IK WEE WAT IK FOUT DOE

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jos.holl

    IK WEE WAT IK FOUT DOE

    Als je jezelf eens nagaat wat er allemaal gebeurt tijdens het vissen en als je de reacties leest overal op het forum moet ik tot de volgende conclusie komen.

    Grootste oorzaak te weinig vangen zit hem volgens mij in materiaal keuze en kennis (ervaring)

    Als je leest maar ook zelf ervaart hoe veel soorten voer dikwijls in vergelijkbare situaties toch goed kunnen zijn. Dit speelt mee maar in mindere mate.

    Nee het werkelijke probleem zit hem bij de visser en zijn materiaal. Iedereen weet hoeveel verschil het maakt als je met de vaste hengel vist om een ander onderlijntje te nemen. Of een ander angeltje. Of net een klein beetje meer op de grond of juist niet. Enz.

    Met de feeder het zelfde. Een andere hengel of top kan al heel veel uitmaken. De lijnmontage is telkens weer anders en uiterst belangrijk en meestal ter plekke pas duidelijk welke keuze gemaakt moet worden.

    Het aasaanbod brengt veel variatie mee, tijdens het vissen moeten afhankelijk van het gedrag van de vis meerdere malen veranderd worden.

    Het gevoel hiervoor is de kunde van de visser.

    Als we zitten te vissen zeggen we wel eens als ik elke beet zou vangen ben ik altijd kampioen.
    Juist daar zit het hem in denk ik de kundige visser vangt als ie slecht bijt er toch net een paar meer en als ie goed bijt veel meer.

    Jos
  • rudy vis
    sportvisser
    • 01-02-2003
    • 656
    • merelbeke

    #2
    Jos, ik denk dat we vlugger moeten reageren als het minder gaat .een wedstrijd duurt maar 3 u en als ge in het begin niet mee zijt moet ge direct reageren.zoeken tot ge de vis vangt want meestal hebben we maar 3u.Als ik direct vis heb gaat het veel vlotter en ook het geluk,je kunt een brasem hebben die losschiet en heel de meute is weg of een aal op je voerplek of een karper die uw boeltje opkuist enz.....allemaal dingen die je niet in de hand hebt en dat is het leuke aan vissen vele groeten joske en vang ze

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎