Beste snoek seizoen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • speciman
    zo kalm als een zalm
    • 07-05-2010
    • 347
    • maas

    Beste snoek seizoen

    De laatse paar weken ben ik weer gaan baars[eigelijk snoek,maar gesloten tijd ]
    Laatste 5 dagen achter elkaar 3-4 uurtjes gevist niks gevangen, geeneens een aanbeet
    Dus mijn vraag is welke maanden zij nu geschikt voor snoek een baars[als de warmte het toelaat]
    Ik denk zelf rond september[hersft ]
  • speciman
    zo kalm als een zalm
    • 07-05-2010
    • 347
    • maas

    #2
    Kan iemand mij antwoorden??

    Reageer

    • Amadeus
      Knoeit wat aan het water.
      • 02-09-2007
      • 1626
      • Westerlee

      #3
      Herfst en wintermaanden.
      https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

      Reageer

      • speciman
        zo kalm als een zalm
        • 07-05-2010
        • 347
        • maas

        #4
        dank je ammadeus

        Reageer

        • hopjesvla
          Met enige kennis...
          • 26-03-2009
          • 353
          • hazerswoude

          #5
          vooral in de herfst maanden zijn ze actief, maar heel het jaar door vind ik snoek wel goed te vangen.

          Reageer

          • Joey
            Witvisser en Roofvisser
            • 16-05-2006
            • 122
            • Breda

            #6
            september en oktober hebben mij de meeste snoeken opgeleverd in het verleden.
            www.beekvissers.web-log.nl

            Reageer

            • Jimme
              Komt net kijken
              • 30-08-2009
              • 56
              • Zeewolde

              #7
              Zomermaanden, maar gewoon een goede stek vinden. Je zal dit volgende verhaal wel niet geloven, maar het is mij een jaar of 3 terug geleden toch echt gebeurd.

              In Zeewolde hebben we een groot meer, op een plaats, had er pas een paar keer echt een snoek gevangen, en ze zaten er wel. Op een dag waren we met meer, en 2 ventjes gaan eens naar de overkant van het meer. De eerste die ingooit, heeft nog gelijk beet ook! Mooie grote snoek.. Tweede gooit in, en wat nu? Die vangt er ook een! Ik denk, dit is te gek, ook maar eens naar de overkant. Na een aantal keer ingooien ook beet! Ongeloofelijk. Helaas een lijnbreuk vlak voor de kant, was wat te fanatiek met inhalen..

              Paar dagen later, sterkere lijn erop gezet, zelfde plek, een keer ingooien, en gelijk een Snoek! 1 snoek vind ik meestal wel genoeg, daar kom je namelijk voor. De volgende dag weer, zelfde verhaal, een of twee keer ingooien, en een snoek. Dit herhaalde ik een weekje lang, iedere dag even komen kijken daar, en altijd raak! Klinkt heel ongeloofwaardig, ook natuurlijk tegen ouders. Neem m'n ma eens mee, en ja hoor, weer een snoek. Echt ongeloofelijk, zij wist ook niet wat ze zag. Overigens werd ik wel gezien door andere vissers, het werd daar drukker en drukker dat er uiteindelijk haast geen snoek meer te vangen was.

              Dus wat je moet doen, probeer wat te lopen, blijf niet op een plek. Laatste snoek die ik ving, ik was al een uurtje bezig en ging 100 meter verder staan. 1x ingooien, en raak. Zoek de snoek op, je vind ze vanzelf. Probeer ook wat te spelen met diverse soorten aas, ik "prefereer" Plugjes, ondiep lopende. Neem vooral niet de kleine, minimaal 10 CM.

              Succes, hoop je wat te helpen..

              Reageer

              • Amadeus
                Knoeit wat aan het water.
                • 02-09-2007
                • 1626
                • Westerlee

                #8
                Ik kan het bovenstaande alleen maar bevestigen.
                Al sjouwend heb je meer kans op snoek ( beestje heeft een teritorium ).
                Vorige week mijn eerste meter snoek, 110 schoon aan de haak.
                Ook gelijk in de eerste 5 minuten, ik gooide het visje erin en wilde net mijn tas sluiten toen ik achter mij mijn drijver voorbij zag komen.

                Een tip?
                Vertel nooit exact waar je je kapitaaltjes wegvangt.
                Ik heb voor de winter ook een zogenaamde hotspot, waar de dames zich verzamelen tijden de winter.
                Een stuk of zes op een ochtend zijn daar geen uitzondering en liggen allen zo rond de 80 a 90 cm.
                In de zomer kan je daar pielen wat je wilt maar vang je geen ruk.
                https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎