Denemarken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • roptop
    Frequent aanwezig
    • 02-01-2009
    • 133
    • groningen

    Denemarken

    Hallo allemaal,

    Het besluit is genomen, in mei gaan we naar Denemarken.
    Ons eerste idee was om weer naar Skanderborg te gaan maar naar aanleiding van de berichtgeving over de slechte vangsten aldaar gaan we naar de Gudena.
    Onze voorkeur gaat uit naar Trust en Ry.
    We gaan in tegenstelling tot het verleden nu opzoek naar de voorns inplaats van de brasems.
    Heeft iemand ervaring met vissen op de Gudena?
    De bedoeling is om te vissen met de vaste stok en de match.
    Alle info is welkom.

    bij voorbaat dank,

    Roptop
  • lolo
    Geniet maar niet met mate
    • 01-05-2003
    • 3873
    • Weesp

    #2
    Driftend op de match met een redelijke zware dobber en continu bij voeren van maden en casters ,mais regemaat is het toverwoord.
    Mooi stoom dobber rond de 5 gram ,16/00 hoofdlijn 14/00 onder haak 16 14 .
    Gudena is een prachtwater kijk goed uit dat je op land staat waar je met je vergunning mag vissen de controle is scherp
    Groetjes
    Johnny

    Match
    Feeder
    Stok

    Reageer

    • Harpie
      Specimen Hunter
      • 13-02-2003
      • 1009
      • Emmen

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door roptop
      Hallo allemaal,

      Het besluit is genomen, in mei gaan we naar Denemarken.
      Ons eerste idee was om weer naar Skanderborg te gaan maar naar aanleiding van de berichtgeving over de slechte vangsten aldaar gaan we naar de Gudena.
      Onze voorkeur gaat uit naar Trust en Ry.
      We gaan in tegenstelling tot het verleden nu opzoek naar de voorns inplaats van de brasems.
      Heeft iemand ervaring met vissen op de Gudena?
      De bedoeling is om te vissen met de vaste stok en de match.
      Alle info is welkom.

      bij voorbaat dank,

      Roptop
      Roptop,

      Kijk hier eens.

      Germany’s COVID-19 infection rate rises after lockdown lifted Dieren Wonen Germany’s COVID-19 infection rate rises after lockdown lifted Coronavirus and smoking: what does the WHO say? Dieren Gezondheid Coronavirus and smoking: what does the WHO say? France’s Ligue 1 will scrap current 2019/20 season Dieren Eten France’s Ligue 1 will scrap current 2019/20 season Dieren […]


      Gr,
      Harpie
      https://www.prestonfishing.nl/

      Reageer

      • Mosselman
        Een wat oudere jongere
        • 13-01-2009
        • 259
        • Haren

        #4
        Denemarken

        Ik sluit me aan bij Lolo, maar voor de liefhebbers van veel plekken proberen is het vissen met de korte vastestok ook een aanrader. Zelf ben ik > 15 maal in de omgeving van o.a. Truust en Ry geweest met mijn 2 oudste zonen. Wij vissen v/a Ru tot Randersfjord en dan erg vaak vlak aan de kant op < 50 cm water net even uit de ergste stroom. Onze beste vangsten waren vaak in de 1e week van oktober, veel voorn. Wij vissen gewoon met deeg of maden met een 0,14 mm Gam. G-line en een stevige haak 10/12

        Succes Harry
        Groeten Harry

        Reageer

        • roptop
          Frequent aanwezig
          • 02-01-2009
          • 133
          • groningen

          #5
          Bedankt alvast voor de informatie tot zover.

          Lolo als ik het goed begrijp vis je dus met een vaste montage al driftend te vissen.
          Heb je enig idee wat zo gemiddeld weg de diepte is?
          Nog een vraag, aan hoeveel aas moet ik eigenlijk denken aan de Gudena per dag?
          Ik heb het vermoeden namelijk dat ik meer aas mee moet nemen ter vergelijking met een stilstaand meer.

          Harpie, als ik die verhalen zo lees is het daar allemaal niet zo positief.
          Kreeg gisteravond ook nog gelukkig andere berichten te horen over juist hele goede vangsten.
          Het is en blijft natuurlijk vissen, je moet op de juiste tijd en juiste plek zijn.

          Mosselman, zoals je gelezen hebt gaan we in mei heen dat is wel een andere periode als oktober.
          Wij nemen trouwens ook ons" oude en vertrouwde" deeg mee, blijft een mooie manier van vissen
          is volgens veel mensen een ouderwets aas maar blijft in mijn ogen super.

          Ik hou jullie op de hoogte!

          Reageer

          • lolo
            Geniet maar niet met mate
            • 01-05-2003
            • 3873
            • Weesp

            #6
            Pff hoe diep is het dat ligt er eigenlijk aan hoe de waterstand is .
            Ik heb meegemaakt dat de Gudena ver buiten de oever was .
            Zoals ik dacht was het een meter of 2,5 diep .
            Aas zal ik zeker voldoende mee nemen vooral mais.
            2 liter per dag aan maden kan je er door heen jagen 4 blikken mais en een kilo of 3 voer droog.
            Elke inzet een plukje maden en of wat anders .
            Hou rekening met snoek die liggen vaak op de loer en komen zeer dicht bij je voeten ze zijn lastig .
            Een goede tip neem 2 waadpakken mee de mijne was lek en moest vanaf dag 2 met een nat pak rondlopen .
            Dás geen prettje ooit in Wt totaal een mooie plaatkje dat ik het met de feeder eens probeerde .
            Ik zat toen op me vlonder omdat ik geen zin in een natte broek had .
            Het viste heel relax dat was het voordeel maar staand ben je gewoon sneller en wat stabieler.
            Ook het voer je kunt ook gewoon goedkoop voer nemen de vis is nog niet zo kieskeurig met geur en smaak als het maar voer is ,en regemaat gevoerd wordt.
            De manier van vissen wordt elk jaar wel de Hollandse manier valt mij op .
            Groetjes
            Johnny

            Match
            Feeder
            Stok

            Reageer

            • SvVoorden
              Sportvisser
              • 26-07-2002
              • 747
              • Woerden

              #7
              Ik heb zelf op de Gudena gevist en op de plek waar wij visten stond ruim een meter water en dat was in september. Met de matchhengel met een stickfloat kun je daar mooie driften maken. De dobber zo licht mogelijk houden (3-5 gram), dat schaalt aanzienlijk voor een gode aasaanbieding. Als aas zou ik gewoon maden, hennep en mais gebruiken. Constant blijven gooien of schieten en je kunt geweldig veel vis vangen, als ze er zijn. Lokvoer zou ik in het geheel niet gebruiken.

              Je moet wel zorgen dat je niet met meerdere personen achter elkaar staat want na een paar uur vissen vangt alleen degene stroomaf nog vis. Voordeel van de match tov de stok is dat je de vis kunt volgen. Doordat je constant voert gaan ze steeds iets verder stroomaf azen, zeker de dikke vissen. Ben je met meerdere dan zou ik koppels maken zodat je samen een stek afdrift.

              Ik heb altijd vernomen dat je in het voorjaar precies op het juiste moment moet zijn als de voorns de Gudena opzwemmen. Ben je te vroeg van je niets of heel weinig maar als je op het jusite moment bent moet het wemelen van de vis. Zelf ben ik de laatste twee jaar niet meer geweest maar ik kan niet wachten om weer een keer te gaan.

              Veel plezier in mei!
              Sjaak van Voorden

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎