Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorgelode waggler

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Voorgelode waggler

Ik zat een beetje op internet rond te struinen naar visspullen..
    Nu viel mijn oog op " voorgelode waggler".Klinkt interessant omdat ik een pesthekel heb om loodjes op de lijn te krijgen haha. Betekent dit dat zo'n voorgelode waggler geen lood meer nodig heeft op de lijn? Of moet er nog een loodje op de lijn om de lijn te laten zinken?
    Ik zag bijvoorbeeld de waggler van preston ; 1+0.5gr. Houdt dit in dat de dobber 1 gram aan lood in zich heeft en moet er nog een loodje van 0.5 gr aan de lijn om de lijn te laten zinken of hoe moet ik dit zien?

Bij een voorgelode waggler, waar op staat 1 + 0.5 gram, is het inderdaad zo dat er 1 gram in de dobber zit en er nog 0.5 gram op de lijn geplaatst kan worden.
    Die 0.5 gram verdeel je dan over je lijn en kun je gebruiken als valloodjes. Of te wel het lood dat er voor zorgt dat je aas op diepte komt.

Als je wagglers gaat aanschaffen is het verstandig om wagglers te nemen, die onderaan schijfjes hebben. Dan kun je variëren met de hoeveelheid lood wat je op
    de lijn kunt zetten. Garbolino heeft goede wagglers.

Om het mezelf gemakkelijk te maken heb ik net als bij de vaste stok tuigen gemaakt. Deze bevestig ik middels een lus in lus aan de hoofdlijn. Na het vissen wikkel ik
    de montage op het tuigenplankje, haal de hengel uit elkaar, zet de delen vast met hengelbandjes en alles gaat zo het foudraal in. Bij de volgende keer haal ik de hengel
    uit het foudraal, zet de hengel in elkaar en kan zo weer verder vissen. Vraagt de situatie om een andere waggler dan is het wisselen van tuig snel gedaan.
    Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

Wat zijn jullie toch allemaal behulpzaam op deze site! Echt super bedankt

Reageer

Working...
      X