connectors voor handbouw sliders

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • lennard
    wedstrijdvisser
    • 03-08-2005
    • 77
    • Apeldoorn

    connectors voor handbouw sliders

    hallo vissers,

    Ik had een vraagje, en volgens mij is het forum daar ook voor:P

    Nou was ik wel erg benieuwd naar de manier waarop jullie je sliders monteren aan de lijn?
    Ik heb al van Kosmos gehoord dat hij zelf connectors maakt. Hoe doen jullie dit?
    Nou weet ik dat er van die connectors zijn die je in de winkel kan kopen, een stukje rubber met halve wartel.
    Maar schieten deze rubbers niet los bij harde worpen?

    Misschien heeft iemand ook foto's van zijn/haar connectors.

    groeten,

    Lennard
    I say we fish 5 days and work 2.
  • henkus
    Met enige kennis...
    • 23-12-2008
    • 457
    • hoogmade

    #2
    Die connectors bestaan inderdaad, heb er hier ook een aantal liggen, en ik ben er niet helemaal te spreken over.

    (ja inderdaad ik had een losschieter en zag mijn dobber op 15 meter uit de kant liggen en heb toen besloten dat ik wat anders moest doen om ze vast te zetten op mijn lijn)

    Ik heb met een heel dun staal boortje een gat door het messing stiftje geboord een zet ze nu vast met een stronfo connectortje (zoeen met een messing busje een een spelt)

    mischien lag het aan het soort slang dat aan de connector zat of aan de diameter van het stiftje, maar gewoon het idee dat het een keerje kan gebeuren als ik lekker aan het vissen ben is voor mij genoeg om er wat aan te gaan doen.

    eerst met een vijltje een vlak stukje op het stiftje gemaakt zodat het boortje niet weg zou lopen en daarna heel voorzichtig een gaatje boren, daarna met het vijltje de braampjes er af gehaald, ik weet nu 100% zeker dat de dobber niet los zal schieten.

    Reageer

    • lennard
      wedstrijdvisser
      • 03-08-2005
      • 77
      • Apeldoorn

      #3
      Kijk dat is nou een mooie oplossing! Dat moet dan wel een heel erg dun staal boortje zijn geweest ja.

      Wat jou is gebeurd wil ik dus niet hebben, vandaar dat ik ook opzoek ben naar een mooie oplossing.
      Ben benieuwd of er nog meer oplossingen zijn.

      Maar precies zoals je zegt nu weet je zeker dat die niet los schiet.

      Bedankt voor je reactie.
      I say we fish 5 days and work 2.

      Reageer

      • SvVoorden
        Sportvisser
        • 26-07-2002
        • 747
        • Woerden

        #4
        De commercieel verkrijgbare slangen hebben slangen met een te dunne wand. Ik gebruik siliconenenslang met een wanddikte van 1 mm en heb tot nu toe nooit last van breuk gehad. Voorlopig lijm ik ze zelf wel. Kozmozz heeft de slang van mij gehad dacht ik en ook nog geen problemen ondervonden.

        Een gaat in de pen is natuurlijk ook een goede oplossing maarmoet de pen onderin de slider wel dik genoeg zijn. Wel goed. Die stonfo connector hebben wel een mooi klein gaatje waardoor je vlgs mij geen kraal meer nodig hebt, of in ieder geval de connector die ik van stonfo heb.
        Sjaak van Voorden

        Reageer

        • Kosmozz
          Match en Feeder
          • 25-07-2005
          • 1959
          • Hannut

          #5
          Ik heb de connectors van Joe's carpsystem van een dikkere slang voorzien, werkt perfect (verkrijgbaar bij Hengelsport Nijmegen). Ik vis er al meerdere jaren mee. Ultimate perfect match had ook goede connectors. Het enige nadeel was de harde tube; bijna niet van de pen af te krijgen.
          Carpe Diem

          Reageer

          • henkus
            Met enige kennis...
            • 23-12-2008
            • 457
            • hoogmade

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door SvVoorden
            De commercieel verkrijgbare slangen hebben slangen met een te dunne wand. Ik gebruik siliconenenslang met een wanddikte van 1 mm en heb tot nu toe nooit last van breuk gehad. Voorlopig lijm ik ze zelf wel. Kozmozz heeft de slang van mij gehad dacht ik en ook nog geen problemen ondervonden.

            Een gaat in de pen is natuurlijk ook een goede oplossing maarmoet de pen onderin de slider wel dik genoeg zijn. Wel goed. Die stonfo connector hebben wel een mooi klein gaatje waardoor je vlgs mij geen kraal meer nodig hebt, of in ieder geval de connector die ik van stonfo heb.

            Dat zal inderdaad het probleem zijn geweest, ik heb ook even zitten hobbieen met een ander stuk slag, maar had op dat moment geen passend stuk slag op voorraad liggen.

            het maken van een gaatje is wel een heel secuur klusje en inderdaad het stiftje onderin moet wel dik genoeg zijn, ik gebruikte een 1mm boortje en het stiftje bij mijn sliders is ergens tussen de 2 en 3 mm dik, een vaste hand is dan wel nodig, een kolomboormachine heb ik niet dus het was echt goed mikken.

            bij die stronfo connectors heb je inderdaad geen kraaltje nodig, het gaatje is wel klein genoeg om je stuitje tegen te houden, het kraaltje gebruik ik echter wel, maar ik gebruik hem onder de slider om te zorgen dat de connector bij het werpen niet vast gaat zitten op het knoopje van mijn miniwartel.

            (ik gebruik een loodlijn met aan weerszijde een miniwartel, het loodlijntje bewaar ik bij de dobber waardoor ik niet iedere keer hoef te peilen, bij het werpen kan de connector vast komen te zitten op het knoopje waarmee ik de loodlijn vastzet aan de loodlijn)

            Reageer

            • lennard
              wedstrijdvisser
              • 03-08-2005
              • 77
              • Apeldoorn

              #7
              bedankt voor de reacties,

              Heb ondertussen een stuk siliconen slang gekregen en ga hier is mee aan de slag.
              Komt vast wel goed!

              Wat jij zei Henkus is ook een mooie oplossing ben alleen bang dat het niet goed gaat bij mij en dat ik de sliders kan weg gooien.
              I say we fish 5 days and work 2.

              Reageer

              • Hungarian
                Komt net kijken
                • 24-04-2009
                • 57
                • Schiedam

                #8
                Hallo mede matchers,

                Ik heb ze van drennan. Deze houden de dobber goed vast en blijven ook goed. Is zo'n zelfde systeem met sileconeslang met oogje eraan.

                Gr

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎