voorn

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • sportvisserbas
    Newbie
    • 23-01-2003
    • 6

    voorn

    hoe kan ik het beste nu op voorn vissen en wat voor aas moet ik gebruiken
    basjeeeeee
  • Mc.Queen
    Sportvisser
    • 19-09-2003
    • 577

    #2
    Ja,de reactie is wel een beetje laat,maar het komt er toch nog van hé!!!
    Je neemt een voornvoer,waar je sterk in vertrouwt bent,de dag van vandaag liggen ze voor het rapen,
    wat je moet doen is eigenlijk simpel,
    vis altijd zo licht mogelijk je kan,
    v.b.10/00 bovenaan,6 tot 9/00 onderaan,
    mag je vers de vase gebruiken zoveel te beter,dit is het beste aas voor de voorn,zeker op wedstrijden,alleen gaat het ook zéér goed met pinkie's,en een flinke greep in het lokvoer!
    Vissen 5cm.boven de bodem of gewoon staand,de dikke voorns zijn wel soms te vangen een onderlijn op de grond,ofwel
    naast het voer of er over!!!
    Succes!!!
    En greetings Mc.Queen!!!
    Greetings Mc.Queen!!!
    Tot volgende Maandag!!!

    Reageer

    • robson
      Banned
      • 30-12-2002
      • 289

      #3
      Compleet mee eens,
      als je deze raad opvolgt zal je zeker vis vangen , met vers de vase heb je natuurlijk altijd meer kans , ook mag je je voedertje een beetje laten wolken , dit is goed voor kleine vis ...
      Vang ze ,
      Robson

      Reageer

      • Braakdraak
        Banned
        • 23-02-2003
        • 325

        #4
        Vis met een carbonhengel. Niet meer dan 3 of 4 delen gebruiken (dat is 3 a vier meter). Vis met deeg en voor met kleine hoeveelheden, maar wel met regelmaat. Als je peilt, dan moet je er voor zorgen dat de hoog net op de bodem zit. Dus dat is om en van de bodem. En ga op een logische plaats visse. Deze tijd van het jaar moet je in een haven zitten.

        Reageer

        • Mc.Queen
          Sportvisser
          • 19-09-2003
          • 577

          #5
          Hallo Braakdraak,
          Hier in W.VL.ZO VISSEN IS ZEKER "BLANCO"!!!
          Misschien lukt dit wel in Nederland!!!
          MC.QUEEN!!!
          Greetings Mc.Queen!!!
          Tot volgende Maandag!!!

          Reageer

          • kantvisser
            Bart Van Peborgh
            • 24-12-2002
            • 837
            • Koningskooikt

            #6
            Hoy Braakdraak, inderdaad een zeer goede manier van vissen,ik heb ook jaren gevist op die manier in nederlandse havens in de winter, maar niet alleen met deeg ge moet ook eens hennep proberen en mais zelfs met de erwt, daar vingen we de grootste voorns mee. Maar inderdaad het is zoals Mc.queen zegt bijna onmogelijk in belgie om op deze manier vis te vangen, ik weet maar één plaats waar diet zou lukken en dat is de jachthaven in Herentals aan het Albertkanaal, je zult er wel geen 450 vangen maar op een goede dag kom je wel aan 100

            groeten van kantvisser
            Groeten van Kantvisser

            Bart Van Peborgh
            Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
            Koning 2004

            http://mokabe.be

            Reageer

            • Sensas
              Banned
              • 25-02-2003
              • 54

              #7
              hallo, je kunt ook goed voorn vangen met casters(verpopte maden). Vaak vang je dan de grootste voorns. Verse vase is natuurlijk het beste aas, maar is vrij duur. Als voertje kun je voor in de winter het beste Turbo(donker)van mvde proberen met wat gemalen hennep. En in de zomer zou ik etang met cardons/gros cardons pakken met hennep en desnoods een additief. Succes!!!!

              groetjes Martin

              Reageer

              • marc rooms
                Newbie
                • 10-10-2002
                • 42

                #8
                Welk basisvoertje je ook gebruikt, zorg ervoor dat je steeds wat gekookte (niet gemalen) kemp bij hebt die je volgens het weinig maar vaak principe op je voerplek gooit, schiet. Voorn is er gek op en dit gedurende het ganse jaar.
                Zeelt.....enzo.

                Reageer

                • Braakdraak
                  Banned
                  • 23-02-2003
                  • 325

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door kantvisser
                  Hoy Braakdraak, inderdaad een zeer goede manier van vissen,ik heb ook jaren gevist op die manier in nederlandse havens in de winter, maar niet alleen met deeg ge moet ook eens hennep proberen en mais zelfs met de erwt, daar vingen we de grootste voorns mee. Maar inderdaad het is zoals Mc.queen zegt bijna onmogelijk in belgie om op deze manier vis te vangen, ik weet maar één plaats waar diet zou lukken en dat is de jachthaven in Herentals aan het Albertkanaal, je zult er wel geen 450 vangen maar op een goede dag kom je wel aan 100

                  groeten van kantvisser
                  Je hebt helemaal gelijk. Hennep wil soms heel erg goed zijn. Alleen wanneer je dit doet, kan de plek worden verpest. Vissen schijnen dan alleen maar hennep te lusten, en niets anders (zie: Zuidlaren). Maar een ervaring leert: als je voert met hennep raken vissen in de stoelgang en krijgen dan meer honger. Vandaar.


                  [Gewijzigd door Braakdraak op donderdag 27 februari 2003 @ 16:20]

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎