Welke type's Geer Wedstrijdpennen gebruiken jullie?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jeroenk
    zolang er geen ijs ligt..
    • 27-12-2005
    • 1490
    • Oldebroek

    #16
    heb vandaag een paar dobbers gezien van ROHA, superdobbers. had nog nooit echt met een matchhengel gevist, roha gaf even een korte cursus aan rickie (en ik stond er natuurlijk bij, nieuwsgierig als ik ben), vervolgen heb ik ook nog even zijn hengel in de handen gehad, het werpt echt super, en ze zijn erg nauwkeurig.
    ik ga het matchvissen zeker eens proberen

    Reageer

    • Klaas Hoen
      Met enige kennis...
      • 09-04-2006
      • 346
      • gorredijk

      #17
      tjsa ik heb het ook nog niet echt super onder de knie..ja kan het wle maar op diepere waters kom ik mee in de moeilijk heden,...maar het is gewoon super relaxt om met je match hengel dikke brasems te drillen..!!
      StuntelLaar

      Reageer

      • willie
        Sportvisser
        • 03-12-2005
        • 626
        • wijhe

        #18
        als je bij geer op de site kijkt zie je de maten 0,3 0,5 0,75 enz is het niet belangrijk dat je ook de tussen maten hebt 0,4 0,6 0,8.

        gr willie

        Reageer

        • Roha
          pennenbouwer
          • 18-04-2005
          • 1175
          • Nijverdal

          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door willie

          als je bij geer op de site kijkt zie je de maten 0,3 0,5 0,75 enz is het niet belangrijk dat je ook de tussen maten hebt 0,4 0,6 0,8.

          gr willie
          Vind ik persoonlijk wel erg secuur wanneer de serie met 0,10 gram oploopt. Zelf houd ik 0,2 gram aan tussen de pennen. Ik denk dat 't een kwestie van voorkeur is en te maken heeft met je favoriete uitloding.
          Groet'n,

          Ronald


          ><((('<><((('<><((('>
          www.dobberbouw.nl

          Reageer

          • jeroenk
            zolang er geen ijs ligt..
            • 27-12-2005
            • 1490
            • Oldebroek

            #20
            heb nu 2 series van JVS, kwaliteit van de dobbers zijn niet slecht. de lijn slijt niet in de lak. maar het gewicht wijkt erg af.
            zo is 1 gram bijna 1.15 en is 1.25 bijna 1.2

            ff foto's: (zijn met mobiel gemaakt, beetje wazig dus)


            de serie Nadja (die paarse) loopt van 0.05gram tot 1.5.
            en de serie Diana (groene) loopt van 0.30 tot 5 gram.
            en voor de rest zijn er nog een paar pennetjes van Bifa bij.

            maar handgemaakte pennetjes zijn toch een stuk mooier


            [Gewijzigd door jeroenk op 06-06-06 at 10:33 PM]

            Reageer

            • Klaas Hoen
              Met enige kennis...
              • 09-04-2006
              • 346
              • gorredijk

              #21
              ziet er allemaal mooi verzorgdt uit..maar je was nog te vissen geweest gisteren niks gevagen tog? jammer..waar zaten jullie?
              StuntelLaar

              Reageer

              • jeroenk
                zolang er geen ijs ligt..
                • 27-12-2005
                • 1490
                • Oldebroek

                #22
                lage vaart bij Lelystad, ik had 1 voorntje. rickie niks (@)
                gaat hier in de buurt erg slecht de laatste tijd. had al 3 keer op de rij niks gevangen. ik keek net in mn logboek, dat is alweer 3 jaar geleden dat ik niks gevangen heb

                Reageer

                • brielsemaasliefhebber
                  vis gek
                  • 06-06-2006
                  • 1231
                  • Brielle

                  #23
                  heb nog nooit met geer pennen gevist vis zelf met colmic maar heb net op de site van geer geken maar dat mag ook wel dat het goede dobbers zijn want ik vind ze aardig aan de prijs

                  groeten m........
                  GROETEN VAN EEN VIS GEK

                  Reageer

                  • brielsemaasliefhebber
                    vis gek
                    • 06-06-2006
                    • 1231
                    • Brielle

                    #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jan Broess
                    Ik ben ook een fan van Geer wedstrijdpennen. Werkelijk uitstekende pennen als je zichtbaarheid en gevoeligheid wilt combineren. De antennes zinken gewoon, dus geen drijfgewicht. Ideaal!

                    Ik heb vele modellen in mijn tuigenkoffer: G1, G2, G3, G4, G7, G8, G13, G16, G18. Best wel veel he. Maar ik vind ze echt top. Geen betere pennen zijn er verkrijgbaar. Ze gaan ook niet kapot als je een karper had en de dobber tegen de hengel knalt na lossen.. Blijft doodleuk heel! (kunststof is hard!)

                    Ik koop nu nauwelijks meer pennen erbij, mijn tuigenkoffer is vol
                    Dat mag ook wel voor 4,25 per stuk.Ze zullen best goed zijn hoor maar ik vind de prijs wel erg veel.
                    GROETEN VAN EEN VIS GEK

                    Reageer

                    • jeroenk
                      zolang er geen ijs ligt..
                      • 27-12-2005
                      • 1490
                      • Oldebroek

                      #25
                      liever een duurdere dobber die goed is, dan een krot die na twee keer schuiven lek is.
                      dat laatste overkomt mij redelijk vaak

                      Reageer

                      • Deemes
                        Met enige kennis...
                        • 06-09-2005
                        • 335
                        • Retie

                        #26
                        Idd, ook hier geldt vaak de stelling dat goedkoop, duurkoop is.
                        Ik heb al narigheid genoeg gekend met oa vooral Colmicpennen en nog wat 'rommel' van nog andere fabrieksmerken. Wat dat betreft ben ik enkel 100% tevreden over een aantal reeksen die ik gebruik van Sensas.
                        Ik heb onlangs nog een bestelling van een 50-tal pennen geplaatst bij Geer en ga weldra nog even contact nemen met RoHa want ook zijn pennen lijken me meer dan degelijk en die wil ik dus ook wel eens even 'aan de tand voelen'.
                        Allez, nu terug aan het werk, zondag halve finale BK aan Albertkanaal dus alles moet tip top in orde worden gemaakt.

                        Gr, Deemes
                        \'k Pak \'m \'beet\'!

                        Reageer

                        • Jan Broess
                          Specimen Hunter
                          • 21-09-2003
                          • 1131
                          • Nieuwegein

                          #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door Deemes
                          Ik heb onlangs nog een bestelling van een 50-tal pennen geplaatst bij Geer

                          Dat wordt echt peperduur, man! ruim 200 euro aan dobbers! Voor mij op dit moment gekkenwerk.
                          Bovendien moet Gerard flink aan de bak voor jou

                          Ik had het voordeel de pennen uit de aanbiedingen op marktplaats.nl te kunnen verkrijgen voor ca. 1 tot 2 euro per pen, rechtstreeks van Geer!
                          Hij wilde de pennen wegdoen om ruimte te maken voor de nieuwe pennen.


                          Hou het regelmatig in de gaten, op marktplaats.nl. Misschien dat hij eind 2006 weer aanbiedingen gaat plaatsen...
                          Greetz,
                          Jan Broess

                          www.devaartposcar.nl

                          Reageer

                          • brielsemaasliefhebber
                            vis gek
                            • 06-06-2006
                            • 1231
                            • Brielle

                            #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Deemes
                            Idd, ook hier geldt vaak de stelling dat goedkoop, duurkoop is.
                            Ik heb al narigheid genoeg gekend met oa vooral Colmicpennen en nog wat 'rommel' van nog andere fabrieksmerken.
                            Gr, Deemes
                            Ik zelf vis al enige tijd met colmic dobbers ben er tevreden over alleen doe ik altijd de dobber even in spuiten met blankelak.Ik heb er nooit geen problemen mee.Maar iedereen heeft natuurlijk een voorkeur naar een andere dobber.Maar nogmaals ik blijf het een hele durer dobber vinden kan in mijn ogen best goedkoper.
                            GROETEN VAN EEN VIS GEK

                            Reageer

                            • Eduard
                              Moderator
                              • 11-08-2004
                              • 3278
                              • Sappemeer

                              #29
                              Volgens mij is dat hele dobber gebeuren net als de kledingkast van moeder de vrouw:
                              Propvol en er toch voor staan en niet weten wat aan te trekken...'t is nooit genoeg. Maar, een goede wedstrijddobber heeft zijn prijs... Hoeveel dat is bepaald ieder voor zich. Toch moet je in eerste instantie leren vissen met een bepaalde dobber. Wat de een fijn vindt, vindt de ander weer niet.

                              De reden dat ik handgemaakte dobbers in bestelling heb is voornamelijk omdat ik ten eerste mijn wensen kenbaar kon maken en ten tweede heel goed advies kreeg of het wel of niet mogelijk/goed was en ten derde omdat ik alleen maar goeds heb gehoord over deze dobberbouwer. Zo, een beetje sluikreclame voor Roha mag ook wel een keer...
                              Ik ben er van overtuigd dat ik dus straks een serie dobbers in mijn koffer zal hebben die mij op het lijf geschreven zijn, een maatkostuum zeg maar. Scheelt een hoop zoekwerk en bovendien ook een hoop geld omdat je niet met tig dobbers in je verzameling zit waar je nooit mee vist omdat ze niet bevielen, maar wel eerst hebt moeten kopen en in de winkel kost een beetje wedstrijdpen ook al gauw een euro of drie....en heb je eindelijk een fijne pen gevonden is ie over een jaar niet meer te krijgen want dan is ie vervangen door een nieuwe serie.
                              groet,
                              Eduard

                              Reageer

                              • Roha
                                pennenbouwer
                                • 18-04-2005
                                • 1175
                                • Nijverdal

                                #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door Eduard
                                De reden dat ik handgemaakte dobbers in bestelling heb is voornamelijk omdat ik ten eerste mijn wensen kenbaar kon maken en ten tweede heel goed advies kreeg of het wel of niet mogelijk/goed was en ten derde omdat ik alleen maar goeds heb gehoord over deze dobberbouwer. Zo, een beetje sluikreclame voor Roha mag ook wel een keer...
                                Ik ben er van overtuigd dat ik dus straks een serie dobbers in mijn koffer zal hebben die mij op het lijf geschreven zijn, een maatkostuum zeg maar. Scheelt een hoop zoekwerk en bovendien ook een hoop geld omdat je niet met tig dobbers in je verzameling zit waar je nooit mee vist omdat ze niet bevielen, maar wel eerst hebt moeten kopen en in de winkel kost een beetje wedstrijdpen ook al gauw een euro of drie....en heb je eindelijk een fijne pen gevonden is ie over een jaar niet meer te krijgen want dan is ie vervangen door een nieuwe serie.
                                Fijn dat je sluikreclame voor me wilde maken, maar voor het seizoen 2006-2007 hoeft dat niet meer. Ik heb de afgelopen tijd zoveel aanvragen/bestellingen gehad dat ik weer 'vol' zit.

                                Wat je verteld over de verkrijgbaarheid van fabriekspennen is inderdaad een feit. Een tiental jaren geleden was je favoriete pen een aantal seizoenen verkrijgbaar. Nu ligt het model er soms na 1 jaar al weer uit.
                                Bij eigenbouw hoef je dan alleen maar dat malletje uit de kast te halen en; hoppa!! ....daar is die mooie dobber weer!
                                Groet'n,

                                Ronald


                                ><((('<><((('<><((('>
                                www.dobberbouw.nl

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎