een goede vrijdag op goedevrijdag (verslag + fotos)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jason
    Newbie
    • 10-01-2004
    • 5
    • amsterdam

    een goede vrijdag op goedevrijdag (verslag + fotos)

    Beste visvrienden, Ik ben ik al een tijdje op het forum. Maar meestal lees ik dan threats. Maar vanaf vandaag wil ik wat actiever zijn vandaar dat ik nu mijn eerste visverslag schrijf.

    02-03-2010.

    Om 10 uur s`ochtends ging de wekker af. Ik keek richting het raam en zag de zon mooi schijnen. Ik was er helemaal klaar om voor het eerst in 2010 te gaan vissen.
    Na het ochtend ritueel gedaan te hebben. Heb ik het voer klaar gemaakt en heb de spullen in de auto gezet. Ik ga vandaag zoals gewoonlijk op de feeder en ik wou vandaag ook voor het eerst gaan matchen, ik heb namelijk pas een match hengel gekocht.

    Toen het half 12 was vond ik het wel tijd om richting mijn favo stekkie te gaan rijden.
    Eenmaal aangekomen lag het water er mooi bij alleen waaide het wel hard.


    (Mijn favo stekkie)

    Ik heb een aantal keren ingegooid om een voerplek te maken. En toen ik klaar was met dat, kon ik de maden op de haak zetten en wachten tot de eerste vis zich kwam melden.


    (Hengel staat goed nu alleen nog wachten voor vis)

    Doordat het hard waaide kon ik moeilijk zien of ik beet had. Maar na een tijdje ging mijn topje goed tikken en rustig aanslaan dan maar. En ja hoor ik voelde weerstand en de vis vocht aardig hard. Ik was benieuwd wat het zou zijn. Opeens zag ik een mooie brasem naar boven komen. Ik stond aardig versteld dat deze brasem hard vocht. Schepnet erbij en ik kon een foto maken van de eerste vis van de dag.


    (De eerste vis is binnen .!)

    Na een tijdje niks te hebben gezien ging de top weer wat tikken. Ik sloeg aan ,ik voelde wat weerstand maar kort daarna niks meer. En ja hoor haakje is weg (kan gebeuren).
    Weer een onderlijn gepakt in de viskoffer en weer klaar om te vissen. Niet kort daarna had ik weer beet. En de 2e brasem kwam zich melden ook deze brasem vocht aardig hard.


    (De 2e sterke brasem)


    Ik wou vandaag zo graag voor het eerst gaan matchen maar helaas durfde ik dat niet aan omdat het zo hard waaide en ik nog een beginner ben met het matchen.


    (Daar stond mijn pasgekochte match hengel dan L)

    Na een half uur te zitten wachten zag ik weer een heuse tik op de top. Aanslaan dus.! En een ander soort vis kwam even gedag zeggen dit keer was het een mooie voorn van aardig formaat.


    (Een kern gezonde grote voorn)

    Niet lang daarna zag ik weer wat tikjes op de top. Ik sloeg aan voelde weer wat weerstand en kort daarna weer niks. En ook dit keer was het haakje weg. Ik heb het vermoeden dat het van die krabjes zijn die dat deden. Omdat ik vorig jaar 1 van dat krabje had ingehaald.

    Het begon steeds harder te waaien en ook de donkere wolken zag ik al in de verte. Ik dacht dus bij me zelf nog 1 vis en ik ga weer richting huis. En na 20 minuten ging mijn topje weer. En daar lag mijn laatste vis van de dag dan in het schepnet .


    ( De laatse van de dag)

    Ook al waaide het hard. Ik vond het vandaag toch een geslaagde visdag.
    Ik kan niet wachten om hier voor het eerst te gaan matchen.

    Mvg,

    jason
    Aangepast door jason; 02-04-2010, 19:02.
    I like,

    * Feedervissen
    * Pas begonnen met matchvissen
  • remcomo
    15 jaar stil gestaan
    • 17-05-2009
    • 41
    • tilburg

    #2
    Altijd leuk om vis verslagen te lezen. Leuk gedaan zo met die foto's erbij.
    Niet slecht voor een eerste vissessie in 2010.
    Succes met het leren matchvissen.
    Remco

    Beter een vis in je net dan 10 ernaast.

    Reageer

    • lolo
      Geniet maar niet met mate
      • 01-05-2003
      • 3873
      • Weesp

      #3
      Leuk verslag.
      Dat er maar vele mogen volgen..Welkom op het forum trouwens .
      Groetjes
      Johnny

      Match
      Feeder
      Stok

      Reageer

      • jason
        Newbie
        • 10-01-2004
        • 5
        • amsterdam

        #4
        Bedankt voor de reacties Het was mijn eerste visverslag ooit. Ik kan jullie garanderen dat er meer volgen. Want ik vond het erg leuk om het verslag te schrijven

        groetjes,

        Jason
        I like,

        * Feedervissen
        * Pas begonnen met matchvissen

        Reageer

        • Quido
          pink floyd
          • 30-10-2007
          • 1509
          • Winschoten

          #5
          mooi verslag jason, op naar de volgende, en veel succes met match visssen.
          groeten quido


          http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎