Kantvissen Domburg

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • voornvisser
    Newbie
    • 19-09-2009
    • 16
    • Breda

    Kantvissen Domburg

    Hoi vissers,
    Mijn opa en oma hebben een huisje in Oostkapelle (vlakbij Domburg en Westkapelle) waar wij met het gezin ook vrij vaak heen gaan. Van een vriend hebben we 2 kant-hengels geleend tot dat hij ze weer nodig heeft,en daar heb ik ook al zonder enige strandviservaring wat platvissen mee gevangen. Omdat zeker mijn vader een erge kok is thuis,wilde ik ook wel eens kabeljouw vangen. Maar moet ik dan onze boot hengels pakken en vanaf de boot vissen,of kan ik ook nog wel een kabeljouw of gul op het strand naar binnen heisen? En zo ja,welk aas moet ik dan gebruiken (ik verwacht geen zagers en zeepieren). Ik wilde in de zomer weer gaan vissen.

    Groeten,
    Voornvisser die toch ook wel erg van de zee houdt :P
    Deze signature is zo goed dat ik hem zelf niet kon bedenken...
  • fpulles
    omgeturnd
    • 15-02-2008
    • 1260
    • Eindhoven

    #2
    Hallo Voornvisser,

    De zeevisserij is seizoensgebonden. Gul (jonge kabeljauw) vang je nu absoluut niet, vanaf het strand of pier.

    Deze zijn pas weer omstreeks half november te vangen. En Domburg en West-kapelle zijn geen goede gulstekken. Hiervoor moet je naar de standen, tussen Vlissingen en Zoutelande.

    Momenteel kan je m'schien een platvisje vangen daar, of een zeebaars. Maar de laatste is ook een spectaculaire, en lekkere vis voor de consumptie.

    In het donker, en met opkomend tij heb je de meeste kans. Vis met een onderlijn van ca 1m, met 2 a 3 kweekzagertjes, of een halve grote zager, op de haak.

    Wil je een maaltje kabeljauw vangen, ga dan mee met een off-shore boot die gaat wrakvissen, dan maak je de meeste kans.

    Suc6

    Frank
    oude hond kan ook trucjes leren

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎