Pole Support

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Johannus
    Komt net kijken
    • 26-04-2009
    • 83
    • Kollum, FRL.

    Pole Support

    Ik ben van plan een pole support aan te schaffen.

    Ik heb een Rive-viskist met 25MM poten.

    De pole support van Rive kost ~€85,-



    De pole support van Preston kost ~€45,-



    Volgens mij past de support van Preston gewoon op de Rive poten (correct me if I'm wrong)
    Als het zou passen, zou ik voor de Preston gaan. Aangezien die de helft van 't geld kost.
    Maar is de kwaliteit van de support van Preston ook naar die van Rive?

    Heeft iemand ervaring met één/beide van deze supports? Graag jullie feedback.

    Bvd Johan.
  • Jakob
    <*{{{{><(
    • 06-03-2007
    • 1870
    • Staphorst

    #2
    Ik heb met allebei gevist, de Rive is net iets steviger en wat luxer, maar ik heb net zo lekker met de Preston gevist.

    Ze zijn allebei gewoon goed.

    Reageer

    • Joas
      Frequent aanwezig
      • 18-07-2009
      • 199
      • Breamcity

      #3
      k heb zelf die van Preston. Prima ding!
      Zou ik een nieuwe kopen dan koop ik die van Rive maar dan alleen omdat die volgens mij kleiner te maken is voor transport. Dat ding van Preston vind ik eerlijk gezegd was onhandig in het transport. Hij past nergens in!

      Reageer

      • he11je24
        tot de laatste minuut
        • 16-10-2005
        • 302
        • Zwartemeer

        #4
        ik heb die van preston bevalt erg goed,alleen de ribbels zijn erg hoog je moet je hengel optillen om hem te kunnen verleggen.
        bij de rive zijn de ribbels niet zo hoog je kan je hengel over de ribbels laten glijden bij driftend vissen.

        hendrik
        veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal goed is

        Reageer

        • † John van der Zee
          [In Memoriam]
          • 16-11-2005
          • 1761
          • in zuidholland in een mooi visgebied

          #5
          preston heeft nog een andere pole support is volgens mij nieuw in het pakket voor dit jaar deze heeft wel kleinere ribbels net als bij rive ongeveer
          Vissen is ontspannend.
          Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

          Met Vriendelijke Visgroeten



          vaste stokvisser????????

          Reageer

          • Robin
            Vaste stok & Feeder
            • 26-11-2006
            • 490
            • Meerssen

            #6
            ik heb nog de oude versie van Preston, met "grove ribbels" zoals op jouw foto. De herziene versie met fijnere ribbels heeft naar mijn mening het voordeel dat je meer met je hengel kunt schuiven. Je bent nu ge noodzaakt direct een grove ribbel op te schuiven.

            Ik verkies de Preston steun boven de Rive omdat dat hij breeder inzetbaar op verschillende pooten. Op het kanaal met maaskeien grijp ik sneller mijn plateau met dunne pootjes. Maar op een vijver, lichtgroene dopjes erin en hij past op een Rive Dit vind ik een groot voordeel. Kijk voor jezelf waar je hem wilt gebruiken. evt. 16 mm dopjes kun je los kopen ( deze zitten niet meegeleverd in het pakket)
            groetjes Robin

            "De beste tijd moet nog komen"

            Reageer

            • Bas Nijmegen
              wedstrijdvisser
              • 13-01-2009
              • 541
              • Nijmegen

              #7
              Ook ik ben in het bezit van de pole support van preston. Heb er erg veel plezier van. De grove ribbels hebben hun voor- en nadelen. Inderdaad moet je de hengel optillen om te 'schuiven' maar als de wind wat harder is blijft de hengel wel ideaal liggen. Natuurlijk vis ik met een stevige wind liever niet met de stok (of ik ga op een andere plek vissen), maar tijdens wedstrijden heb je het niet voor het kiezen.
              Mijns inziens is het met name wennen hoe je met zo'n pole support omgaat. Dikke of dunne ribbels, feit blijft dat het een ideaal systeem is om niet uren lang met de hengel in je hand te zitten waardoor je rug 10 jaar eerder versleten is dan normaal. Al heb je een goede lichte hengel, dan nog is het heel prettig.
              Gr. Bas

              Een vis vangen is niet moeilijk.
              Vis blijven vangen wel...

              Reageer

              • colshim
                *************
                • 10-02-2008
                • 231
                • VL.

                #8
                Die pole support van Preston is echt wel een topper , maar als ik me niet vergis is er reeds een nieuw model van de Rive op de markt en er is ook nog een goeie van Colmic .
                Zowel de Colmic als de Preston passen op de Rive .
                Grtz

                Reageer

                • Johannus
                  Komt net kijken
                  • 26-04-2009
                  • 83
                  • Kollum, FRL.

                  #9
                  Ik zal binnenkort eens kijken naar die van nieuwe van preston.
                  Bedankt voor de reacties.

                  Reageer

                  • bjornkienhuis
                    Newbie
                    • 02-10-2006
                    • 35
                    • almelo

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door he11je24
                    ik heb die van preston bevalt erg goed,alleen de ribbels zijn erg hoog je moet je hengel optillen om hem te kunnen verleggen.
                    bij de rive zijn de ribbels niet zo hoog je kan je hengel over de ribbels laten glijden bij driftend vissen.

                    hendrik
                    even met een stanleymes 1 kant recht snijden, zodat je de recht gesneden kant kan gebruiken om driftend te vissen. Door de steun een halve slag te draaien komen de ''ribbels'' weer boven, zodat je de steun ook kan gebruiken om de hengel te blokken bij bijvoorbeeld harde wind.

                    Reageer

                    • he11je24
                      tot de laatste minuut
                      • 16-10-2005
                      • 302
                      • Zwartemeer

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door bjornkienhuis
                      even met een stanleymes 1 kant recht snijden, zodat je de recht gesneden kant kan gebruiken om driftend te vissen. Door de steun een halve slag te draaien komen de ''ribbels'' weer boven, zodat je de steun ook kan gebruiken om de hengel te blokken bij bijvoorbeeld harde wind.
                      goed idee

                      hendrik
                      veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal goed is

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎