Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Molen onderhoud

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Molen onderhoud

Hallo allemaal!

Ik heb een mooie F4E werpmolen (Imprezza 030) en die maakt wat geluid bij draaien.
    nou heb ik de kap al los en de beugelhouder ook, maar die wil ik er eigenlijk vanaf hebben, aangezien ik de as daar nog wil kunnen smeren.

Nu zit er een spietje in de as voor de spoel, maar ik durf die niet zomaar eruit te tikken.

Mijn vraag is dus: kan die eruit en hoe doe ik dat het best?

Geen ervaring met jouw merk molen
    onderstaande filmpje heb ik ooit eens gevolgd was prima te doen

1 advies maak veel foto's voordat je er iets af of uit haalt
    zeker als je geen tekening met onderdelen en hun positie hebt
    eventuele nieuw onderdelen verkrijgen kan lastig zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=YqwoEHh6oqQ

Reageer

De molen in het filmpje heeft niet de dwarspen (?) waar het mij om gaat.

Ik ben zelf monteur en kom er eigenijk altijd wel uit, maar foto's maken is altijd een goed idee. (doe ik op het werk ook regelmatig).

Ik zal wat foto's uploaden ter verduidelijking.

Reageer

De betreffende pen/spie
        Simple and lightning fast image sharing. Upload clipboard images with Copy & Paste and image files with Drag & Drop

Reageer

Dat pennetje kon er bij alle molens waarvan ik dit nodig vond uit en weer in maar ik zou een pendriver gebruiken geen tang
          Meestal kom je ook een heel eind als je het laat zitten door de as in zijn hoogste en laagste stand eerst te reinigen en daarna van een klein beetje nieuw vet te voorzien.

Reageer

Oorspronkelijk geplaatst door bart125 Bekijk bericht
            Dat pennetje kon er bij alle molens waarvan ik dit nodig vond uit en weer in maar ik zou een pendriver gebruiken geen tang
            Meestal kom je ook een heel eind als je het laat zitten door de as in zijn hoogste en laagste stand eerst te reinigen en daarna van een klein beetje nieuw vet te voorzien.
            Zo is het
            groet,
            Hans

https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

Reageer

Working...
            X