Wat voor hengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • John67
    replied
    Zie door de bomen het bos niet meer. Misschien maar dd knoop doorhakken en zonder échte onderbouwing op gevoel een hengel met molen bestellen.

    Laat een reactie achter:


  • bart125
    replied
    ik gebruik bij voorkeur 1 schuifloodje rond is prima maar de vorm doet er eigenlijk niet toe

    Ben je op zoek naar visspullen? Bij Hengelsport Zunnebeld kies je uit meer dan 35.000 producten voor sportvissers. Wij leveren direct uit voorraad, vandaag voor 16:00 besteld, vandaag verzonden.

    verkopen ze alles wat je kan bedenken ik ben er nog nooit geweest maar telefonische zijn ze altijd heel vriendelijk



    Laat een reactie achter:


  • John67
    replied
    Dat zullen er heel wat moeten zijn dan...

    Laat een reactie achter:


  • hans vis
    replied
    Een paar sgg loodhagels.

    Laat een reactie achter:


  • John67
    replied
    Ik ga voor nu even mijn spinhengel gebruiken om te starten. Ik sta op het punt om bij Voorhuis Hengelsport wat klein materiaal te bestellen (dobber, dreggen, wartels, fluorocarbon 45/100). De dobbers zijn 10 en 15 gram; wat voor lood kan ik het beste daarvoor gebruiken? Ik zie bij deze zaak volgens mij niks geschikts staan of vergis ik me?

    Laat een reactie achter:


  • bart125
    replied
    dat weet ik maar met dobber vissen spelen dat soort dingen niet zo 99 van de 100 keer kom je met je dreg vast te zitten en komt het puur op trekkracht aan of je lijn breekt

    Laat een reactie achter:


  • Amadeus
    replied
    Gevlochten lijn is wel sterk, maar alleen in trekkracht.
    Nadeel van gevlochtenlijn is dat dit spul tevens ook vrij kwetsbaar is voor wat betreft schuren langs en tegen stenen, mosselen etc etc.
    ​​​​​​Dit in tegenstelling tot nylon.
    Beiden hebben zo hun voor en hun nadelen.
    ​​​

    Laat een reactie achter:


  • bart125
    replied
    ik zou juist wel een stevige gevlochten lijn gebruiken in stadswatertjes daar legt altijd enorm veel troep in.
    overdreven aanslaan met nylon en een pook van een hangel geeft pressies het zelfde effect.


    Laat een reactie achter:


  • Amadeus
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door John67
    Dus aks ik hoofdlijn nylon pak 24/100. Wat als ik voor braid zou kiezen? En hoe maak ik dobber aan brad? Zelfde al bij vaste stok icm nylon?
    Met een vrij schuivende dobber gebruik ik een stuitje boven de dobber.
    Vaste dobber kan met twee stuitjes ( 1 boven 1 onder de dobber ) maar een stukje fietsventielrubber werkt net zo goed.

    Ik zou met het vissen op smal water de gevlochten lijn vergeten.
    Kortbij en een te enthousiaste wijze van aanslaan, het arme dier.

    Laat een reactie achter:


  • bart125
    replied
    kijk het filmpje even de montage wordt daarin ook behandeld.
    de montage nylon of braid maakt geen verschil.

    ik vis graag met spiderwire maar 24/00 is een stevige lijn ook een goedkope variant zal prima zijn werk doen.

    Laat een reactie achter:


  • John67
    replied
    Dus aks ik hoofdlijn nylon pak 24/100. Wat als ik voor braid zou kiezen? En hoe maak ik dobber aan brad? Zelfde al bij vaste stok icm nylon?

    Laat een reactie achter:


  • bart125
    replied
    Snoeken met dood aas is doorgaans een vrij statische en ietwat ‘lompe’ visserij, waarbij de gedachten al gauw uitgaan naar stugge hengels en druk beviste ste...

    leuk filmpje toevallig vandaag online gekomen doodaas op klein water

    Laat een reactie achter:


  • Amadeus
    replied
    Met doodaas vissen, hebben we het dan over een dood voorntje van een cm of 12 a 15 of hele makrelen of platters van een cm of 25?
    Vis let echt niet op jouw hengel, wel op de presentatie en bij voedselnijd zelfs dan niet.

    Hou het simpel.
    Dobber, schuiflood en daaronder een staalkabeltje dit alles op een lijndikte van 25 a 30/100

    Voor slepen langs de waterkant is een langer stugge stok beter geschikt dan een kort soepel spinhengeltje.
    Voor statisch voldoet elk werphengeltje het wel zolang deze body genoeg heeft om het aas te kunnen werpen.

    Alle overige is louter om de visser te vangen ipv de vis.

    Laat een reactie achter:


  • bart125
    replied
    oke dat kan natuurlijk
    die knoop het de albrich knoop.

    zelf haal ik de braid tussen het nylon door voordat ik terug wikkel en zorg ik dar het einde vanaf de andere kant door de lus gaat dan bij de start
    dan zit hij vooral bij dunne braid beter vast
    Je hebt geen permissie om deze fotogallery te bekijken.
    Deze fotogallery heeft 1 foto's.

    Laat een reactie achter:


  • hans vis
    replied
    Bart, ik vind een nylon lijn plezieriger voor de eindmontage, braid raakt makkelijk in de war. Maar natuurlijk kan het zonder.

    Laat een reactie achter:

Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎