Probleem de karper bijt niet meer op mais.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Jeroen1980
    Newbie
    • 05-06-2005
    • 8

    Probleem de karper bijt niet meer op mais.

    Ik ben aan het vissen in een sloot waar behoorlijk veel karper zit ze zijn best groot ook tussen de 15 en 20 pond.
    Ik heb er al 2 gevangen met mais, nu is het probleem ze buiten daar niet meer op.
    Dus heb ik het geprobeerd met bolies maar daar is het volgens mij te ondiep voor en heb geen enkele aan beet gehad. ( het is niet dieper dan halve meter ). Je ziet ze zwemmen dus probeerde ik het met een drijvende korst maar ook dat pakken ze niet ze zwemmen er gewoon onder door waarom weet ik niet, misschien zijn ze dat niet gewend ofzo. Ik weet wel dat er nooit gevist wordt dus het is niet over bevist of zo iets dergelijks.

    Weet iemand wat ik nog meer kan proberen ( aas soorten die ik nog niet geprobeerd heb ). En waar karpers dol op zijn en waar geen klein wit vis op af komt.
    In eerder geval alvast bedankt voor de tips en dergelijke. !@#$
    Een ieder dag verschild
    denk daaraan als je er weer 1 verspeeld
  • Zappa
    Banned
    • 07-03-2003
    • 324

    #2
    tijgernoten, kikkererwten, maples, tarwe. Maar vooral niet vergeten van ze 24 uur te weken en ze daarna te koken hé. Ook maden staan op het menu.

    Reageer

    • Henny
      Banned
      • 21-04-2005
      • 10

      #3
      Tompoes kattenbrokken

      Valt wel makkelijk van de haak af dus alleen onderhands werpen.

      Reageer

      • Jeroen1980
        Newbie
        • 05-06-2005
        • 8

        #4
        Dank je wel gasten ik denk dat ik hier wel wat mee kan ga het van de week proberen groetjes jeroen
        Een ieder dag verschild
        denk daaraan als je er weer 1 verspeeld

        Reageer

        • warhead
          Specimen Hunter
          • 27-09-2003
          • 1496
          • haacht

          #5
          Waarom zou het te ondiep zijn voor bollen?? Maakt toch niks uit of er een maiske ligt of nen bol.
          Als ze mais aten en nu niet meer zou ik verder gaan met mais maar de rig aanpassen. Pop-up proberen, stiffrigs ipv de gewone gevlochten, combirig, amnesia of IQ is testen. Normaal zijn dat tekenen van dressuur, kweet nie of da zo snel al kan.
          Heb je een keer geblankt of meerdere keren na mekaar? Kan ook zijn da ze gewoon nie willen azen door weersomstandigheden enzovoort.
          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

          Reageer

          • polestare
            Komt net kijken
            • 14-01-2005
            • 93
            • NRW

            #6
            Dat laatste wat Jan schrijft lijkt mij ook heel erg van toepassing,dat door de weersomstandigheden de vis heel voorzichtig aast, de laatste twee weken waren er hier op mais heel voorzichtige aanbeten die niet te verzilveren waren.
            En dat terwijl je op mais altijd iets vangt ook al is het bijvangst.
            Ondanks het wisselen van diverse systemen materialen en aassoorten en aasaanbieding geen aanbeet gezien

            Reageer

            • Ramon Ansing
              tsjah?
              • 27-06-2006
              • 760
              • Tolbert

              #7
              probeer eens een korst, als je een karper ziet gooi hem dan een meterje of 5 achter hem en trek hem er na toe hapt ij niet draai `voorzichtig` binnen en knijp de korst uit gooi weer 5 meter achter de vis en trek hem er weer heel voorzichtig naar toe de korst zal nu naar beneden dwarrellen en de karper kan dat niet weerstaan wacht 3 a 4 sec met aanslaan. of voer een paar avondjes met mais op een plakje en blijf voorzichtig want als ze je door hebben zemmen ze wel bij je langs maar vreten niet

              vang ze

              Reageer

              • Visser from Belgium
                Newbie
                • 01-03-2006
                • 20

                #8
                Probeer eens een stukje aardappel (niet te lang laten koken) en voer wat witvisvoer bij.

                Reageer

                • Heine1982
                  Komt net kijken
                  • 26-05-2006
                  • 50

                  #9
                  ik denk dat het weer er absoluut mee te maken heeft. Als het er inderdaad zo ondiep is moet je niet vergeten dat de temperatuur daar enorm hoog ligt. Probeer het anders snacht's eens of vroeg in de ochtend.
                  http://www.geocities.com/karperzuidhorn/home

                  Reageer

                  • yannik
                    De kasteelvissers Viane
                    • 27-07-2006
                    • 694
                    • Geraardsbergen

                    #10
                    nog nooit geprobeerd met een bolletje lokvoer? (carpano: werkt!!) of anders kan je ook eens proberen met een frolic (hondenvoer)
                    Wie vist, die vangt!

                    Reageer

                    • Theo de Kreij
                      VOERBOER
                      • 03-06-2003
                      • 2345
                      • Zoetermeer

                      #11
                      Bodemvisserij? Mais verzuurt super snel met dit weer. Dat kan een reden zijn. Maak eens een deeg van kippenlegkorrels. Telkens een klein beetje water nemen en kneden. Niet te veel anders kleeft het niet meer. Werp vervolgens wat van die korrels in het water en vis er met dat deeg overheen. Moet lukken. Wanneer ze dat later ook niet meer pakken, voeg je er 25% schapenbiks bij. Je zal zien dat ze daarna de mais weer zijn 'vergeten'. Zo kan je goed afwisselen.
                      Mvrgr,

                      Theo de Kreij.

                      ********************************
                      Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
                      ********************************

                      www.peche-tackle-europe.com

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎