penvissen op karper

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • renssss
    Komt net kijken
    • 31-08-2009
    • 97
    • Arnhem

    penvissen op karper

    Ik was gister avond aan het vissen bij mijn viswatertje op baarzen. Wat mij opviel was dat het water wel een meter was gezakt. Rond half acht s ávonds schrok ik me dood omdat er een enorme spiegel zeker (70cm) 50 cm voor mij zwom met een enorme school kleine karpertjes in een heel ondiep stuk je zag ze gewoon zwemmen. Ze zaten te vroeten in de modder en kwamen soms omhoog op zuurstof te happen.

    Ik heb gelijk mijn dobber en haak bevestigd en een dikke larv nog van de vakantie in Italie waar ik dit aas had gekocht.
    Ik gooide in en enige keren had ik het idee dat de karper erg dicht bij mijn aas was zo zag ik dat omdat er een tegen mijn lijn zwom.
    Na een half uurtje schrok ik me dood omdat de dobber in een keer wegschoot. Aangeslagen en raad een een irritante baars!!
    Hoe kan ik het best deze karpers vangen ik heb een onthaakmat en een mooi schepnet.
    Graag enige tips Bijvoorbeeld zou ik op de bodem moeten vissen of met de korst?

    Groeten Rens
  • speciman
    zo kalm als een zalm
    • 07-05-2010
    • 347
    • maas

    #2
    mais,bollies,enz kan je er voor gebruiken[met hair kan je ook penvissen] alleen heb ik nog een alternatief nodig voor een stoppertje
    en een hair maken is simpel zoek maar op youtube voor foxrage knotless knot

    Reageer

    • Merwede
      Dordt Trotter
      • 26-07-2010
      • 50
      • Dordrecht

      #3
      Eentraag zinkende joekel van een broodvlok (halve boterham) is veelal erg effectief in dergelijke situaties..
      Geen dobber en/of lood gebruiken.
      Gewoon de vlok even water laten opzuigen voor voldoend werpgewicht..

      Reageer

      • renssss
        Komt net kijken
        • 31-08-2009
        • 97
        • Arnhem

        #4
        Dank jullie wel voor de reactie als de broodvlok er af valt kan je toch een elastiekje gebruiken?
        Ik denk dat die karpers die hier zwemmen zo rond de 15 a 25 pond waren leuke vangsten ik ga het vandaag met de broodvlok proberen.
        GR Rens

        Reageer

        • Merwede
          Dordt Trotter
          • 26-07-2010
          • 50
          • Dordrecht

          #5
          Die elastiekjes werken dacht ik allen bij broodvlokjes en niet met joekels....

          Vers brood gebruiken en een vrij grote haak. De vlak vastknijpen ron de steel van de haak, zo blijft de haakbocht en haakpunt redelijk vrij in het zachte brood.

          Als je dit goed doet dan zakt de vlok met het aangeknepen gedeelte naar benden het water in, zo staat de haak ondersteboven (volg je me nog?) en heb je volgens mij de beste kans succesvol te haken. De eerste meter lijn vanaf de haak goed ontvetten en verzwaren (inwijven met wat klei/aarde) zodat dat goed zinkt. Vervolgens de lijn lekker slap laten liggen en kijken wat er gebeurt. Zie je dat de vlok gepakt wordt tel je rustig ééentwintig, tweeëntwintig en draai je de boel gestaag en gelijkmatig strak..... En dan je hengel goed vasthouden....

          Reageer

          • Quirinus
            Newbie
            • 03-10-2014
            • 6
            • Nederland

            #6
            Ik heb een vraag.
            Ik heb een Matchhengel 3.90 mtr met een werpgewicht van 5 - 20gr.
            Welke dobber moet ik hiervoor aanschaffen en van welk gewicht

            Reageer

            • Rolla
              Allroundvisser
              • 03-05-2009
              • 2326
              • Ter Apel

              #7
              Dat ligt er aan waar en hoe je wilt gaan vissen.
              Vaste stok | Match | Feeder

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎