grevelingen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • shakespeare
    Newbie
    • 16-11-2009
    • 4
    • avelgemstraat 79 8550 zwevegem

    grevelingen

    binnenkort ga ik mee met de Ms Hendrik II op de grevelingen, kan mij iemand raad geven , ik heb dit nog niet gedaan
    met welk lood,onderlijn, draad op de molen?
    alvast bedankt voor uw reactie
    MVG
    shakespeare
  • fpulles
    omgeturnd
    • 15-02-2008
    • 1260
    • Eindhoven

    #2
    Shakerspeare,

    Indien je er een hebt toch wel een stevige molen maat 50/70 met goede krachtige overbrenging. Inhaalsnelheid is niet nodig,
    wel kracht. Als draad kan je vissen met 30oo/35oo nylon.of gevlochten lijn; eigenlijk nog beter van 15oo/18oo. Aangezien het niet of heel weinig stroomt op de grevelingen volstaat een loodje, beslist zonder ankers, van 70 tot max. 100gr. Als onderlijn kan je de standaard platvis paternoster gebruiken met bezemdraad afhouders. Geen ijzerwerk gebruiken. Ook zou ik de middelste bezemdraad er af knippen en op de onderste bezemdraad een langer (ca 25 a 30 cm) onderlijntje maken. Zo vis je met 1 haak boven de bodem en met 1 haak op de bodem. Gebruik niet te grote haken. Maatje 6 of 4.
    Vis ook niet met een te stugge hengel met dikke top. Niet nodig op de grevelingen. Eeen licht hengeltje van 2.40m/2.70m
    met een fijn topje volstaat.

    Tip: Neem ook forse landpieren mee (dauwwormen) en een stukje varkens,- of rundlever. Met de kombinatie van een stukje
    ( 1cm2) lever en een landpier heb ik daar vroeger veel vis mee gevangen. Meestal de grootste schollen en wijting.

    Succes
    Frank
    oude hond kan ook trucjes leren

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎