Shimano Speedmaster FA380 gegevens.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Begin
    Newbie
    • 20-03-2010
    • 21
    • Zoetermeer

    Shimano Speedmaster FA380 gegevens.

    Op www.nordfishing77.at is deze matchhengel nog te koop. Mijn vraag is aan bezitters van deze hengel, de gegevens die op deze site staan komen die overeen met jullie speedmaster ?
    Of heb je de gegevens die op jouw hengel staan voor me, zodat ik bij eventuele aanschaf bij deze webshop de mogelijkheid heb om het te verifieren ?
    Zijn er meerdere type Speedmasters geweest zoiets van heavy o.i.d. ?

    Alvast bedankt.

    Hans.
  • cheffie
    Beginners geluk
    • 03-04-2008
    • 664
    • Noord Holland

    #2
    Ik kan de hengel die jij beschrijft niet vinden op de site. Sowiesow van een 380 versie nog nooit gehoord.
    Ben toch wel jaren lang gebruiker van deze hengel. In 3 versies: 3,9 - 4,2 en 4,5 meter AX S.M

    Reageer

    • Begin
      Newbie
      • 20-03-2010
      • 21
      • Zoetermeer

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door cheffie
      Ik kan de hengel die jij beschrijft niet vinden op de site. Sowiesow van een 380 versie nog nooit gehoord.
      Ben toch wel jaren lang gebruiker van deze hengel. In 3 versies: 3,9 - 4,2 en 4,5 meter AX S.M
      Je hebt gelijk het moet zijn 390cm, ga het aanpassen als dat mogelijk is moet erg wennen en zoeken nog als nieuweling op deze site.
      Mag ik van je dan de gegevens die bij jou op de hengel staan die van 390 cm ?
      Aangepast door Begin; 21-03-2010, 20:44.

      Reageer

      • Begin
        Newbie
        • 20-03-2010
        • 21
        • Zoetermeer

        #4
        [QUOTE=Begin;137246]Je hebt gelijk het moet zijn 390cm, ga het aanpassen als dat mogelijk is moet erg wennen en zoeken nog als nieuweling op deze site.


        Op de site speedmaster (zoeken) nr. 33

        Reageer

        • cheffie
          Beginners geluk
          • 03-04-2008
          • 664
          • Noord Holland

          #5
          3,9 meter serie AX, FA staat voor Fast Action. Werpgewicht tot 20 gram. Code: SMAX39F, zie catalogus Shimano.
          Exact de zelfde als op de site staat.

          3,9 meter serie AX gebruik ik ook in een zachte actie, mooi voor licht vissen. Gaat als een hoepel!

          Reageer

          • Begin
            Newbie
            • 20-03-2010
            • 21
            • Zoetermeer

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door cheffie
            3,9 meter serie AX, FA staat voor Fast Action. Werpgewicht tot 20 gram. Code: SMAX39F, zie catalogus Shimano.
            Exact de zelfde als op de site staat.

            3,9 meter serie AX gebruik ik ook in een zachte actie, mooi voor licht vissen. Gaat als een hoepel!
            SHIMANO

            SPEEDMASTER

            MATCH 390 FA SMF39F MATCH

            Deze hengel is met bovenstaande omschrijving volgens mij niet uit de AX-serie zoals je beschrijft.
            Is de AX-serie niet de opvolger van deze ?

            Reageer

            • cheffie
              Beginners geluk
              • 03-04-2008
              • 664
              • Noord Holland

              #7
              Bovenstaande gegevens staan op de hengel en komen overeen met de catalogus code.
              Het hele spul gekocht bij een Shimano service centre, dus het zal wel kloppen.

              Reageer

              • SvVoorden
                Sportvisser
                • 26-07-2002
                • 747
                • Woerden

                #8
                De AX is de opvolger van de eerste serie Shimano Speedmaster. (SM39)FA staat voor Fast action en deze zijn wat strakker dan de gewone SM39. De FA buigt vanaf de helft in de blank en de gewone ongeveer vanaf 2/3.

                De 390 speedmaster hengels zijn mooie hengels maar het hangt ervan af wat je ermee wilt gaan doen. Als je vooral met lichte pennetjes gaat vissen op niet al te lange afstand dan zou ik geen FA kopen. Wil je iets zwaarder gaan vissen met dobbers tot 15 gram en afstanden van bv 25 mtr dan is een FA wel aan te raden zodat je wat meer body hebt om te gooien en te slaan.

                Ik heb zelf een 420FA tot 20 gram en dit is een heerlijke hengel voor matchen en slideren maar voor in de havens wind ik deze weer veel te stug.
                Sjaak van Voorden

                Reageer

                • Begin
                  Newbie
                  • 20-03-2010
                  • 21
                  • Zoetermeer

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door SvVoorden
                  De AX is de opvolger van de eerste serie Shimano Speedmaster. (SM39)FA staat voor Fast action en deze zijn wat strakker dan de gewone SM39. De FA buigt vanaf de helft in de blank en de gewone ongeveer vanaf 2/3.

                  De 390 speedmaster hengels zijn mooie hengels maar het hangt ervan af wat je ermee wilt gaan doen. Als je vooral met lichte pennetjes gaat vissen op niet al te lange afstand dan zou ik geen FA kopen. Wil je iets zwaarder gaan vissen met dobbers tot 15 gram en afstanden van bv 25 mtr dan is een FA wel aan te raden zodat je wat meer body hebt om te gooien en te slaan.

                  Ik heb zelf een 420FA tot 20 gram en dit is een heerlijke hengel voor matchen en slideren maar voor in de havens wind ik deze weer veel te stug.
                  Hallo Sjaak,

                  Bedankt voor je duidelijke informatie !

                  Toch wel goede keuze gemaakt, de AX bij Raven voor 195 euro was me echt te veel, nordfishing77.at is met zijn prijs wel concurrerend incl. verzendkosten 136 euro voor de voorganger...

                  Verschil met de Shimano Stradic 4000 GTM RC model 2010 met Raven is 42 euro...
                  Ik wil die gok wel nemen voor dat enorme prijsverschil !

                  Weet niet wat slideren is, eerst maar even naar de VISMA a.s. donderdag info opsnuiven.

                  Groet

                  Hans.

                  Reageer

                  • SvVoorden
                    Sportvisser
                    • 26-07-2002
                    • 747
                    • Woerden

                    #10
                    Ik heb bij Nordfishing al een keer wat besteld en dat ging allemaal prima. Goede service en ik kreeg er toen nog een gratis molen bij.
                    Er zit wat verschil tussen een AX en zijn voorganger maar niet zoveel . Volgens sommigen is de oude versie wat degelijker wat betreft de ogen en ik heb van beide een hengel en bij de AX durf ik niet aan de ogen te komen, zo dun zijn die bevestigingen.
                    De AX glimt iets meer dan de oude serie en dat vind ik wel weer mooier. Al met al vissen beide hengels prima.

                    Slideren is matchen met een schuivende montage met niet of nauwelijks voorgelode dobbers. Ideaal voor dieper water en het vissen op brasem. Voordeel is dat het ook vrij gemakkelijk onder de knie te krijgen is.

                    Succes,
                    Sjaak van Voorden

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎