Vissen in Polen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Foxdonut
    I have a bream!
    • 09-04-2010
    • 1237
    • Gro

    Vissen in Polen

    Hallo allemaal,

    Ik was benieuwd of iemand op het forum ervaring heeft met het vissen in Polen. Omdat mijn schoonouders er wonen kom ik er regelmatig samen met mijn vriendin die ook poolse is, en wat nu beter tijdverdrijf dan je hengel mee te nemen?

    Wat zijn de betere plekken/gebieden in Polen om te gaan witvissen qua accomodatie etc? Waar kan ik een vergunning halen? etc etc.

    Alle tips zijn welkom!
    Groet,

    Foxdonut


    www.wedstrijdvisser.com

    Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....
  • lolo
    Geniet maar niet met mate
    • 01-05-2003
    • 3873
    • Weesp

    #2
    Stuur maar een Pbtje naar Eduard ,die kan je alles over polen vertellen ook de visplekken.
    Groetjes
    Johnny

    Match
    Feeder
    Stok

    Reageer

    • Eduard
      Moderator
      • 11-08-2004
      • 3278
      • Sappemeer

      #3
      Je moet in Polen een zgn. 'Karta Wędkarstwa' bezitten en lid zijn van de PZW (Poolse SVN). Polen moeten daar, net als de Duitsers in Duitsland, een examen voor doen. Buitenlanders, die tijdelijk in Polen verblijven en jongeren onder de 14 jaar hebben hier (gelukkig) vrijstelling van, je moet echter wel een vergunning kopen van het desbetreffende district. De prijs van de dagvergunning hangt af van het type water waar je wilt vissen en van het district (zit gemiddeld tussen de 40 en 80 złoty). Voor sommige districten kun je als buitenlander ook een weekkaart halen. Dat is vaker voordeliger. Bv. in het district Bielsko-Biała is een dagkaart 40 złoty, maar een weekkaart 120 złoty... meestal kun je die dagkaarten gewoon op het postkantoor halen (in de kleinere plaatsen), anders bij het districtskantoor.
      Ook zijn er veel meertjes waar je perfect kunt vissen en die in particulier bezit zijn. Hier kun je vaak tegen betaling van een paar złoty bij de beheerder gewoon vissen.





      Een en ander is ook te vinden op http://www.pzw.org.pl/

      Waar ga je doorgaans heen in Polen?
      groet,
      Eduard

      Reageer

      • Foxdonut
        I have a bream!
        • 09-04-2010
        • 1237
        • Gro

        #4
        Ik ga doorgaans richting Lublin (maar niet om te vissen), het enige wat ik daar heb kunnen ontdekken is een soort kunstmatig meer waar men aan het vissen is hoofdzakelijk met de feeder. Het gekke is trouwens dat ze vissen allemaal voor zich uit en met de lijn slap.

        Ik wil echter deze zomer richting mazurie, maarja ik zie door de bomen het bos niet meer zoveel meren dat daar zijn Kun je het trouwens het een beetje vergelijken met de deense visserij op de meren?

        Mooie foto's zeg, zo te zien kun je in alle rust in de wildernis daar een hengeltje uitgooien
        Groet,

        Foxdonut


        www.wedstrijdvisser.com

        Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

        Reageer

        • lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

          #5
          Ik heb dan nog meer foto's gezien .
          Geloof mij ze zouden er hier in Holland jaloers op worden
          Groetjes
          Johnny

          Match
          Feeder
          Stok

          Reageer

          • Eduard
            Moderator
            • 11-08-2004
            • 3278
            • Sappemeer

            #6
            Dit meertje (Jezioro Solecko) ligt bij Gościm, tussen Gorzów Wielkopolski en Drezdenko, maar zoals dit meertje zijn er zo veel. Mazurie is inderdaad weer een slagje groter. Je kunt daar geloof ik inderdaad op z'n deens, in waadpak gaan vissen, maar ik heb het nog nooit iemand zien doen, ik weet ook niet of dat uberhaupt wel mag.... Als je me (in pb of mail) een excacte lokatie kunt geven wil ik wel even een lijntje uitgooien bij wat mensen in Polen waar en hoe het zit met de vergunningen.
            groet,
            Eduard

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎