Wat als aas.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • koekjesdeeg
    Newbie
    • 06-06-2010
    • 2
    • kranenburg

    Wat als aas.

    Hallo. Ik heb sinds korte tijd ontdekt dat er in zo een slootje van 3 meter breed behoorlijke snoeken zitten,
    maar het probleem is ik zit daar midden tussen de bomen en struiken. Dus om een blinkertje te gebruiken wordt een beetje lastig en het is nu broedseizoen dus ze jagen nu wel op kleine visjes. Wat voor aas kan ik dan het beste gebruiken?
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2326
    • Ter Apel

    #2
    Ik zou het eens proberen met een doodaasvisje (kleine voorn) en deze aanbieden onder een dobber. Visje kun je statisch aanbieden of je gaat slepen en zoekt zo de snoek op.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • koekjesdeeg
      Newbie
      • 06-06-2010
      • 2
      • kranenburg

      #3
      hmm. wel een goed idee maar er zit daar ook een watervalletje ( 1m ) zullen de snoeken vooral daar zitten of er verder vanaf.

      Reageer

      • hopjesvla
        Met enige kennis...
        • 26-03-2009
        • 353
        • hazerswoude

        #4
        bij een watervalletje zit meestal veel klein vis, dus is het handig om hier in de buurt te gaan vissen.

        Reageer

        • Amadeus
          Knoeit wat aan het water.
          • 02-09-2007
          • 1626
          • Westerlee

          #5
          Bij voorkeur ligt de snoek in het "stille"water achter de stroomneer.
          M.a.w bij de uitstroom van het "watervalletje" vindt je aan de zijkant van de stroming een gebied wat niet stroomt.
          Leidt het visje vanuit het stromend gedeelte naar de scheiding toe, je zult merken dat je in deze zone meer aanbeet krijgt dan elders.
          Alles wat met deze stroom meegevoerd wordt komt tot rust in deze stroomneer, ook verzwakte vis ( nummer 1 prooi ).
          De snoek hoeft in de eerste plaatst dan niet in die stroming blijven hangen, wat veel energie vergt en ten tweede zijn prooi wordt hem zo aangedient.

          Verders zijn bij mij favoriet, duikers, bruggen, zijsloten, houten ingevallen oude beschoeiingen ( met name waar de palen er nog wel van staan maar de rest al weggerot is ), sluizen.
          Eigenlijk alle plekken waar zo'n dier zich gemakkelijk kan verschuilen.
          Maar let wel, de grotere tantes hebben die verstopplekken niet nodig omdat deze door hun formaat al vrij weinig tot niets meer te duchten hebben van eventuele natuurlijke vijanden.
          Wil niet zeggen dat ze er niet zijn, maar meestal vind je op deze lokaties wel de kleinere snoek.

          En eh, broedseizoen???? het zijn geen vogels, een vis paait, een vogel broedt.
          Paaitijd van snoek ligt beduidend vroeger in het seizoen ( januari/februari ) dan de witvis, dit als reden dat de jonge snoek dan groot genoeg is om de nieuw geboren vis te kunnen eten.

          Mischien dat het nu iets duidelijker is over het hoe en het waarom.
          https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎