Stelen van karpers

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • The Frisian Viking
    NHSF Erelid
    • 27-06-2006
    • 5439
    • Feânwalden

    #16
    Niet te negatief Johnny
    Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

    ik knibbelje foar gjin ien

    The Frisian Viking

    Reageer

    • lolo
      Geniet maar niet met mate
      • 01-05-2003
      • 3873
      • Weesp

      #17
      Ik ben zeker niet negatief maar ik weet gewoon dat het de toekomst gaat worden . we zullen zien .
      Groetjes
      Johnny

      Match
      Feeder
      Stok

      Reageer

      • The Frisian Viking
        NHSF Erelid
        • 27-06-2006
        • 5439
        • Feânwalden

        #18
        10 jaar dat is wel kort door de bocht John
        Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

        ik knibbelje foar gjin ien

        The Frisian Viking

        Reageer

        • lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

          #19
          Valt wel mee , bendenk nu eens wat het verschil was tussen de vangs van 10 jaar terug en nu!
          Ook was 10 jaar geleden geen karper putten in ons land.
          Visten wij niet met pellets waar nu de vis mee gekweekt worden .
          Zo zijn er nog wel meer dingen .
          De beroeps visserij ! wetgeving ,Toen had je nog sportvisserij NL die vis uit zet op plaatsenm waar het nodig was nu ook niet meer .
          Hoe je het ook bekijkt slechter word het zeker en dat heb niks te maken met kort door de bocht maar gezond denken.
          Maak maar eens een lijst met wat je nu hebt en 10 jaar geleden had om visstandbeheer .Je zult elke keer meer dingen bedenken
          Groetjes
          Johnny

          Match
          Feeder
          Stok

          Reageer

          • The Frisian Viking
            NHSF Erelid
            • 27-06-2006
            • 5439
            • Feânwalden

            #20
            ik ving 10 jaar geleden niet echt minder als nu
            Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

            ik knibbelje foar gjin ien

            The Frisian Viking

            Reageer

            • lolo
              Geniet maar niet met mate
              • 01-05-2003
              • 3873
              • Weesp

              #21
              Nee dat kan maar de grote rivieren wel ,natuurlijk ga je alleen vang je altijd meer .
              Maar wat ik zo nu en dan hoor in de rest van Nederland, bizar slecht .
              Zelf ook in Denemarken meegemaakt 1 jaar redelijk goed en de rest 5 keer totaal niet veel .
              In de havens net zo .25 kilo voorns vangen nou graag maar waar nog met net 5 tot 10 kilo ben je spekkoper
              Maar het is niet zo dat ik over de vangsten wil gaan klagen !Ik bedoel meer het totaal beeld het algemene plaatje zeg maar .
              Ook in ons land krijg je meer en meer commercieel water waar gevist gaat worden net als in België .
              Dan krijg je automatisch ook de problemen wat in België al heel lang speelt stelen van vis is daar een klein voorbeeld van .
              Kijk eens na het water soms kan je gewoon echt diep kijken Komt door de wasmiddel geen fosfaten ec ec ec.
              Juist het terug lopen van de openbare waters doet men de volgende stap naar commercieel water toe te gaan ,want we willen wel vis vangen .
              Dan heb ik het nog niet over de Kribben wat gelijk getrokken wordt ivm water afvoer ,wat doet het met de vis ? niemand weet het.
              Zo spelen er zo veel factoren mee waar je veel over leest ,maar ook veel over praat met mensen die dat begeleiden of onderzoek naar doen .
              Het verbaast me elke keer weer hoe ver dat soms wel niet gaat ,soms zelfs waar we als vissers totaal niks van weten .
              Niet dat ik tegen een steen wil schoppen zeker niet we willen allemaal als vissers weten wat er speelt ,en hoe het komt dat de vangsten zo terug lopen .We hebben daar zeker recht op om het te weten Op warming van de aarde het bekende klimaat de zee wordt warmer bepaalde vissen sterven uit en er komen vissen terug wat we nog nooit gezien hebben of al heel lang niet meer actief is in het water .
              Er komt meer roofvis en minder witvis .Maar we gaan een beetje oftopic Stelen van de karper was het .
              Het is niet om negatief te zijn maar wel eens iets om als visser bij stil te staan meer niet... ieder zijn mening .
              Groetjes
              Johnny

              Match
              Feeder
              Stok

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎