voercup

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jagt

    voercup

    HOI.
    Zijn er vissers die ervaring hebben met de voercup die op een extra topdeel wordt gezet.
    De voordelen zijn mischien zeer accuraat voeren ten opzichte van plaats.
    De nadelen zijn mischien bij het begin van de wedstrijd lang bezig zijn met het voer brengen ,kleine beetjes ,vaak afsteken van de hengel.
    Dus de grote vraag is hier wie gebruikt het ,of wie niet meer.

    mzzl.
    :smikkel: :smikkel: :smikkel: :smikkel:
  • lex

    #2
    Hoi jagt,

    Ik gebruik soms ook een voercupje.
    Ik gebruik hem echter alleen als de vis heel moeilijk aast.Je kunt dan zeer precies op je stek voeren en snelheid is dan niet meer geboden. Precieziewerk wel. Als de vis goed los is gebruik ik een kattapult of een werppijp.
    Probeer het maar eens. Ik heb er goede ervaringen mee.

    Reageer

    • Penno Pennenramp

      #3
      Hey Jagt

      Ik gebruik nooit een voercup dat is de grootste tijd verspilling die er is.Oke je voert wel nauwkeurig maar het duurt VEEEEEEEEEEEELLLLL te lang.gewoon goed oefenen met ballen gooien en leer aas bijbrengen met katapult of werppijp dan komt het ook wel goed

      Reageer

      • lex

        #4
        Klopt wat je zegt,maar ik gebruik hem alleen als de vis moeilijk aast. Dan is de snelheid niet meer van belang maar juist de nauwkeurigheid. Na enige oefening is met een cupje de hengel ook best rap op te steken. Maar je hebt gelijk het is trager. Met een katapult of een werppijp is lang niet zo nauwkeurig te voeren als een cupje.

        Reageer

        • jagt

          #5
          hoi.
          Al heb ik wel het idee dat net op het moment dat ik de maden of casters met de werppijp gooi er een windvlaag komt die de hele zooi verspreid over een te groot gebied of je komt op 3/4 van de te vissen afstand ,wind op het neusje die tijdens het vissen sterker word .
          Je kunt ook op stilstaand water droog voer brengen en op de te vissen plaats laat je water in de cup stromen dan krijg je wel een mooie voerkolom .
          te ver gezocht of het proberen waard.

          mzzl.

          Reageer

          • lex

            #6
            hoi,

            Is zeker niet te ver gezocht!!!
            dit is een goede manier om op stilstaand water een kolom te krijgen.

            Reageer

            • minimus
              Specimen Hunter
              • 19-03-2003
              • 1203
              • Tilburg

              #7
              Ik vind de voercup een kloteding en ik gebruik hem nooit meer.
              Mijn alternatief met de vaste stok : monteer i.p.v de onderlijn d.m.v een wartel een lange lijn met een voerkorf. Zorg wel dat dit net zo lang is als de lengte van je hengel. Hiermee kun je je voeraas zeer precies neerleggen waar je het wilt hebben. Vooral bij harde wind gebruik ik deze techniek vaak, want één verkeerd ingeschatte windvlaag en je hele aas ligt daar waar je het niet wilt hebben.
              As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

              Reageer

              • jagt

                #8
                hoi minimus

                Lijkt me heel moeilijk met een hengel van b.v. 14,5 m.
                Je moet toch lijkt me een pendelbeweging maken,
                Wij deden een haakje op de hengel maken van een straatbezem
                zo,n oranje van kunstof of een kabelbinder ,word gebruikt om stroomdraden bijelkaar te binden{korfje erachter haken hengel naar voren, hengel draaien korf valt naar beneden} .
                Heb zelf wel zo gevist op de ijsel {stromend water} korf aan het eind van de lijn de onderlijn ongeveer 10cm boven de korf.
                Dat werkt redelijk op wat zwaarder water {stroming}
                Maar bij de voorzichtige visserij kleinere kanalen toch minder omdat je bij het binnenhalen toch redelijk wat herrie in het water krijgt door de korf.
                Verjagen van de vis die niet in grote getallen aanwezig is.
                Daarom dacht ik dat de cup uitkomst kon bieden.

                mzzl

                Reageer

                • minimus
                  Specimen Hunter
                  • 19-03-2003
                  • 1203
                  • Tilburg

                  #9
                  Kun je gelijk in hebben Jagt bij 14 mtr. Maar ik vis nooit met 14 mtr, sterker nog ik heb niet eens een hengel van 14 mtr. Maar nogmaals bij 14 mtr is de pendelbeweging wel heel erg groot. Ik gebruik hem dan ook bij 9 mtr of minder !!
                  As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

                  Reageer

                  • pipo
                    Newbie
                    • 07-04-2003
                    • 10

                    #10
                    Het is misschien stom. Maar bij al die prolemen die jullie hebben om juist te voeren kun je toch op de zelfde manier voeren als met de feeder. Wil je tijd winst. Neem dan een hele grote voerkorf zodat je met een of twee keer klaar bent. De verte van de worp is gegarandeerd als je de lijnclip op de molen gebruikt. Als wij met 100 gram lood en flink wat voer 80 meter ver kunnen komen kunnen jullie toch wel max. 2x14.5 mtr = 29 meter komen.

                    succes pipo
                    Vissen is mijn toekomst

                    Reageer

                    • jagt

                      #11
                      hoi
                      Zeg pipo het gaat om het vissen met de vaste stok.
                      Weleens een federbeweging gemaakt met een hengel van
                      14,5 metr lijkt me niet zo gunstig voor de hengel.
                      :stress: :stress: :stress: :stress:

                      mzzl cor.

                      Reageer

                      • pipo
                        Newbie
                        • 07-04-2003
                        • 10

                        #12
                        Ik zeg ook niet dat je met de vaste stok moet feederen (voeren). Als je weet welke afstand je wilt vissen meet je op de kant je lengte uit met je feederhengel. Je zet je lijnclip vast. Voert wat je wilt voeren en gaat dan verder met de vaste stok. Verder op de dag voeren kun je dan vlug en weer precies op zijn plaats.

                        Succes Pipo
                        Vissen is mijn toekomst

                        Reageer

                        • pastoor
                          ...
                          • 02-02-2003
                          • 1112
                          • Drongelen

                          #13
                          Ik vind dat idee helemaal zo slecht niet indien het is toegestaan.

                          Als je daar een beetje handig in bent en een speciale korf er aan doet kun je in een keer 1/4 of een 1/2 liter er in kiepen als je daar zin in hebt. En zeker weten op de juiste plek.

                          Reageer

                          • kaledwaas

                            #14
                            voor degene die met de vaste stok vissen en handig zijnen ook nog eens een oude babyfles in huis hebben..kijk dan eesn op mijn site onder tips & trucs bij mijn zeer eenvoudige maar doeltreffende eigenfabrikaat voercup...

                            ik gebruik hem ook en ben er DIK tevreden over

                            Greetz Kaledwaas

                            Reageer

                            • minimus
                              Specimen Hunter
                              • 19-03-2003
                              • 1203
                              • Tilburg

                              #15
                              Ziet er goed uit Kaledwaas. Ga dat zeker uitproberen. Je verspilt hier onderweg in ieder geval geen voeraas mee. Nog wel even een serieuse vraag (of misschien ben ik al te lang uit de koters)
                              Hoe maak je van een glazen babyfles een halve ?? of zijn die tegenwoordig ook in kunststof ??
                              As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎