alternatief stoppertje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • speciman
    zo kalm als een zalm
    • 07-05-2010
    • 347
    • maas

    alternatief stoppertje

    ik wil binnekort gaan karperen/brasemen met een hair maar dan zonder zoeen stoppertje[mais]
    weet iemand een alternatief ervoor/ander methode
  • Bollekneiter
    Met enige kennis...
    • 11-02-2010
    • 479
    • Amsterdam

    #2
    Waarom zonder stopper vissen? Werkt toch ideaal?

    Reageer

    • henkus
      Met enige kennis...
      • 23-12-2008
      • 457
      • hoogmade

      #3
      Een stukje gras kan prima dienst doen als stoppertje of een dikke made.

      dan zijn er nog quickstops (vaste stoppertjes) voor het vissen met een hair.

      anders kan je ook nog een pettetbandje aan je hair knopen om je aas te bevestigen.
      Uit de karperhoek heb ik gehoord dat PBproducts onderlijntjes heeft met elastiekjes die je dmv een boilienaald in je aas trekt en daarna weer opkrullen en zo je aas vashouden,
      Ook is het mogelijk om een boilie gewoon vast te knopen aan je hair (karpervissers schijnen dat te doen voor popup boilies maar daar heb ik geen verstand van)

      en er schijnd nog iets te bestaan als een baitpin, een pennetje met een oogje waarmee het aan de hair wordt geknoopt waarna het aas op de baitpin vast wordt gedrukt.

      Reageer

      • Bollekneiter
        Met enige kennis...
        • 11-02-2010
        • 479
        • Amsterdam

        #4
        Is dat niet gewoon de afgeknipte steel van een haak?

        Deze in de boilie drukken?

        Reageer

        • Pieter Stam
          Tinca Tinca
          • 11-10-2002
          • 2882
          • NL

          #5
          Afhankelijk van het aas waarmee je vist kun je ander materiaal als stopper gebruiken.
          - Voor klein en zacht aas zoals mais zou ik zeker een stopper gebruiken omdat dat anders moeilijk op de hair blijft zitten.
          - Voor hard rond aas ontkom je bijna niet aan een hair. Je kan als stopper dan ook een stukje gras o.i.d. gebruiken.
          - Voor aas waar je een elastiekje omheen kunt doen (bijv. Frolic, of andere brokken met ribbeltjes) kun je elastiek gebruiken zonder stoppertje. Gewoon een voldoende strak elastiekje eromheen doen en klaar is kees.
          - Je kunt ook combineren. Een elastiekje m.b.v. een boilienaald door het aas heen trekken en dan alsnog een of ander stoppertje / grasje gebruiken om het geheel tegen te houden.

          MVG, Peter

          Reageer

          • iDonkey
            Newbie
            • 07-09-2010
            • 11
            • waalre

            #6
            of je neemt de bezemsteel van je moeder.
            daar zitten ontzettend veel stoppertjes op

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎