, alweer gebeuren. Op het water waar wij zitten kun je onmogelijk uit de wind loten dus kom je geheid op een stek in de wind. Als er een zuidwester 3 aangegeven staat lijkt het alsof (gezien de open ligging van het water) dat er een windkracht 5 staat. Hoe zorg je onder deze omstandigheden dat je aas toch stil aangeboden wordt ondanks het feit dat de golven onophoudelijk tegen je dobber liggen te beuken ?? Ik heb op dat bewuste water altijd het idee dat mijn aas onder invloed van die vermaledijde wind gewoon aan het dansen is en dat is juist wat ik niet wil !!
    As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.
  • minimus
    Specimen Hunter
    • 19-03-2003
    • 1203
    • Tilburg

    #2
    Oeps, nog wel even belangrijke informatie toevoegen. Het water is stilstaand en tussen de 1 mtr en 1,5 mtr diep !!
    As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

    Reageer

    • cgs
      Newbie
      • 31-01-2002
      • 18

      #3
      Waarom wil je stil aanbieden? Je vist zeker op een typisch brasemwater? Driftend vissen kan dan ook vis opleveren hoor! Maar als je echt stil wil aanbieden op stilstand water met veel wind, moet het eens met een waggler (voor de matchhengel) proberen, en een 'achterloodje' (nr 10/12) tussen je dobber en de hengeltop. Dan licht je lijn altijd onder water en heeft de wind minder in te brengen. Nog een tip: in ondiep, stilstaand water met veel wind is maar al te vaak sprake van onderstroming... 't is maar dat je het weet!

      Reageer

      • minimus
        Specimen Hunter
        • 19-03-2003
        • 1203
        • Tilburg

        #4
        Ondanks het feit dat ik er niets over verteld heb is het water inderdaad onderhevig aan onderstroming (complimenten daarvoor CGS)
        En inderdaad is het een typisch brasemwater dus wil ik een stille aasaanbieding. Het idee van een waggler aan de vaste hengel is niet bij me opgekomen. Wil het natuurlijk wel VOOR de wedstrijd eens uitproberen !!! Alvast bedankt voor deze nuttige informatie
        As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

        Reageer

        • lex

          #5
          Hi Mini

          Je kunt ook je dobber overloden
          Dan heeft de golfslag er ook weinig vat op.

          Reageer

          • rikkie1
            Frequent aanwezig
            • 09-01-2003
            • 161

            #6
            Hey minimus,

            Ik zit met hetzelfde probleem, wat ik ga proberen is met een matchdobber van drennan te vissen + een achterloodje en een loodje 8 of 10 op 10-15 cm van de haak. Volgens mij moet de boel dan stil liggen.

            Groeten en succes

            Rikkie
            Don\'t worry be happy

            Reageer

            • Sensas
              Banned
              • 25-02-2003
              • 54

              #7
              Overloden mag vaak niet bij wedstrijden. Een opslag van 1,5 tot 2 meter, met een backshot(loodje tussen dobber en de hengeltop nr. 10) ben je ook van het probleem af en kun je je aas ook nog stil en natuurlijk aanbieden.

              Groetjes Martin

              Reageer

              • minimus
                Specimen Hunter
                • 19-03-2003
                • 1203
                • Tilburg

                #8
                Sensas, gesteld dat ik vis met een opslag van 1,5 mtr, waar zit dat backshotloodje dan precies.
                As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

                Reageer

                • rudy vis
                  sportvisser
                  • 01-02-2003
                  • 656
                  • merelbeke

                  #9
                  hallo minimus ik vis met een achterloodje ongeveer 20 cm boven de dobber.ik zie soms vissers bezig met een matchdobber en met een lijn bijna zo lang als de hengel.ik vraag mij af hoe het lood moet zitten.lood aan de dobber of meer lood naar beneden toe. vele groeten rudy

                  Reageer

                  • kantvisser
                    Bart Van Peborgh
                    • 24-12-2002
                    • 837
                    • Koningskooikt

                    #10
                    De kunst is om juist met deze weersomstandigheden met een licht pennetje te vissen en niet te zwaar op de grond, zoek een taluudje op en zorg dat je daar kunt tegen vissen, vis zodanig dat je met een klein loodje juist tegen dat taluud drijft, je zal op die manier veel makkelijker blijven liggen, zelfs met een lichte pen op een diepte van 1.5meter moet een pen van 0.75gram volstaan, je krijgt makkelijker een aanbeet en je ziet de beet ook veel sneller dan diegene die zwaar op grond vissen of met een zware dobber vissen.


                    [Gewijzigd door kantvisser op donderdag 15 Mei 2003 @ 20:51]
                    Groeten van Kantvisser

                    Bart Van Peborgh
                    Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
                    Koning 2004

                    http://mokabe.be

                    Reageer

                    • minimus
                      Specimen Hunter
                      • 19-03-2003
                      • 1203
                      • Tilburg

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door rikkie1
                      Hey minimus,

                      Ik zit met hetzelfde probleem, wat ik ga proberen is met een matchdobber van drennan te vissen + een achterloodje en een loodje 8 of 10 op 10-15 cm van de haak. Volgens mij moet de boel dan stil liggen.

                      Groeten en succes

                      Rikkie
                      Ik ben niet thuis in de wereld van wagglers. Aan welk type (gram) moet je in zo'n geval denken ??
                      As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎