brasemdobbers

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • t'visserke
    Komt net kijken
    • 16-11-2003
    • 50

    brasemdobbers

    kunnen jullie mij een paar tips geven over de brasemdobbers,aan wat zie je dat een brasemdobber goed is? :worm: :worm: :moo: :moo: ke: :fish: ke:
    Lets go fishing!!!
  • cor
    Newbie
    • 20-04-2003
    • 1

    #2
    hoi,

    Dé enige echte brasempen bestaat niet (volgens mij). Zelf vissen wij het liefst met lange slanke pennen. Zó uitgelood zodat nog 1 á 2 cm van de pen boven water uitsteekt. Bij veel wind en/of stroming nemen we een zwaardere pen dan bij rustige omstandigheden. Wanneer de brasem het aas van de bodem opneemt, zal de pen omhoog komen en vaak direct schuin wegtrekken als de brasem met het aas wegzwemt.

    groet cor

    [Gewijzigd door cor op zondag 20 april 2003 @ 09:09]

    Reageer

    • Eagel
      Newbie
      • 14-04-2003
      • 21

      #3
      Ik heb ook met heel veel verschillende soorten pennen gevist op brasems, degene die mij het best bevielen
      waren lange slanke pennen.. Daar heb ik de mooiste aanbeten op gehad..

      Reageer

      • kantvisser
        Bart Van Peborgh
        • 24-12-2002
        • 837
        • Koningskooikt

        #4
        Ik vis het liefst met een kort pennetje (6 a 7 cm) van 0.75 gram met een bol puntje (geen antenne) ik lood het zo af dat het max. 2 mm boven water staat, op deze manier ziet men de minste aanbeet, en als men dan 1 klein loodje tegen de grond schuift krijgt men de mooiste beten, meestal word de pen dan één of twee cm omhoog gezet en dat zijn de echte brasembeten.
        Groeten van Kantvisser

        Bart Van Peborgh
        Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
        Koning 2004

        http://mokabe.be

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎