matchen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Sensas
    Banned
    • 25-02-2003
    • 54

    matchen

    Wie kan mij er vertellen hoe je het beste met de matchhengel kunt peilen????
  • dim
    Komt net kijken
    • 16-11-2002
    • 85
    • Ingelmunster

    #2
    Hallo Sensas

    Ik vis bijna altijd met een slidermontage en wanneer ik pijl haal ik het bulklood van de lijn , dat werpt veel gemakkelijker met een pijlloodje aan de lus (of haak) . Dan gewoon de juiste diepte zoeken door het stuitje te verschuiven .

    Reageer

    • Deputy
      Sportvisser
      • 04-02-2002
      • 606
      • Lille

      #3
      Sensas, matchen is niet echt mijn meug, maarja.
      De manier die Dim je voorstelde is ineens de "moeilijkste".
      Makkelijk is als de lengte van je hengel toelaat om met een vast montage te vissen.
      Het is dan misschien wel even oefenen als je 4 meter slag hebt, maar het is fijner vissen. Peilen is zoals de vaste hengel.
      Er zijn zeer goede tijdschriften op de markt, zoals modern witvissen, enz....
      groetjes van Deputy Dog

      ---------------------------
      http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
      http://www.marcelvandeneynde.be

      Reageer

      • lex

        #4
        Hoi Sensas,

        De beste manier om te peilen is al je lood naar beneden te schuiven.
        Dan een loodhagel erbij knijpen, en vervolgens gooien en schuiven gooien en schuiven gooien en schuiven enz.
        In het begin is dit een moeilijk karweitje, maar als je dit eenmaal door hebt is het een eitje. Schaam je er niet voor als je 15 keer moet gooien om de juiste diepte te bepalen.dat heb ik ook gehad. Nu kan ik in 6/7 worpen zien hoe diep te vissen.

        Succes,
        Lex.

        Reageer

        • Jan Grijpstra
          Sportvisser
          • 09-10-2002
          • 646
          • Aalzum

          #5
          Hoi Sensas,

          als ik op onbekend water wil gaan matchen en snel wil weten waar de glooiingen liggen dan doe ik dat als volgt, Ik neem een feederhengel met gevlochten en schuif op de lijn een wartellood van zo'n 50 gram, daarna een kraaltje en dan knoop ik een markeerdobber(uit de karpervisserij) aan het uiteinde van de lijn.
          Dan werp ik in op de plek waar ik wil weten hoe diep het is, draai de dobber tegen het lood aan en geef net zoveel lijn tot de dobber boven is.
          Dan trek ik hem terug en doe het zelfde als de dobber dan minder lijn neemt is het ondieper en neemt de dobber meer lijn is het dieper.
          Zo weet ik globaal hoe diep ik moet beginnen te peilen. Het exacte peilen doe ik met een loodje nummer 4 extra aan de haak. Ik teken de exacte diepte en de visafstand altijd af in de grond zodat ik na een foutje weer precies weet waar en hoe diep ik zat te vissen.
          Als het je nog niet helemaal duidelijk is kun je je het beste opgeven voor onze bijeenkomst en dan doe ik het graag eens voor!

          met vr gr
          -------------------------------------
          Groeten van Jan

          Reageer

          • Penno Pennenramp

            #6
            hey SENSAS

            mooie naam trouwens.
            Maar de manier die ik geleerd heb (van iemand uit het sensas-team trouwens)
            Is een bolletje schuimrubber op je antenne zetten.
            je moet wel wat zwaarder peillood gerbuiken maarja

            Groetjes

            Reageer

            • Jan Grijpstra
              Sportvisser
              • 09-10-2002
              • 646
              • Aalzum

              #7
              Hey Penno,

              heb jij er dan geen last van dat je 2 punten van gewicht op je lijn hebt.
              Ik heb wat jij beschreven hebt ook geprobeerd maar kan dan niet secuur werpen, dus ben dan nog langer bezig.

              met vr gr
              -------------------------------------
              Groeten van Jan

              Reageer

              • Sensas
                Banned
                • 25-02-2003
                • 54

                #8
                Iedereen bedankt voor de reactie!!!!
                Als jullie wat willen weten kunnen jullie altijd vragen. vooral met de vaste hengel kan ik aardig uit de voeten.

                Reageer

                • christian surquin
                  Newbie
                  • 24-03-2003
                  • 11

                  #9
                  er is maar 1 goede manier van pijlen met de match, en dat is door een loodhagel (AA) op de haak te drukken. Door het overgewicht zink de pen, je schuif net zo lang de dobber (bij vaste montage) of stuitje (bij de slider) totdat de pen weer boven komt. makkleijker kan niet.

                  probeer maar eens, groeten

                  Christian Surquin
                  Life\'s a bitch and then you marry one !

                  Reageer

                  • robson
                    Banned
                    • 30-12-2002
                    • 289

                    #10
                    er bestaat zelfs een peildobbertje op de markt van marcel van de eynde , net een rond bolletje met een staaldraadje erdoor en precies in de vorm van een 8 als je dan werpt schuift u lood naar beneden en het peildobbertje blijft op de oppervlakte liggen haal u lein op en de dobber geeft de juiste diepte aan door te blijven hangen ... dit dingetje kost maar een 2.50€ dus zeer gemakkelijk en goedkoop.
                    greetz
                    robson

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎