forelvijver

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • DERKZZ
    de eeuwige amateur
    • 21-12-2007
    • 89
    • brummen

    forelvijver

    hallo,

    ik zit met het volgende,
    zo nu en dan ga ik wel eens naar een forelfijver en op elke vijver is er haast wel wat te vangen.
    nu ben ik een aantal keer bij een vijver geweest waar het een stuk moeilijker was.

    3x over naar de vijver geweest hengeltje gehuurd maar niks zelfs geen aanbeet. slepen, laten ligen, diep, ondiep, maden, meelwormen,
    pier, powerbeet, maar niks dus.

    een beetje visser laat zich niet uit het veld slaan toch...
    4e x er heen met mijn eigen picker 1600 hoofdlijnen 1400 onderlijn van 60 cm. en forelhaak no 6
    op en sibrulino van 7gram en een stoppertje zodat de lengte van sibrulino tot haak 100 cm
    nauw dit ging (bijna) prima

    10 aanbeten maar geen vis ik heb gewacht met aanslaan, lang gewacht met aanslaan, en meteen aangeslagen.
    waar gaat het hier fout...

    sugesties zijn welkom
    mvg jeroen
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2326
    • Ter Apel

    #2
    Ik vis bij ons in de buurt ook weleens op een forelvijver en neem dan standaard altijd twee spinhengels mee.

    De ene hengel voorzie ik dan van een 4 grams schuifdobber, lood en een kant en klare forelonderlijn van Gamakatsu en de andere hengel is voorzien van eens staaldraadje en een spinner.
    Als het ene niet wil probeer ik het andere.

    Als aas neem ik meelwormen, powerbait en spinners mee.


    Ik heb overigens nog nooit gevist met sibrulino's dus kan je daar helaas niet meehelpen.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • DERKZZ
      de eeuwige amateur
      • 21-12-2007
      • 89
      • brummen

      #3
      ok..

      het zou kunnen dat op de ene vijver iets beter werk dan op een andere vijver.
      met de sibrulino gaf hier duidelijk de door slag tien aanbeten ipv van nul dus dit zou moeten werken, en is dus ook niet het probleem
      het probleem is dus het "vangen" want als je tien aanbeten hebt maar geen vissen op de kant kan halen das toch geen "pech".
      zou het aan de picker kunnen liggen, omdat deze meteen krom gaat staan en daar door iets weerstand geeft? ipv de slip zijn werk kan doen?
      welke haakmaat gebruik je dan? of zou dat niet zo veel moeten uitmaken?

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2326
        • Ter Apel

        #4
        Ik heb even opgezocht op internet en vond deze site.

        Denk dat een sibrulino niet geschikt is om aan een picker te vissen. Volgens mij kun je beter een spinhengel gebruiken.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        • siesken
          Newbie
          • 12-07-2011
          • 9
          • wetteren

          #5
          Je moet er altijd rekening mee houden dat de forellen zeer goed gevoederd worden,voor ze het water ingaan.

          Reageer

          • DERKZZ
            de eeuwige amateur
            • 21-12-2007
            • 89
            • brummen

            #6
            ja dat idee heb ik ook. schandalig eingelijk he
            maar goed als ze vol gevoerd zijn zouden ze toch niet aanbijten...
            maar haak maat is dat van belang??

            Reageer

            • lord4163
              Newbie
              • 30-05-2011
              • 20
              • Örnsköldsvik kommun

              #7
              Ja, het is een kunst ik vis eigenlijk alleen wilde forel, zal vast niet uitmaken. Je kan een kleine spinnertjes gebruiken Blue Fox of Mepps Agilia zijn geschikt de kleur rood is erg goed. Kleine plugjes kan je ook eens proberen Rapala X Rap of Original. Gebruik een klein dobbertje, wanneer de forel bijt verwacht hij geen weerstand maden doen het goed, maar een worm is ook goed, powerbait of zalmeitjes als je van dat glas heb en kraaltjes, die ook gebruiken. Wanneer de dobber onder gaat kan je twee dingen doen, wachten tot hij er mee vandoor gaat of zodra je de dobber onder zie gaan heel snel haken.

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎