nieuw seizoen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Matchmaker
    Komt net kijken
    • 01-10-2007
    • 66
    • Wageningen

    nieuw seizoen

    Na een aantal maanden vreemdgaan met de matchhengel heb ik mjn vliegenhengels maar weer eens uit de kast gehaald. Zoveel stof zat er trouwens niet op - ik heb in de winter een Kunnan boron 5-6 via marktplaats gekocht, en die moest maar eens getest worden.
    Vlak bij mij in de buurt loopt een ondiep kanaal wat uitmondt in de grift. Het is een lastig water, hooguit kniediep op plaatsen, maar met een leuke stroming en in het seizoen kan je er van alles tegenkomen. Mijn favoriete stek is een overloop waar water vanuit de wageningse waterlopen het kanaal binnenkomt. Het is daar iets dieper, veel zuurstof, en ik heb daar in vorige jaren van alles gevangen aan een simpel goudkopje.
    Goed, de hengel opgetuigd, een reeltje erop met een te oude DT5 lijn, 12/100 punt en een redtag goudkopje aan het eind. De hengel werpt zichzelf.. heerlijk werpen, zeker als je maar een kort stukkie hoeft, metertje of tien max. het vissen op deze stek is erg straight forward - werp in de overstort, en strip net ietsje sneller dan de stroomsnelheid. Als de bocht buiten de hengeltop niet zakt is het vis (soms) of vuil (vaak). Misslaan betekent oppikken en met een stevige strip weer neerleggen.
    De vangsten waren nog niet fantastisc, maar een stel voorns, baarsjes, een roofbleitje en twee brasems besloten mijn nimfje te nemen. Heb ook een stel nimfen achtergelaten aan de bodem, maar ach.. mooie reden om weer eens wat bij te binden.
    Iemand anders al aan 't vissen? Laat maar horen!

    Herman

    p.s. iemand nog een DT5 liggen die niet gebruikt wordt?
    Strakke lijnen,
    Herman
Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎