Baars

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • John67
    Nooit uitgeleerd...
    • 26-09-2020
    • 338
    • Nuenen

    Baars

    Weet iemand waar ik in de buurt van Eindhoven mooie baars kan vangen. Ik vang ze af en toe wel waar ik vis maar ze zijn niet veel groter dan 10-12 cm.
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2326
    • Ter Apel

    #2
    Welk water bevis je en met welke techniek?

    Overigens is het roofvisseizoen nog maar net van start gegaan. Wellicht iets meer geduld?
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • John67
      Nooit uitgeleerd...
      • 26-09-2020
      • 338
      • Nuenen

      #3
      Ik bedoel dat ik vóór het gesloten seizoen en vorig jaar ook al weinig baars heb gevangen. Wél een paar hele mooie maar steede klein. Vis met dropshothengel en klein kunstaas maar heb de meeste baars aan de vaste hengel gevangen...

      Ik vis meestal op stilstaand water.

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2326
        • Ter Apel

        #4
        Heb je het in plaats van dropshotten al eens met een spinner geprobeerd? of wellicht iets grotere shads? Of anders een dood aasvisje onder een dobber?

        Als er grotere baars zit kun je hiermee wellicht de kleinere uitschakelen.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        • bart125
          van alles wat
          • 03-11-2020
          • 168
          • A

          #5
          grove baars vind je in groot dieper water.
          ik ben ter plaatse onbekend maar zo in het diepste kanaal gaan proberen er lopen er een aantal door Eindhoven als ik het goed heb.

          Als je met een dropshot en een worm niet geregeld 1 boven de twintig vangt zijn ze daar niet dik gezaaid.
          met groter aas kan je mazzel hebben maat op een dergelijk plek zla je er dan niet een tiental vangen.

          baarzen tot 35-40 cm zijn scholen vissen als worden de scholen wel steeds kleiner.
          als je er 1 van 35 pakt is da kans erg groot dat je er op de zelfde plek nog een paar kan vangen

          bruggen sluizen en gemalen zijn de plekken waar je baars kan verwachten

          Reageer

          • John67
            Nooit uitgeleerd...
            • 26-09-2020
            • 338
            • Nuenen

            #6
            Spinners zijn mijn favoriete kunstaas, ik vang daar eigenlijk alleen snoeken mee (ook mooi ;-) ).

            Bruggen, sluizen en oneffenheden in het water zijn inderdaad de plekken waar ik zoek. Echt diepe wateren heb ik nog niet geprobeerd. Shads heb ik ook wel maar op de één of andere manier raak ik die zeer regelmatig kwijt; vast (in rommel) op de bodem.

            Reageer

            • bart125
              van alles wat
              • 03-11-2020
              • 168
              • A

              #7
              waarschijnlijk vis je dan meestal in de hogere waterlaag.als je geen baars op je spinner pakt.
              de meeste baars komt van vlak boven je van de bodem,

              Shad en veel rommel is inderdaad geen gelukkige combi maar je kunt ze ook uitstekend op je dropshot zetten.

              probeer anders eens een spinnerbait (is ook mooi voor snoek vooral in begroeid water

              Reageer

              • John67
                Nooit uitgeleerd...
                • 26-09-2020
                • 338
                • Nuenen

                #8
                Dropshotten doe ik wel eens maar niet heel vaak. Ik vraag me altijd af hoe ver te werpen...

                Overigens: bestaat er ook een beetje subtiele spinnerbait: zijn vaak zo groot.

                Reageer

                • bart125
                  van alles wat
                  • 03-11-2020
                  • 168
                  • A

                  #9
                  jawel https://www.tackleshop.nl/Berkley-UR...iABEgLWQ_D_BwE
                  maar mijn persoonlijke ervaring is dat een baars van 40cm geen enkele moeite heeft met een grote en de kleintjes eigenlijk niet lekker vissen

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎