stickfloats en stroomdobbers waar te koop?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • roptop
    Frequent aanwezig
    • 02-01-2009
    • 133
    • groningen

    stickfloats en stroomdobbers waar te koop?

    Ben opzoek naar nieuwe stickfloatdobbers en stroomdobbers voor de matchhengel.
    Is er hier iemand op het forum die een goed adres weet voor die dobbers?
    Ben nog niet de juiste winkel tegengekomen met een "ruime" keuze en dan met name de stickfloats
    vind ik nogal moeilijk aan te komen.

    met vriendelijke groet,
    Roptop
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    #2


    Ik vind de Drennan loafers het fijnst. Op de ijssel gebruik ik ze altijd van minimaal 6 gram.
    Carpe Diem

    Reageer

    • reijntjes
      Swingt(o)(i)pper
      • 12-12-2005
      • 3497
      • Asten

      #3
      Zijn die ook te gebruiken op de Vecht als die hard stroomt ?
      Wat voor een (match) hengel kun je dan het best gebruiken ?
      Groeten

      Frank

      2015 de Belgen verslagen in eigen huis
      2016 walk-over Blauforlaet !
      2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
      2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
      2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

      Reageer

      • Kosmozz
        Match en Feeder
        • 25-07-2005
        • 1959
        • Hannut

        #4
        Wat is hard stromen? 6-8 gram dobbers lijken me op zich wel voldoende. Meer dan 10 gram is aan de grove kant! De standaard stickfloats vind ik minder geschikt. Dat zijn wel erg lichte pennetjes. Ik heb veel met gewone stroomdobbers voor de vaste stok gevist, gaat perfect. 6-8 gram bulk over de bodem slepen, met eventueel wat valloodjes, en een sleepje van 75 cm en klaar is kees. 420 FA hengels zijn het meest allround. Op de Waal zou ik een 450 gebruiken. 390 kan ook wel en je kunt er eventueel een slider aanhangen als het water te diep is, gaat prima. Ik heb ook schuivende loafers gemaakt. Toch wel heel erg leuk deze visserij!
        Carpe Diem

        Reageer

        • reijntjes
          Swingt(o)(i)pper
          • 12-12-2005
          • 3497
          • Asten

          #5
          Dennis,

          Hoe ziet zo'n montage met loafer er uit ?
          Groeten

          Frank

          2015 de Belgen verslagen in eigen huis
          2016 walk-over Blauforlaet !
          2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
          2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
          2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

          Reageer

          • SvVoorden
            Sportvisser
            • 26-07-2002
            • 747
            • Woerden

            #6
            Je hoeft vlgs mij niet zo heel zwaar te vissen. Op de Waal heb ik gevist met stickfloats van 5-7 gram. Belangrijk is vooral de diepte van je stek. Een loafer zegt me niet vo veel moet ik eerlijk zeggen maar het lijkt op een zware sticklfoat. Ik verdeel het lood meestal een beetje tussen de dobber en de haak met tussen het laatste loodje en de haak zo'n 40 cm. Afhankelijk van hoe de vis bijt kun je je loodverdeling aanpassen naar een bulk.

            De stickfloats is niet zo gemakkelijk aan te komen maar af en toe zie je die Drennan pennetjes (die doorzichtige) en die vissen prima. Je kunt ook eens kijken op Ebay in de UK, daar worden ze regelmatig aangeboden.

            Bij Hengelsportcentrum Nijmegen hebben ze een behoorlijk assortiment dobbers, vlgs mij ook van Drennan.
            Het is een fantastische visserij die ook met gewoon stroomdobbers kan maar dan moet je wel dikke antennes hebben wil je ze blijven zien. Ik vis meestal met een 420, ook op de Waal heb ik met de hardy marksman gevist en dat ging prima, dan heb je echt sport aan een winde van bijna 2 kilo!!
            Sjaak van Voorden

            Reageer

            • Kosmozz
              Match en Feeder
              • 25-07-2005
              • 1959
              • Hannut

              #7
              Er zit veel verschil tussen een loafer en een stickfloat. Stickfloats zijn voor langzaam stromend en niet al te diep water. Het zijn lichte pennetjes varierend van 4 no.4 tot 7BB. Een loafer daarentegen is veel zwaarder, tot 5SSG. Iets lichtere stroomdobbers zijn de avons, die gaan tot 7.5AA.
              Carpe Diem

              Reageer

              • SvVoorden
                Sportvisser
                • 26-07-2002
                • 747
                • Woerden

                #8
                Jij als materiaalkenner zult ongetwijfeld gelijk hebben.
                Ik heb zelf vlgs mij alleen stickfloats en tot nu toe gaat dat goed maar ik ben nooit op de IJssel geweest.
                Sjaak van Voorden

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎