balaton meer Hongarije

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • tukkertje74
    Newbie
    • 05-07-2007
    • 18
    • rijssen

    balaton meer Hongarije

    Wie heeft er ervaring of heeft wel eens gevist in Het Balatonmeer in Hongerije. Graag hoor ik jullie ervaringen.
  • arnoldus
    Feeder&Picker/Brasem&Zeel
    • 24-08-2006
    • 61
    • Linschoten

    #2
    Twee jaar geleden ben ik op vakantie geweest naar Hongarij-Balaton en heb ik uiteraard ook de hengel ingepakt. Het Balaton meer is erg, erg ondiep. Hongarije is bijzonder warm in de zomer. De vangsten waren over het algemeen k*t-met-peren. Er zit wel van alles: witvis, karper, roofvis als snoek en meerval.

    Neem in ieder geval een licht spinnertje mee en een goede match of feeder hengel. Alleen 's morgens zeer vroeg en laat in de avond kun je aardig vangen. Realiseer je ook dat iedereen met bootjes, surfplanken en weet ik niet wat in de weer is. Men zwemt er ook de gehele dag volop. Erg druk allemaal hoor.

    Groet,

    Arnoldus

    Reageer

    • Fritsvdz
      Newbie
      • 27-07-2010
      • 1
      • Antwerpen

      #3
      Een aantal jaar geleden heb ik op een vakantie wat gevist in het Balaton meer. Was midden in de zomer, en het was aardig warm. Ten eerste is het gewoon een supermooie omgeving. Het Balatonmeer heeft een mooie kleur en er zijn een paar heel mooie hotels te vinden vlak bij het meer, dat is sowieso een aanrader. Ik heb hier een mooi hotel in Hongarije gevonden. Wellicht een tip. Wat witvis gevangen en een meerval aan de haak gehad. Erg ondiep water, dat is wel een nadeel. Zoals arnoldus al zegt is het vooral zeer vroeg in de ochtend wel te doen met een heel licht spinnertje. Zoek wel even een rustig plekje op, toen ik er was (hoogseizoen) was het erg druk in het water. Dat kan ook nog wel eens irritatie opwekken. Later die week een ander meertje opgezocht wat daar dichtbij ligt, veel beter, alleen de naam kan ik helaas niet meer herinneren.

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎