vissen op de bergse maas

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Mario34
    Newbie
    • 13-10-2009
    • 12
    • Oud-Turnhout

    vissen op de bergse maas

    Hoi iedereen,

    Volgende week ga ik eens een poging ondernemen op de bergse maas in de buurt van keyzersveer.
    Ik ga er gewoon met de feeder er tegen aan op brasem en wat er ook maar wil bijten.
    nu mijn vraag zit er daar ook barbeel om dat ik graag een extra lijntje wil uitgooien om deze aan zijn schubben te komen.

    Groetjes mario
  • PeBo
    Hengelaar
    • 29-09-2007
    • 2636
    • Oosterhout

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Mario34
    Hoi iedereen,

    Volgende week ga ik eens een poging ondernemen op de bergse maas in de buurt van keyzersveer.
    Ik ga er gewoon met de feeder er tegen aan op brasem en wat er ook maar wil bijten.
    nu mijn vraag zit er daar ook barbeel om dat ik graag een extra lijntje wil uitgooien om deze aan zijn schubben te komen.

    Groetjes mario
    Mario,

    Ik heb daar nog nooit een barbeel gevangen of zien vangen. Nu ben ik pas 62 jaar, dus dat is nog vrij jong. Er zijn de laatste tijd daar wel wat diklipharders gevangen. Dit is ook nog pas de laatste twee jaar. Hoe het komt dat ze er zitten weten we niet, maar je kan er wel een hoop plezier aan beleven. Een kennis van me (Bakx op dit forum) heeft er twee weken terug een verspeelt van ong. 1 meter in de Aakvlaai. Dit ligt naast de Kuren en de Kuren liggen voor jou links over de Keyzersveerse brug. In de Aakvlaai kan je alleen met een bootje terecht. Het is een aangelegd stukje Biesbosch. Boten kun je eventueel huren aan de jachthaven bij Hank. De jachthaven ligt tegen de Aakvlaai.
    ]Member of the Easterwood dreamteam.
    Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

    Groeten,
    PeBo.

    Reageer

    • Mario34
      Newbie
      • 13-10-2009
      • 12
      • Oud-Turnhout

      #3
      Hey bedankt al voor de respons.
      Waar zou ik dan eventueel naar toe kunnen om deze leuke vis aan de schubben te komen zonder al te ver moeten te rijden.
      Ik heb namelijk cvs en als ik te ver moet rijden dan kan ik helaas niet meer vissen :-(

      Groetjes Mario

      Reageer

      • Mario34
        Newbie
        • 13-10-2009
        • 12
        • Oud-Turnhout

        #4
        We hebben toch geopteert om op de waal te gaan vissen om barbeel aan zijn schubben te komen.
        Waar aan de waal kunnen we dan het beste gaan zitten?
        En wat voor voer en montage kunnen we dan het beste gebruiken.
        Ik ben nog een leek op gebied van barbeelvissen daarmee deze vragen.
        Mischien wel domme vragen maarja.
        Groetjes Mario

        Reageer

        • preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen
          • 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

          #5
          Er is genoeg info te vinden op dit forum en op de websites van de zogenaamde barbeelexperts, maar ik denk niet dat iemand zijn favouriete krib wil prijsgeven. In principe kun je op iedere krib barbeel vangen, maar bereikbaarheid en pachtrecht spelen een rol. Ik ben dit jaar pas serieus beginnen te barbelen en inmiddels vang ik overal wel mijn visje, maar je zult gewoon zelf aan de gang moeten. Hetzelfde geldt voor voer en montages, iedereen heeft zijn eigen visie en er zijn gewoon meerdere manieren.
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

          Reageer

          • IamBarbeel
            Met enige kennis...
            • 23-02-2007
            • 342
            • aan de zonnige IJssel

            #6
            Mario er zijn verschillende websites in de lucht met de informatie die u zoekt!
            Hier een aantal:




            www.ijsselbarbelen.nl
            [/B]
            Website van IamBarbeel en Mike-ad

            Reageer

            • Mario34
              Newbie
              • 13-10-2009
              • 12
              • Oud-Turnhout

              #7
              Hey jongens
              Bedankt al voor de info.
              We gaan proberen in de buurt van brakel.
              Ik ga het proberen met een vatloodsysteem recht in de stroom.
              Hoeveel gram lood zou ik hiervoor moeten nemen?
              En dan met een voerkorf in de nering (als ik deze vind toch) aas pellets en kaas.
              Ik hoop dat we er toch nog ene aan de schubben kunnen komen want het word al laat op het jaar zeker he.
              Indien ik er ene vang vrijdag laat ik het weten.

              Groetjes Mario

              Reageer

              • fpulles
                omgeturnd
                • 15-02-2008
                • 1260
                • Eindhoven

                #8
                Ja. Al genoeg info gehad Mario?

                Ps. Domme vragen zijn er niet in de sportvisserij. Alleen domme antwoorden

                Je kan rustig nog meer vragen stellen aan pebo hoor. Die heeft naast zijn forumnaam nl nog een naam en titel:

                Weledelgeleerde heer drs Intelligentia.

                Mister intelligentia

                succes

                Frank
                oude hond kan ook trucjes leren

                Reageer

                • PeBo
                  Hengelaar
                  • 29-09-2007
                  • 2636
                  • Oosterhout

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door fpulles
                  Ja. Al genoeg info gehad Mario?

                  Ps. Domme vragen zijn er niet in de sportvisserij. Alleen domme antwoorden

                  Je kan rustig nog meer vragen stellen aan pebo hoor. Die heeft naast zijn forumnaam nl nog een naam en titel:

                  Weledelgeleerde heer drs Intelligentia.

                  Mister intelligentia

                  succes

                  Frank
                  Goed blijven drinken jonge. Let wel dat hersencellen niet meer aangroeien. Vandaag kom ik weer even bij je kijken of er nog wat te leren valt voor me. Daar twijfel ik niet aan.
                  ]Member of the Easterwood dreamteam.
                  Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                  Groeten,
                  PeBo.

                  Reageer

                  • preston-freak
                    wedstrijd, specimenvissen
                    • 12-04-2008
                    • 1834
                    • Oss

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Mario34
                    Hey jongens
                    Bedankt al voor de info.
                    We gaan proberen in de buurt van brakel.
                    Ik ga het proberen met een vatloodsysteem recht in de stroom.
                    Hoeveel gram lood zou ik hiervoor moeten nemen?
                    En dan met een voerkorf in de nering (als ik deze vind toch) aas pellets en kaas.
                    Ik hoop dat we er toch nog ene aan de schubben kunnen komen want het word al laat op het jaar zeker he.
                    Indien ik er ene vang vrijdag laat ik het weten.

                    Groetjes Mario
                    Op zich moet het zo wel lukken. Het loodgewicht is afhankelijk van de stroomsnelheid. Op de Waal zit ik bij normale waterstanden vaak met 80 gram, zodat de korf voortdurend een stukje meegenomen wordt als er bijv. een schip passeert.

                    Gezien de vangstmeldingen beginnen de vangsten sterk terug te lopen, dus als je niets of weinig vangt moet je dat niet ontmoedigen en het anders komend jaar weer proberen.
                    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                    Reageer

                    • PeBo
                      Hengelaar
                      • 29-09-2007
                      • 2636
                      • Oosterhout

                      #11
                      Gisteren gaan kijken naar de techniek van Frank op de feeder. Inderdaad weer veel bijgeleerd. Het blijft toch een fenomeen op deze discipline. Als je in die klotsbak nog vis weet te vangen dan spreekt dat voor zich. Overigens vergeet me niet de foto's te sturen van je korfbevestiging en transportgeval. Bvd
                      ]Member of the Easterwood dreamteam.
                      Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                      Groeten,
                      PeBo.

                      Reageer

                      • Mario34
                        Newbie
                        • 13-10-2009
                        • 12
                        • Oud-Turnhout

                        #12
                        Hey mannen.
                        De eerste sessie achter de rug.
                        Gisterenmorgend om 9u vertrokken om rond 10u aan te komen en te starten met vissen same met mijne vismaat.
                        Na ongeveer een uur kon mijne maat een eerste aanbeet registreren.
                        Trillend op de benen stonden we daar met gedacht zou het zou het haha.
                        Maar wat kwam er boven.


                        Een mooie winde denk ik.
                        Dan na weer een hele tijd moeten wachten een korte droge tik op mijn top.
                        Ik dacht even wachten en ja hoor opeens een aantal tikken op de top.
                        Daar stonden we weer als een stel pubers trillend op de benen.
                        Met gedacht zou dit het zijn.
                        Helaas maar waar weer een mooie winde. (zeer mooie winde)


                        We lieten de moed niet zakken vanalles geprobeerd kortbij vol in de stroom in de nering.
                        ander onderlijnen verschillende aassoorten van maden tot kaas pellets noem maar op.
                        maar niks mocht baten tot tegen het einde van onze vissessie.
                        De top van mijn maat ging ineens krom staan met een gierende slip tot gevolg.
                        Na een dril van een 5tal minuten wat kwam er boven.
                        Ja hoor onze eerste barbeel.


                        een mooie 50cm.
                        Na deze te hebben onthaakt snel een paar foto's genomen en terug naar het water.
                        We hebben deze vis natuurlijk eerst laten bijkomen tot hij op eigen kracht weer naar de diepte kon zwemmen.
                        Toen hebben we nog ff blijven zitten maar stilaan viel de duister en hebben we moeten opruimen.
                        Al bij al toch een leuke dag gehad en de eerste barbeel is een feit.

                        Groetjes Mario

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎