Kunstaas!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Slafes
    Sportvisser
    • 31-01-2003
    • 844
    • Leuven

    Kunstaas!

    Vraagje voor de oude rotten hier en de jongere rotten!

    ALs recreatievisser is elke vissessie eigenlijk een testsessie, want je wil natuurlijk wat vangen. Vang de laatste tijd graag brasem, maar vis even graag op witvis. Nu loop ik geregeld de winkel binnen en buiten, en daar staan op de toog altijd van die lekker dure potjes met een schreeuwerige tekst op. Ze bevatten kunst haakaas, namelijk muggelarven, piertjes, maden, er zitten er zo een 150 in zo'n klein potje met geel deksel, en ze beweren dat de vis er niet vanaf zal kunnen blijven. Ik heb laatst zo'n potje meegenomen voor 7 euro, in gedachten verzonken dat als ik er effectief 150 mooie vissen mee vang dat het oplevert, en vermits het rubber is, zou het misschien zelfs paar keer meer gebruikt kunnen worden!

    Heeft er iemand daar al ervaring mee is nu eigenlijk mijn vraag! Als dat inderdaad heel goed is, wil ik nog wel zo'n potje kopen met muggelarfjes bvb,...

    Die tube rubiver of dur kennen we allemaal, en daar ben ik eigenlijk slechts matig tevreden mee. Heb nu oa wel zo een tube met gele pasta gekregen en met blauwe pasta, welke vis gaat in godsnaam blauwe pasta willen?
    http://www.wandelendetakken.be
  • Jan Grijpstra
    Sportvisser
    • 09-10-2002
    • 646
    • Aalzum

    #2
    Pas op hé dat blauw op grote diepte de best zichtbare kleur is. Een duiker heeft me dat eens verteld, en ik ken een karpervisser die zweert bij blauwe boilies.
    Die aasimitaties zijn goed spul, zo'n muggelarve kan een vis net over de streep trekken om in het aas te bijten.
    Een kunst made is ideaal wanneer er bijvoorbeeld veel vis moet worden gevangen, kunstmade op dehaak, die blijft meerdere vissen goed zitten en om de paar vissen weer een verse made op de haak. Probeer het maar eens, ik verzeker je geen succes dat doet de fabrikant maar,

    met vr gr
    -------------------------------------
    Groeten van Jan

    Reageer

    • champ
      Newbie
      • 26-12-2002
      • 20

      #3
      hey,

      Zelf weet ik dat die potjes ook bestaan voor de forelvisserij en dat de meeste (bijna allemaal) forelvissers er zot van zijn.

      Ze zouden met deze potjes meer forel vangen dan anders...zijn potjes van berkley

      groetjes

      Reageer

      • Slafes
        Sportvisser
        • 31-01-2003
        • 844
        • Leuven

        #4
        Ja, inderdaad, ik zou zeggen, ik koop mij zo een paar potjes, enig probleem is altijd dat ze zo verschrikkelijk duur zijn,... Als ze echt goed zijn, dan ga ik er ook voor, maar toch eerst eens testen!

        Je hebt er trouwens niet enkel voor forel (kaassmaak en naturel zeker), maar ook voor karper, gewoon haakaas in de vorm van kleine, zachte bolletjes,...

        Dit is een tube flashy blauw! LOL

        We zullen het allemaal een suitproberen als ik uit de gips ben! :upsidown:
        http://www.wandelendetakken.be

        Reageer

        • lex

          #5
          Hoi,

          Ik heb zelf een potje met imitatie muggenlarven gekocht.
          Het werkt!!!!!!!!!!!! Tot mijn eigen verbazing vang je er gewoon goed mee. Het grootste voordeel is dat je meerdere vissen met hetzelfde aasje kunt vangen.

          Ik weet niet of de maden net zo goed werken als de muggenlarven.Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag.

          Groeten,

          Lex.

          Reageer

          • Penno Pennenramp

            #6
            hey mannen

            Zelf heb ik ook zo'n potje aangeschaft met die kunst verretjes
            Het werkt echt.En het mooiste is dat je meerdere vissen met die een verretje kan vangen.

            Groetjes

            Reageer

            • Slafes
              Sportvisser
              • 31-01-2003
              • 844
              • Leuven

              #7
              Dan zal ik op jullie ervaringen ook zo een potje gaan halen! Hoe lang doe je gemiddeld met zo'n nep muggenlarve?
              http://www.wandelendetakken.be

              Reageer

              • lex

                #8
                Tot ie stuk is .

                Ongeveer 10 vissen.

                Groeten,
                Lex.

                Reageer

                • champ
                  Newbie
                  • 26-12-2002
                  • 20

                  #9
                  hey slafes,

                  Wat noem jij ontzettend duur?

                  Reageer

                  • Slafes
                    Sportvisser
                    • 31-01-2003
                    • 844
                    • Leuven

                    #10
                    Voor 150 namaak mades/muggelarven: 7 euro per potje

                    Voor karper heb je er maar een 30 bolletjes inzitten denk ik, voor dezelfde prijs.

                    Ik koop voor 7 euro wel heel wat levende mades, en voor 5 euro 1/2 kilo levende muggelarven! (of ik ga ze zelf scheppen in de sloot achter ons! (veeeeeeeel werk aan)

                    Ik hoop dat je mijn vergelijk wat snapt, maar als ze echt zo goed zijn, ga ik mij zo eens een paar potjes aanschaffen! Zal mijn bevindingen nog wel eens laten weten!
                    http://www.wandelendetakken.be

                    Reageer

                    • vissport
                      Sportvisser
                      • 07-01-2004
                      • 756
                      • Maasbracht

                      #11
                      inderdaad ik heb al menige mooie brasem gevangen met kunst ver de vase, tijdens een wedstrijd.
                      de maker van deze kunst ver de vase of muggenlarven is POWERBAIT en met deze amerikaanse powerbait heb ik ook heel veel forel gevangen.Het is werkelijk goed spul, dit advies krijg je van een wedstrijdvisser.
                      www.pa3gju.nl
                      Beste groeten.

                      Reageer

                      • Slafes
                        Sportvisser
                        • 31-01-2003
                        • 844
                        • Leuven

                        #12
                        Iedereen die zijn zegje gedaan heeft: ik ben jullie ontzettend dankbaar!
                        http://www.wandelendetakken.be

                        Reageer

                        • Jan Grijpstra
                          Sportvisser
                          • 09-10-2002
                          • 646
                          • Aalzum

                          #13
                          Geen dank Slafes,

                          zoiets "moet" je altijd eens proberen, en wees nou eerlijk stel dat het je goed bevalt, wat is dan 7 euro op 150 (beestjes) × 4 (gemiddeld aantal vissen) = 600 vissen?

                          met vr gr
                          -------------------------------------
                          Groeten van Jan

                          Reageer

                          • kantvisser
                            Bart Van Peborgh
                            • 24-12-2002
                            • 837
                            • Koningskooikt

                            #14
                            Ik heb eigenlijk nog nooit met kunstaas gevist alleen maar een stukje afgeknipte gele of witte twister dat dan mais moet voorstellen, ik heb hier al wel enkele vissen mee gevangen maar de resultaten zijn toch beperkt, van die andere spullen kan ik niets vertellen want daar heb ik geer ervaring mee

                            :weirdface: :brillie:


                            [Gewijzigd door kantvisser op dinsdag 18 februari 2003 @ 22:24]
                            Groeten van Kantvisser

                            Bart Van Peborgh
                            Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
                            Koning 2004

                            http://mokabe.be

                            Reageer

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎