LOKKEN MET AAS

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jos.holl

    LOKKEN MET AAS

    Mijn vraag is of anderen het ook overkomen??

    Ik denk dat iedereen tijdens het vissen regelmatig met zijn aas stoeit om te kijken wat die dag het beste is.
    Wat ik vreemd vind is dat heel dikwijls bepaalde zaken aan de haak nodig zijn maar dat ze het niet altijd pakken.
    Casters bijvoorbeeld lusten ze bijna altijd.
    Maar doe je alleen casters er aan lijkt het of ze minder snel bijten als met casters en maden.
    Doe je alleen maden er aan het zelfde.
    Natuurlijk is het niet altijd zo, maar meestal als je casters en maden aan de haak doet pakt ie het meest de maden.

    Wat ik er mee wil zeggen het lijkt wel of je soms iets aan de haak nodig hebt om ze te lokken en toch pakken ze de made.
    Dit zelfde gebeurt ook regelmatig als je een piertje en maden aan de haak doet.

    Wat zijn jullie ervaringen hier in?????????

    :noidea: :noidea: :noidea: :noidea: :smoke: :smoke:
  • patrick vd broek
    Newbie
    • 22-04-2003
    • 14

    #2
    goedemorgen jos
    dat is een hele goede vraag.
    het is een kwestie van varieren in aanbod en kijken waarop de vis het beste aast.
    de ene keer is dat de caster en de andere keer is dat de made zowel groot als klein.
    dat is het mooie van vissen je moet blijven zoeken wat ze op dat moment willen hebben.je hebt hiervoor ook hulpmiddelen om de vis actief te krijgen.
    twee bekende soorten zijn de leber van top secret om de eetlust om te wekken en de vitamo om de vis agressief te maken.
    probeer het maar eens uit en dan hoor ik het wel.

    visgroeten van patrick.
    patrick vd broek

    Reageer

    • rudy vis
      sportvisser
      • 01-02-2003
      • 656
      • merelbeke

      #3
      hallo patrick, met vitamo heb ik al een beetje ondervinding.is niet slecht maar het werkt toch niet altijd.en om te antwoorden op jos zijn vraag.zou het ook niet kunnen jos als we vb met een made geen beet krijgen en we doen er een caster bij en dan krijgen we wel beet dat het komt doordat de aaspresentatie anders is.het aas ligt dan misschien iets stiller.ik ga nu mijn voeder aanmaken,heb straks wedstrijd.groeten en vang ze

      Reageer

      • jos.holl

        #4
        Tjonge jonge jullie zijn er al vroeg bij op Moederdag.
        Die middelen op het aas heb ik voldoende.
        Het punt is net zo als Rudy aan gaf het aas aanbod lijkt anders te zijn.
        Dit geld ook voor een piertje.
        Je krijgt weinig beet met maden, dus denk je ik zal er een piertje bij doen. Regelmatig bijt ie dan beter maar laat dikwijls het piertje hangen en neemt alleen de made.
        Misschien het volume of de geur wie weet.

        Reageer

        • kantvisser
          Bart Van Peborgh
          • 24-12-2002
          • 837
          • Koningskooikt

          #5
          Als de vis op de voerplaats is mag je aan de haak doen wat je wil je zal altijd beet krijgen, maar als er geen vis op de voerplaats is dan mag zoveel aan je haak proberen als je maar wil je zal geen vis vangen, het belangerijkste is eerst vis op de voerplaats krijgen en dan is beste vissen aan de haak met datgene dat met voert, dit wil zeggen: als ge vers de vase voert vis dan met met vers aan de haak, voert ge met pieren dan doet ge best pieren aan de haak en voert men met maden dan doet ge maden aan de haak enz.
          Groeten van Kantvisser

          Bart Van Peborgh
          Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
          Koning 2004

          http://mokabe.be

          Reageer

          • minimus
            Specimen Hunter
            • 19-03-2003
            • 1203
            • Tilburg

            #6
            Ben ik 100% met je eens Kantvisser. En wat nogal eens wordt vergeten is dat in de kant en klare brasemvoertjes in sommige gevallen heel veel mais verwerkt is. Maiskorrels moet je volgens mij altijd bij hebben. Voor mij is het tenminste alternatief aas nummer 1. Wat Rudy zegt over het verschil van aas en de daaraan gekoppelde aasaanbieding is volgens mij ook waar. Gisteren heb ik verschillende aassoorten uitgeprobeerd en op alle aassoorten werd wel vis gevangen, maar de panacee caster/made bleek toch het "dodelijkst" te zijn. Er zijn echter ook dagen dat de vissen zo slecht azen dat ik alleen vis vang met pinkies en ondanks het feit dat je dan andere aassoorten bijschiet wil de vis dan toch het als aas niet nemen.
            As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

            Reageer

            • kantvisser
              Bart Van Peborgh
              • 24-12-2002
              • 837
              • Koningskooikt

              #7
              vissen blijft een misterie, ik heb dit weekend 2 wedstrijden gevist met een eerste en vierde plaats als resultaat, ik heb alles gevangen met 2 maden aan de haak, terwijl andere vissers pieren of mais aan hun haak moesten doen om een beet te krijgen, ik heb zelf ook vanalles geprobeert maar maden waren het beste.
              Groeten van Kantvisser

              Bart Van Peborgh
              Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
              Koning 2004

              http://mokabe.be

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎