eindelijk

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • fpulles
    omgeturnd
    • 15-02-2008
    • 1260
    • Eindhoven

    eindelijk

    tjonge jonge. het heeft lang geduurd maar de kop is er af.

    Na 3 x een dikke nul gevist te hebben op respectievelijk het diezekanaal, afgedamde maas bij nedehemert, en het heusdens kanaal heb ik eindelijk enkele vissen kunnen vangen in mijn "thuiswater" een visput onder Eindoven.

    Ook op die put stond het water erg hoog en het zag er maar troebel uit. Dus maar gekozen voor een simpel voertje en niet al te donker. 70% ringers carp method, 20% ringers red en 10% ringers black. Heel klein scheutje aminol er door, handje casters en 2mm pellets en klaar.

    het bekende method korfje met het handige vul bakje, en een kort (5cm) onderlijntje van 14/oo en haak 14.

    Maden, casters, en 6mm pellets voor aan de haak. Zorgvuldig een schuin kantje gezocht op ca 25m en hup.

    Na een uur een langzame slome trek op de de lichtste top van m'n light feeder. Typische "method beweging" duidelijk een vis die op de korf aan het azen was. Daar bleef het bij. Op nieuw een korf gevuld, maar deze keer met de aashaak in het voer. (zoals het "moet" zogezegd); weer dezelfde beweging en 3 sec. later de
    plotselinge kromme top. Heerlijk. De eerste grote brasem zat vast. Wat heb ik daar van genoten zeg.....

    Na 2 minuten pats. de 2e zat vast. Zo ging het nog een tijdje door, met tussenpozen van een 10tal minuten, tot de zon verdween en het aanmerkelijk kouder werdt. Hiermee verdwenen ook de beten!!! ik besloot om het ook maar voor gezien te houden en de teller stond uiteindelijk op 16 dikke brasems. Geen superpot, maar gezien de resultaten van de afgelopen weken, en een heerlijk zonnetje op m'n knar heb ik ontzettend genoten van deze middag.

    Frank
    oude hond kan ook trucjes leren
  • hopjesvla
    Met enige kennis...
    • 26-03-2009
    • 353
    • hazerswoude

    #2
    mooi verhaal frank, goed om te horen dat je toch weer een aantal mooie vissen heb weten te vangen! gefeliciteerd

    Reageer

    • reijntjes
      Swingt(o)(i)pper
      • 12-12-2005
      • 3497
      • Asten

      #3
      Mooi man Frank !.
      Nou 16 dikke brasems in deze tijd is toch echt wel een goede pot hoor
      Zal binnenkort hetzelfde eens proberen bij ons op de vijver ( als het ijs weg is ?).
      Groeten

      Frank

      2015 de Belgen verslagen in eigen huis
      2016 walk-over Blauforlaet !
      2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
      2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
      2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

      Reageer

      • lolo
        Geniet maar niet met mate
        • 01-05-2003
        • 3873
        • Weesp

        #4
        Goed bezig zo .top maatje
        Groetjes
        Johnny

        Match
        Feeder
        Stok

        Reageer

        • The Frisian Viking
          NHSF Erelid
          • 27-06-2006
          • 5439
          • Feânwalden

          #5
          Mooi Frank en nou consolideren he.
          Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

          ik knibbelje foar gjin ien

          The Frisian Viking

          Reageer

          • PeBo
            Hengelaar
            • 29-09-2007
            • 2636
            • Oosterhout

            #6
            Jullie willen me nooit geloven, maar ik heb altijd gezegd: het is me er eentje die Frank.
            Die Belgen maar hopen dat hij niet meevist op 3 juli, maar dat hoort in een ander topic.
            ]Member of the Easterwood dreamteam.
            Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

            Groeten,
            PeBo.

            Reageer

            • † Frederik de Belder
              [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
              • 13-01-2003
              • 5730
              • Niel (België)

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
              Jullie willen me nooit geloven, maar ik heb altijd gezegd: het is me er eentje die Frank.
              Die Belgen maar hopen dat hij niet meevist op 3 juli, maar dat hoort in een ander topic.
              Iedereen is welkom er zijn nog enkele plaatsen vrij heb ik gezien.
              Groetjes Freddy

              ********************************
              * Teamlid "Dierenvriend" België *
              ********************************
              http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

              http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

              http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎