Deur toe doen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Ferdi 1
    Newbie
    • 08-01-2009
    • 24
    • Halen

    Deur toe doen

    Gisteren hoorde ik zeggen dat er bepaalde vissers op een vrije wedstrijd de deur hadden dicht gedaan voor hun buurman,namelijk de vissers hadden hun buurman geen vis gegund door de deur dicht te trekken,
    kan me iemand zeggen hoe ze zo iets doen om je buurman zonder vis te zetten
    deze wedstrijd was de eerste reeks met wit voeder zonder verdevase of tubifex of pieren
    de tweede reeks was met alleen casters maden en mais
    het koppel die de deur hadden dicht gedaan won met bijna 60 kgr en de buurman die er naast zat had twee vissen meer had die man niet gevangen nochtans geen uil in het brasem vissen als u het mij vraagd
    weet er iemand de oplossing graag een antwoordje aub

    Greetz Ferdi1
  • Foxdonut
    I have a bream!
    • 09-04-2010
    • 1237
    • Gro

    #2
    Ik snap hem niet helemaal, vind dit plaats op een vijver ofzo?
    Groet,

    Foxdonut


    www.wedstrijdvisser.com

    Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

    Reageer

    • Ferdi 1
      Newbie
      • 08-01-2009
      • 24
      • Halen

      #3
      inderdaad het is op een vijver bij een vrijewedstrijd,het zou eigenlijk te maken hebben met uw tegenstrever geen vis te laten vangen en de vissen op uw plaats te houden zodat ze bij u blijven inplaats van naar uw buurman te verhuizen
      dit woord zou hier dus veel worden gebruikt, daarom stel ik jullie deze vraag,
      om een antwoord hoe dit in zijn werk zou gaan ??

      Groetjes
      Ferdi1

      Reageer

      • Master
        Voerboer
        • 26-02-2007
        • 1148
        • Zoetermeer

        #4
        De deur dicht gooien is een ruim begrip. Er zijn een paar manieren, maar kijk eerst eens naar de techniek, tactiek en het voer van het koppel en vergelijk die dan met jouw manier van vissen.
        1.
        Bij een koppel vaste stok kan je op je stek, in de lengte, vanaf 0 meter tot 13 meter (hengellengte) uit de kant een voerspoor zetten. Iedere vis die dan normaliter onder je hengel door zwemt wordt zo " afgevangen" op je voerspoor en komt dus niet bij je buurman terrecht.
        2.
        Je kan je voer zo attractief maken dat het meer aandacht trekt dan het voer van je buurman. Denk daarbij vooral aan een werkend voer met wat glitterende deeltjes er in. Bijvoorbeeld vergruisde eierschalen of wat olie (pindaolie bijvoorbeeld), want dat glinstert bij het opstijgen door het licht dat er op valt. Je krijgt dus ook een verticale voerkolom. Deeltjes stijgen en zakken weer. Met name op "brasemvijvers" waar iedereen met een dood brasemvoer zit kan dat een enorm verschil maken. Bijvoorbeeld die 60 kilo.
        3.
        Een combinatie van beide, met dien verstande dat het actieve voer alleen mag liggen op de plek waar je vist. Het "voerspoor" tot aan je hengeltop moet dood zijn anders zit de vis te verspereid.
        4.
        Gooi een voerbal met afwasmiddel op de voerplek van de buurman. Dan vangt hij niets. Zorg wel voor een goede ziektekostenverzekering wanneer hij een kop groter is dan jij.
        Theo de Kreij.
        www.natuurzorg.eu

        Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

        Reageer

        • Ferdi 1
          Newbie
          • 08-01-2009
          • 24
          • Halen

          #5
          sorry master voor het te laat reageren maar ik ga wel vissen voor te vangen en niet voor een pak rammel te krijgen hoor
          daar blijf ik met mijn handjes vanaf

          Greetz Ferdi

          Reageer

          • Master
            Voerboer
            • 26-02-2007
            • 1148
            • Zoetermeer

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ferdi 1
            sorry master voor het te laat reageren maar ik ga wel vissen voor te vangen en niet voor een pak rammel te krijgen hoor
            daar blijf ik met mijn handjes vanaf

            Greetz Ferdi
            Zou ik ook doen.
            Theo de Kreij.
            www.natuurzorg.eu

            Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

            Reageer

            • Amadeus
              Knoeit wat aan het water.
              • 02-09-2007
              • 1626
              • Westerlee

              #7
              Vindt het een kinderachtig en onsportief gedrag.
              Dit slag volk hoort niet aan het water thuis.
              Als ik meer vang dan mij collega visser en hij komt wat vragen, krijgt hij gewoon een eerlijk antwoord.
              Andersom verwacht ik het zelfde.
              Daarom houden en hebben wij het ook altijd gezellig, ook na het vissen.
              https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

              Reageer

              • tijdbom
                Newbie
                • 31-05-2010
                • 10
                • almelo

                #8
                ik heb ook wel dergelijke ervaringen . ik zat met mijn broertje op een vijver ,in almelo we gebruikten het voer tezamen en op een paar meter uit elkaar . alleen ik kon van alles doen , terwijl hij juist heel druk was met, inwerpen en aanslaan, ik heb die dag werkelijk niets gevangen en zijn net was vol!!!!

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎