27 september 2023 ochtend sessie in Rijswijk

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Elsenburg
    Frequent aanwezig
    • 24-01-2016
    • 154
    • Duindorp Den Haag

27 september 2023 ochtend sessie in Rijswijk

Vanochtend vroeg heb ik weer de lange fietstrip gemaakt naar mijn favoriete viswater in Rijswijk.
    Om 6 uur stapte ik in Duindorp op m'n fiets en om 7 uur bij het eerste licht lag mijn hengel in.
    Met een simpel zelf geknoopt blow back onderlijntje met een 20mm magic mango boilie op ongeveer 1 meter diepte.

Over een strook van 15 meter breed heb ik na het ingooien ongeveer een halve kilo Magic Mango boilies gevoerd met de katapult (wat nog best veel werk is)..
    Ik heb diverse katapulten, ook met een beugel over je pols, maar vreemd genoeg is de catapult die er het meest speelgoedachtig uitziet, de beste.
    En kan ik het meest ver mee schieten en daarmee bijna de overkant bereiken.

Om half 8 kreeg ik echter een NL-alert op mijn telefoon dat ik ramen en deuren gesloten moest houden vanwege een (zeer) grote kantoor brand in Rijswijk op de Volmerlaan.
    Lekker dan als je buiten zit te vissen.
    De vis had niet veel last van de rook stank, want om kwart voor 9 kon ik een mooie schubkarper landen.
    En om half 11 de 2e, die wat groter en dikker was dan de 1e.

Ik heb geen weegschaal, maar ik schat de 1e vis op 22 pond en de 2e op 25 pond.

De dril op dit water is altijd leuk omdat het water diep is (ruim 7 meter) en vol obstakels zit, en als de karper de diepte in schiet moet je alle zeilen bijzetten met drillen.

Omdat ik hier in verleden veel gevist heb, weet ik dat je in de middaguren nagenoeg nooit iets vangt, dus om half 1 ben ik weer naar huis gegaan.

Ik zal nog een aparte forum post maken over het viswater, dat best bijzonder is.

Groet,
    Marco

• Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2319
    • Ter Apel

Leuk verslag weer en mooie om te lezen dat het vroege opstaan is beloond met 2 mooie vissen.

Mocht je een weegschaal willen aanschaffen, ik heb deze:

Ideaal voor de struinende visser! duurzame product en beveiligd tegen overbelastingcompact ontwerpmakkelijk af te lezenrvs ophang punt30 kg - 200 gram
    Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍