Bait Dropper

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tim Greving
    Shimano Barbel power!
    • 05-01-2010
    • 80
    • Annen

    Bait Dropper

    Hallo allen,

    Heeft er iemand van jullie ervaring met een bait dropper? ik weet dat er in engeland veel mee gevoerd wordt.
    zelf vis ik (samen met mijn maat) vaak op de ijssel, we zijn benieuwd of dat een bait dropper ook hierop werk, hebben zelf wel al een kleine (te klein) en willen eigenlijk wel de grootste van fox bestellen.
    Iemand ervaring?
    Met vriendelijke groet, Tim Greving
  • mike-ad
    Snorremans
    • 14-02-2008
    • 328
    • Halle

    #2
    @Tim

    Het gebruik van een baitdropper is afhankelijk van de bodem gesteldheid. Ligt er veel basalt stort op de bodem heb je wel veel kans op vastzitters. En de baitdroppers zijn nogal prijzig om te verspelen. Je kan ook gewoon grote voerkorven gebruiken en/of groot pva mesh en daar een flinke hoeveelheid extra voer mee deponeren.

    Pva mesh heeft mij voorkeur om extra voer bij je haak presentatie te droppen.

    Groet Mike
    www.ijsselbarbelen.nl:

    Reageer

    • preston-freak
      wedstrijd, specimenvissen
      • 12-04-2008
      • 1834
      • Oss

      #3
      Zo'n Fox baitdropper is niet echt te gebruiken met een werphengel. Zoals Mike al zei kun je beter voerkorven gebruiken.
      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

      Reageer

      • † Frederik de Belder
        [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
        • 13-01-2003
        • 5730
        • Niel (België)

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
        Zo'n Fox baitdropper is niet echt te gebruiken met een werphengel. Zoals Mike al zei kun je beter voerkorven gebruiken.
        Volledig mee eens.
        Zo een baitdropper is daar echt niet voor gemaakt.
        Groetjes Freddy

        ********************************
        * Teamlid "Dierenvriend" België *
        ********************************
        http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

        http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

        http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

        Reageer

        • Fishermannl
          Frequent aanwezig
          • 24-08-2004
          • 103
          • Adam

          #5
          Ben ik niet mee eens. Een baitdropper is prima te gebruiken op de IJssel. Zou alleen eerst uitzoeken of de bodem een beetje schoon is. Indien niet het geval dan maar een andere methode. Ook overhead werpen is niet aan te raden. Ik gebruik m onderhands en kom op de rivieren zo n 20-25 meter ver. Prima op de plekken waar ik vis.

          Reageer

          • preston-freak
            wedstrijd, specimenvissen
            • 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

            #6
            Dan weet ik niet welke baitdropper jij gebruikt. Zo'n Fox-baitdropper zal onherroepelijk openklappen als die te hard het water raakt. Alleen met de vaste stok kun je zo'n ding met beleid verticaal laten zakken.
            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

            Reageer

            • fpulles
              omgeturnd
              • 15-02-2008
              • 1260
              • Eindhoven

              #7
              Nee. werkt absoluut niet met de feeder. Ik heb het uitgeprobeerd op de Maas. behoudens dat je er niet mee kan gooien,
              klapt hij idd vaak open als hij het water verkeerd raakt, en raakt je onderlijn regelmatig verward met dat ding. Heeft abosoluut geen meerwaarde op stromend water.

              Gr

              Frank
              oude hond kan ook trucjes leren

              Reageer

              • henkus
                Met enige kennis...
                • 23-12-2008
                • 457
                • hoogmade

                #8
                Ik mis het hele nut, waarom zou je gaan gooien met een baitdropper?

                een korf werkt perfect om maden casters en wat dan ook naar je voerstek te krijgen, gooit beter en is in geval van verspelen een stuk aangenamer dan een baitdropper,

                dus ik vraag me niet zozeer af of het kan (zal best wel mogelijk zijn) maar meer waarom zou je het uberhaupt doen?

                Reageer

                • Fishermannl
                  Frequent aanwezig
                  • 24-08-2004
                  • 103
                  • Adam

                  #9
                  Toch heb ik andere ervaringen. Bezit wel een foxdropper maar deze nog nooit gebruikt met de feeder. Wel een preston dropper gebruikt en die wierp werklijk perfect voor hennep en pellets.

                  Reageer

                  • michelfet
                    Newbie
                    • 30-08-2009
                    • 22
                    • gouda

                    #10
                    ik zou net als wat mike zegt pva gebruiken en dan een langzaam smeltende ,tenminste als je geen korf wilt gebruiken uiteraard

                    groet michel
                    groet michel

                    Reageer

                    • henkus
                      Met enige kennis...
                      • 23-12-2008
                      • 457
                      • hoogmade

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Fishermannl
                      Toch heb ik andere ervaringen. Bezit wel een foxdropper maar deze nog nooit gebruikt met de feeder. Wel een preston dropper gebruikt en die wierp werklijk perfect voor hennep en pellets.
                      Niets over de werp eigenschappen of over het niet kunnen met een baitdropper,

                      maar wil je mij mischien uitleggen wat de voordelen zijn t.o.v. een voerkorf,

                      vooralsnog lijkt het mij geen voordelen hebben, maar omdat ik niet alle wijsheid in pacht heb (en ik neem aan dat nagenoeg niemand dat heeft) zou ik graag willen weten wat de voordelen zouden zijn?

                      Reageer

                      • lolo
                        Geniet maar niet met mate
                        • 01-05-2003
                        • 3873
                        • Weesp

                        #12
                        Dat zal ik nu dus ook graag willen weten , het verschil met een baitdropper of korf naar keuze ,ik zal dan kiezen voor een gesloten korf.Ik kan het voordeel er niet van zien , maar wie het weet graag
                        Groetjes
                        Johnny

                        Match
                        Feeder
                        Stok

                        Reageer

                        • Barbelenvanger
                          Moderator
                          • 11-03-2004
                          • 499
                          • Son

                          #13
                          Het grote verschil tussen een baitdropper en korf is dat je met een baitdropper ineens veel meer los voer kunt brengen, bv hennep, pellets of casters. Bij goed gebruik van de baitdropper komt alles op de bodem pas los. Persoonlijk zie ik een baitdropper in een rivier niet zitten. Tenminste niet de IJssel en Waal. Een smalle en ondiepe rivier lukt het wel, dat heb ik kunnen zien op enkele dvd's.
                          Een baitdropper komt pas goed tot zijn recht als die recht naar de bodem wordt gebracht, en niet via een worp.
                          www.barbelen.nl

                          Reageer

                          • henkus
                            Met enige kennis...
                            • 23-12-2008
                            • 457
                            • hoogmade

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Barbelenvanger
                            Het grote verschil tussen een baitdropper en korf is dat je met een baitdropper ineens veel meer los voer kunt brengen, bv hennep, pellets of casters. Bij goed gebruik van de baitdropper komt alles op de bodem pas los. Persoonlijk zie ik een baitdropper in een rivier niet zitten. Tenminste niet de IJssel en Waal. Een smalle en ondiepe rivier lukt het wel, dat heb ik kunnen zien op enkele dvd's.
                            Een baitdropper komt pas goed tot zijn recht als die recht naar de bodem wordt gebracht, en niet via een worp.

                            Ineens veel meer los voer? zie ik het verkeerd als je gewoon een jumbo gaaskorf neemt, die aan twee kanten afdekt met een laagje grondvoer en eventueel rondom hebt afgetaped met plakband je toch zeker net zoveel aas kan brengen.

                            eventueel kan je je hengelsport winkelier vragen of hij zijn korvenboer een paar extra grote kan laten maken.
                            de meeste winkeliers hebben wel ergens een "mannetje" die als hobby korven maakt, als je er een stuk of 10 besteld willen ze dat vaak wel doen. kan je tevens opgeven welke gewichten je wilt hebben.

                            Reageer

                            • lolo
                              Geniet maar niet met mate
                              • 01-05-2003
                              • 3873
                              • Weesp

                              #15
                              Dat idee had ik ook al ,wel rekening houden dat je voer pas los komt op de bodem . Daar zul je met een dropper minder last van hebben .Dan ook het kosten plaatje. Op de rivieren zit je sneller vast dan op een meer ,dat kan dan een dure hobby worden
                              Groetjes
                              Johnny

                              Match
                              Feeder
                              Stok

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎