viswater Friesland

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Sensas
    Banned
    • 25-02-2003
    • 54

    viswater Friesland

    hoi mensen. Ik zou graag wat info. willen over 2 wateren in Friesland: Dokkumer Ee en bij Echtenerbrug(Delfstrahuizen)
    Bedank he jongens!!!!!!!
  • Braakdraak
    Banned
    • 23-02-2003
    • 325

    #2
    Beste Sensas (originele naam),

    Ik ga je informatie geven. Want op beide plaatsen heb ik regelmatig gevist.

    Eerst geef ik je informatie over Echtenerbrug. Echtenerbrug is een plaats waar ik tot 2 jaar terug regelmatig te vinden was. Toen waren er aantallen van boven de 300 te vangen. Maar tegenwoordig is dit om een mysterieuze reden niet meer zo. Wel worden er vangsten gemeld die tot de 50/100 lopen. Deze worden gevangen in het dorp zelf. Een voordeel is: er ligt nooit ijs, het stroomt er regelmatig. Een nadeel: het stroomt. Als je gaat vissen, moet je bij de bakker gaan zitten. Hier zijn de voorns dikker dan over het algemeen. Bij de VVV kantoortje is het dieper, hier kun je platters/brasems vangen.
    Ook was ik vroeger wel eens te vinden in de nieuwbouw van Echtenerbrug. Hier was vroeger ook vis te vangen. Hopelijk komt de vis ooit weer terug (zal een strenge winter helpen?)
    Ook kun je de jachthavens proberen. Deze zijn helaas verboden, maar misschien mag je er vissen als je het netjes vraagt.

    Ik kan je wel tips geven over de Dokkumer Ee, maar dan moet je wel preciezer zijn, want de Dokkumer Ee is een ruim begrip. Over het algemeen is het niet een plek om op deze tijd van het jaar te zitten. S’zomers is er altijd wel een aardig visje te vangen. Als je aantal wilt vangen kan ik je maar één tip geven: veel lopen en rustige plekjes opzoeken.

    Reageer

    • Jan Grijpstra
      Sportvisser
      • 09-10-2002
      • 646
      • Aalzum

      #3
      Goh braakdaak hoe zou dat kunnen dat er geen vis meer in Echtenerbrug te vangen is??... Juist! als er iedere week 100 man 300 vissen meenemen dan houdt het natuurlijk een keer op, net als het aalscholver probleem in België.
      In de Dokkumer Ee is ook in deze tijd van het jaar vrij veel vis te vangen en in de zomer nog veel meer. Ik ben (bijna) geboren en getogen aan dat water dus als je een beetje precies bent, Sensas, dan kun je hier vast wel geholpen worden.

      met vr gr
      -------------------------------------
      Groeten van Jan

      Reageer

      • Braakdraak
        Banned
        • 23-02-2003
        • 325

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Jan Grijpstra
        Goh braakdaak hoe zou dat kunnen dat er geen vis meer in Echtenerbrug te vangen is??... Juist! als er iedere week 100 man 300 vissen meenemen dan houdt het natuurlijk een keer op, net als het aalscholver probleem in België.
        In de Dokkumer Ee is ook in deze tijd van het jaar vrij veel vis te vangen en in de zomer nog veel meer. Ik ben (bijna) geboren en getogen aan dat water dus als je een beetje precies bent, Sensas, dan kun je hier vast wel geholpen worden.

        met vr gr
        Onzin. Een aalschover eet 4 maal zijn gewicht per dag. Als je gaat rekenen (dus de aantal aalschovers x het gewicht x 4 : 0,40 gram (een aalschover eet vaak ondermaatse vis)), dan eet een kolonie aalschovers per dag meer, dan de 30.000 vissen die de vissers in jouw voorbeeldje vangen.

        In Engelang zijn er meer karpers dan voorns, omdat de aalschovers die hebben opgegeten. Deze aalschovers gaan nu richting Nederland en Duitsland. Ik zie dit als een grotere bedreiging voor de visstand.

        Reageer

        • Jan Grijpstra
          Sportvisser
          • 09-10-2002
          • 646
          • Aalzum

          #5
          Juist bedankt voor de rekensom, want daarmee toon je aan dat het in Friesland iets langer heeft geduurt dan in Belgie voordat het gedaan was met de vis.

          groeten
          -------------------------------------
          Groeten van Jan

          Reageer

          • Braakdraak
            Banned
            • 23-02-2003
            • 325

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Jan Grijpstra
            Juist bedankt voor de rekensom, want daarmee toon je aan dat het in Friesland iets langer heeft geduurt dan in Belgie voordat het gedaan was met de vis.

            groeten

            Het feit dat jij weinig vangt heeft niets te maken met een slechte visstand.

            In Friesland wemelt het op dit moment van de vis. Jij zit waarschijnlijk niet op de goede plek.

            Reageer

            • Jan Grijpstra
              Sportvisser
              • 09-10-2002
              • 646
              • Aalzum

              #7
              Nou, ik heb ten eerst geen zin hier ruzie met jou te maken, dat kan wel op msn
              Maar je zegt toch zelf dat je niet weet hoe het kan dat er bij Echtenerbrug minder wordt gevangen?
              Nou, ik heb mijn ideeën daar wel over.

              groet
              -------------------------------------
              Groeten van Jan

              Reageer

              • Braakdraak
                Banned
                • 23-02-2003
                • 325

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Jan Grijpstra
                Nou, ik heb ten eerst geen zin hier ruzie met jou te maken, dat kan wel op msn
                Maar je zegt toch zelf dat je niet weet hoe het kan dat er bij Echtenerbrug minder wordt gevangen?
                Nou, ik heb mijn ideeën daar wel over.

                groet
                Ik heb daar ook mijn ideeën over. Maar dat heeft iedereen en niemand kan zeggen of ze kloppen. Want niemand weet het en daarom kunnen we alleen maar speculeren.

                Ik vind het trouwens helemaal niet nodig om ruzie te maken. Onze meningen zijn verschillend, maar dat moet je accepteren. Daar hoeft geen ruzie uit te ontstaan.


                [Gewijzigd door Braakdraak op donderdag 27 februari 2003 @ 19:08]

                Reageer

                • Forummanager
                  Visserslatijn Nederland
                  • 30-12-2001
                  • 12131
                  • Albrandswaard

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Braakdraak
                  Ik vind het trouwens helemaal niet nodig om ruzie te maken. Onze meningen zijn verschillend, maar dat moet je accepteren. Daar hoeft geen ruzie uit te ontstaan.
                  Mooi gesproken!
                  Visserslatijn Nederland
                  http://www.visserslatijn.nl
                  Sinds 1997...

                  Nationaal HengelSportForum
                  http://www.hengelsportforum.nl
                  Sinds 2001...

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎