ondiep water

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • t'visserke
    Komt net kijken
    • 16-11-2003
    • 50

    ondiep water

    kunnen jullie mij een paar tips geven voor op ondiep water te vissen.(bv:voeder,dobbers,....)
    Lets go fishing!!!
  • Braakdraak
    Banned
    • 23-02-2003
    • 325

    #2
    Vissen met een licht dobbertje.

    Reageer

    • minimus
      Specimen Hunter
      • 19-03-2003
      • 1203
      • Tilburg

      #3
      Op ondiep water vis ik altijd zo licht mogelijk. Nou is "zo licht mogelijk" eigenlijk weer zo'n uitspraak waar je niks mee kunt. Eigenlijk moet je zeggen zo licht mogelijk als de omstandigheden het toelaten. De ene week zou het best kunnen dat je met 0,15 grams dobber kunt vissen, maar door bijvoorbeeld veel wind zou dat de andere week wel eens helemaal anders kunnen zijn (vandaar de opmerking "zoals de omstandigheden het toelaten")
      Met voeren op ondiep water moet je mijns inziens heel voorzichtig zijn. Ik gebruik in ieder geval een goed werkend voer, maar tegelijkertijd gebruik ik er niet veel van. 1250 gram voor 4 uur vissen is voldoende !! Ik geef de voorkeur om met zekere regelmaat aas bij te schieten en af en toe een "pingpong" voer.

      In de zomer heb ik zeer goede ervaring met hetvolgende voer :
      1000 gram beschuitmeel
      500 gram notenmeel (licht)
      300 gram gemalen hennep (natte basis)
      1,5 theelepel steranijs

      Overgiet de gemalen hennep 24 uur voor de vissessie met heet kraanwater. Maak met deze natte basis je voer aan en gebruik het water waar je de hennep mee onder hebt gezet.
      Absoluut simpel goedkoop en zeer doeltreffend voer !!
      (steranijs is overigens zeer duur maar met 1,5 theelepel doe je er wel heel lang van)

      Ik heb overigens nog een goede tip. Maak op ondiep water 2 voerplekken. Een links en een rechts en ONDERHOUD beide voerplekken. Begin steevast op de linkse en mocht de beet onverhoopt wegvallen schakel dan eens over op de rechtse. Heeft mij al menigmaal goede vangsten opgeleverd.
      As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

      Reageer

      • Braakdraak
        Banned
        • 23-02-2003
        • 325

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door minimus
        Op ondiep water vis ik altijd zo licht mogelijk. Nou is "zo licht mogelijk" eigenlijk weer zo'n uitspraak waar je niks mee kunt. Eigenlijk moet je zeggen zo licht mogelijk als de omstandigheden het toelaten. De ene week zou het best kunnen dat je met 0,15 grams dobber kunt vissen, maar door bijvoorbeeld veel wind zou dat de andere week wel eens helemaal anders kunnen zijn (vandaar de opmerking "zoals de omstandigheden het toelaten")
        Met voeren op ondiep water moet je mijns inziens heel voorzichtig zijn. Ik gebruik in ieder geval een goed werkend voer, maar tegelijkertijd gebruik ik er niet veel van. 1250 gram voor 4 uur vissen is voldoende !! Ik geef de voorkeur om met zekere regelmaat aas bij te schieten en af en toe een "pingpong" voer.

        In de zomer heb ik zeer goede ervaring met hetvolgende voer :
        1000 gram beschuitmeel
        500 gram notenmeel (licht)
        300 gram gemalen hennep (natte basis)
        1,5 theelepel steranijs

        Overgiet de gemalen hennep 24 uur voor de vissessie met heet kraanwater. Maak met deze natte basis je voer aan en gebruik het water waar je de hennep mee onder hebt gezet.
        Absoluut simpel goedkoop en zeer doeltreffend voer !!
        (steranijs is overigens zeer duur maar met 1,5 theelepel doe je er wel heel lang van)

        Ik heb overigens nog een goede tip. Maak op ondiep water 2 voerplekken. Een links en een rechts en ONDERHOUD beide voerplekken. Begin steevast op de linkse en mocht de beet onverhoopt wegvallen schakel dan eens over op de rechtse. Heeft mij al menigmaal goede vangsten opgeleverd.
        1250 gram voor 4 uur vissen? Ik gebruik nog niet eens 1000 gram tijdens een hele wedstrijd.

        Reageer

        • minimus
          Specimen Hunter
          • 19-03-2003
          • 1203
          • Tilburg

          #5
          Maak je dan ook voerstekken links en rechts !??
          As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

          Reageer

          • lex

            #6
            hey draakbraak,

            Ergens anders,toen je het over je wondermiddeltje had, vertelde je dat je geen wedstrijden vist. Nu zeg je dat je dat wel doet.
            Hoe zit dat nou????

            Reageer

            • minimus
              Specimen Hunter
              • 19-03-2003
              • 1203
              • Tilburg

              #7
              Braakdraak, zo te lezen ben ik niet de enige die jou op ambiguïteiten betrapt.
              As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

              Reageer

              • Braakdraak
                Banned
                • 23-02-2003
                • 325

                #8
                Ik doe niet mee aan stekwedstrijden. Wel aan rally-wedstrijden



                [Gewijzigd door Forummanager op zondag 6 april 2003 @ 11:16]

                Reageer

                • Peter1969
                  Met enige kennis...
                  • 21-02-2003
                  • 269
                  • culemborg

                  #9
                  Bij vissen op ondiep water is het ook zeer belangrijk hoe de bodem is.Is deze vrij "hard" dan maak je gewoon je voerballen als normaal.Maar mocht de bodem,zoals in de meeste gevallen, "zacht" zijn,maak dan het voer zo,dat het op half water al uitèèn valt.Je gaat als het ware een tapijt maken.
                  Zware voerballen zullen immers in de bodem wegzakken en weg is je voer.Houd hier dus zeer zeker rekening mee,hier gaan een hoop (vijver)vissers de fout mee in.
                  Uiteraard gebruik je op een vijver ook niet een zwaar samengesteld voer.Dus niet een voer waar je ook mee op rivieren vist.Een brasem bijvoorbeeld eet op een rivier echt veel meer dan een brasem in een vijver.Logisch,want riviervissen hebben veel meer energie nodig.

                  Succes ermee!

                  Groetjes, Peter!

                  Reageer

                  • t'visserke
                    Komt net kijken
                    • 16-11-2003
                    • 50

                    #10
                    ik ben eens gaan vissen op een ondiep water en ik heb er wel 13 kleine karpertjes gevangen en volgens mij is daar geen brasem te vangen en voorn en weten jullie waar ik gevist heb?in de kant :zo'n 1m of1,5m in de kant .Als er iemand in de buurten van Dilbeek woont dan zeg je het op dit onderwerp en dan kan ik je het en misschien worden we goede vrienden
                    Lets go fishing!!!

                    Reageer

                    • Braakdraak
                      Banned
                      • 23-02-2003
                      • 325

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door t'visserke
                      ik ben eens gaan vissen op een ondiep water en ik heb er wel 13 kleine karpertjes gevangen en volgens mij is daar geen brasem te vangen en voorn en weten jullie waar ik gevist heb?in de kant :zo'n 1m of1,5m in de kant .Als er iemand in de buurten van Dilbeek woont dan zeg je het op dit onderwerp en dan kan ik je het en misschien worden we goede vrienden
                      Hah. Ik heb wel eens dikke voorn en brasem op de ondiepste plekken gevangen.

                      Moet je straks met het paren nog eens kijken op die ondiepe plekken.

                      Reageer

                      • kantvisser
                        Bart Van Peborgh
                        • 24-12-2002
                        • 837
                        • Koningskooikt

                        #12
                        Ik ben vrijdag gaan vissen met de winkle picker ongeveer 30 meter ver, ik heb daar veel vis gevangen,en ik heb altijd lichtjes blijven voederen 3 meter uit de kant waar ik dan met de vaste stok viste, het is daar geen meter diep en de laatste 2 uur dat we gevist hebben heb ik daar zeker 30 brasems gevangen (in totaal had ik er 70)
                        De reden dat de vis zo kort kwam is volgens mij de aankomende paaitijd.
                        Groeten van Kantvisser

                        Bart Van Peborgh
                        Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
                        Koning 2004

                        http://mokabe.be

                        Reageer

                        • minimus
                          Specimen Hunter
                          • 19-03-2003
                          • 1203
                          • Tilburg

                          #13
                          Dat weet ik wel zeker !!
                          As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

                          Reageer

                          • Braakdraak
                            Banned
                            • 23-02-2003
                            • 325

                            #14
                            Mja. Vandaag moet je de vis (denk ik) toch wat dieper vangen.

                            Reageer

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎